Goedendag,
Ik probeer al tijden Linphone (een SIP Client) goed werkend te krijgen. Ik heb menig topic afgestruind voor het correct openen van poorten maar ik vind nergens iets wat bij mij werkt helaas.
In het lokale netwerk zie ik poort 5070 open staan, door port checkers online lijkt het continue gesloten te zijn.
Ik gebruik Cheapconnect en die heeft als alternatieve SIP poort ook 5070, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

DMZ lijkt ook geen invloed te hebben als ik mijn IP adres invoer (wat ik dus ook vast gezet heb op mijn pc: 192.68.1.113). ‘SIP ALG’ aan of uit maakt geen verschil, had gelezen dat dit wel uit dient te staan.
Ik hoop dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, want het heeft me al vele uren en frustratie gekost. Linphone werkt gedeeltelijk wel, maar sommige nummers kunnen mij niet bellen en kan ik zelf ook niet bellen gek genoeg.
Edit; bij inloggen bij Cheap Connect portal zie ik wel dat Linphone aangemeld en actief is. Alleen port forwarden lukt dus niet en ik vermoed dat daar dan dus mijn verbindingsproblemen met bellen zit.