Beantwoord
Lage Internetsnelheid over wifi
De afgelopen tijd ervaar ik onwijs veel problemen met mijn T-Mobile thuispakket.
Ik heb een 80MB-pakket
Echter haal ik maar:
Download: 20mbps
Upload: 4,5-5mbps.
Dit alles via Wi-Fi. Heb al een ander Wi-Fi kanaal ingesteld, modem factory reset gegeven. Ik zit in de directe omgeving van het modem en heb alle devices.
Dan doet het het weer een hele tijd redelijk, en dan opeens daalt het naar:
Download: 4mbps
Upload 0,8mbps.
Echter is op mijn locatie een maximale snelheid van 87 mbps leverbaar. (VVDSL) deze snelheden zie ik dit Huawei modem nooit halen, het is een instabiel modem. Zijn er nog andere opties?
Ik heb een 80MB-pakket
Echter haal ik maar:
Download: 20mbps
Upload: 4,5-5mbps.
Dit alles via Wi-Fi. Heb al een ander Wi-Fi kanaal ingesteld, modem factory reset gegeven. Ik zit in de directe omgeving van het modem en heb alle devices.
Dan doet het het weer een hele tijd redelijk, en dan opeens daalt het naar:
Download: 4mbps
Upload 0,8mbps.
Echter is op mijn locatie een maximale snelheid van 87 mbps leverbaar. (VVDSL) deze snelheden zie ik dit Huawei modem nooit halen, het is een instabiel modem. Zijn er nog andere opties?
Beste antwoord door Sander
@alexvlasman,
Goed dat je even aan de bel trekt. Ik leg het dan ook graag uit. Ik las het al in een eerdere reactie: wifi is afhankelijk van vele factoren. Denk aan afstand, obstructie of interferentie. Jouw abonnemenstsnelheid van 80 Mb/s zal je dan ook via wifi nooit halen. Wel via de kabel uiteraard! We kunnen jouw huis, muren of burennetwerken niet aanpassen, maar er zijn wel vele tips om je wifi snelheid te verbeteren. Die zijn verzameld in dit topic. Vooral het aanpassen van je frequentie is bijna altijd de oplossing. Kies trouwens ook eens voor jouw 5G netwerk: die is erg snel en stabiel op de kortere afstand. Laat je even weten of het helpt?
Bekijk origineelGoed dat je even aan de bel trekt. Ik leg het dan ook graag uit. Ik las het al in een eerdere reactie: wifi is afhankelijk van vele factoren. Denk aan afstand, obstructie of interferentie. Jouw abonnemenstsnelheid van 80 Mb/s zal je dan ook via wifi nooit halen. Wel via de kabel uiteraard! We kunnen jouw huis, muren of burennetwerken niet aanpassen, maar er zijn wel vele tips om je wifi snelheid te verbeteren. Die zijn verzameld in dit topic. Vooral het aanpassen van je frequentie is bijna altijd de oplossing. Kies trouwens ook eens voor jouw 5G netwerk: die is erg snel en stabiel op de kortere afstand. Laat je even weten of het helpt?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.