Skip to main content
Beantwoord

waneer begint odido een echte glasvezel provider woorden

  • 18 februari 2025
  • 23 reacties
  • 457 Bekeken

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

corecteer mij als ik fout bent


odido is samen met kpn glasvezel en ODF 

 

waneer gaat odido gewoon een eigen glasvezel provider woorden want ODF het lijkt niet zo goede review te hebben op trust pilot

 

Beste antwoord door emilimeters

als je zelf glasvezels aanlegt moet je investeren, lees: eenmalig veel geld betalen, als je huurt van kpn eno odf betaal je huur per maand. odido heeft voor het laatste gekozen. belasting betaal je altijd.

latency gaat echt niet veel minder worden bij een eigen glasvezel. 

Bekijk origineel

23 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21989 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo ​@totaleslimmekind 

Odido is een provider die internet aanbiedt, Open Dutch Fiber en KPNnetwerk leggen glasvezel aan zodat providers hierover kunnen leveren.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025
totaleslimmekind schreef:

waneer gaat odido gewoon een eigen glasvezel provider woorden want ODF het lijkt niet zo goede review te hebben op trust pilot

 

hoeveel negatieve reviews zijn er op trustpilot en hoeveel actieve ODF aansluitingen zijn er? Die 2 getallen moet je altijd in verhoudiing tot elkaar zetten om te zien wat de waarde van die trustpilot reviews zijn.

 

En waarom zou de service beter zijn als Odido dat zelf gaat doen? Ik zou als bedrijf gebruik maken van gespecialiseerde bedrijven zoals ODF en KPN. En waar gewerkt wordt vallen spaanders, en dat is bij iedereen. 


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025

kijk hoe slecht de reviews zijn


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025

dat was niet mijn vraag, lezen is ook een kunst.

odido heeft 1 miljoen glasvezelklanten waarvan er ruim 6000 een slechte review geven. lijkt me heel acceptabel.

beantwoord je ook nog even mijn 2e vraag!?


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025

Oh sorry heb ik vergeeten. (ik weet niet hoe)

als odido het zelf doet dan hoeven ze niet belasting betalen aan: kpn, ODF en delta.

 

en ook minder lantensy want ik woon in enschede en waar ik service krijgt is Diemen,

en mijn lantensy is 6ms.  (dat is niet de snelheid van licht!)

als te goed is (corecteer mij als ik verkeerd bent) zal er meer lantensy koomen dankzij  de samen werken, |

als te goed is is het zo
B.V

huis → kpn → odido →  internet

 


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

als je zelf glasvezels aanlegt moet je investeren, lees: eenmalig veel geld betalen, als je huurt van kpn eno odf betaal je huur per maand. odido heeft voor het laatste gekozen. belasting betaal je altijd.

latency gaat echt niet veel minder worden bij een eigen glasvezel. 


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025

begrepen dank je wel man die bloemen plant


  • is een King Poster
  • 81 reacties
  • 19 februari 2025

Het probleem van de reviews zit hem niet in puur het feit dat Odido ODF of KPN gebruikt, want die partijen zelf zijn echt wel capabel. Ik denk eerder dat het probleem zit in de gebrekkige communicatie vanuit Odido, en de slechte procedures die Odido heeft opgezet. Alles lijkt er van uit te gaan dat alles wel goed zal lopen (de happy flow), terwijl dat lang niet altijd het geval is. En als het dan mis gaat is de klantenservice daar totaal niet op uitgerust, en dan loop je zoals zo velen hier constant tegen problemen aan.


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025

dus als odido gewoon beter klantenservice heeft dan krijgt het hoogere steren


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21989 reacties
  • 19 februari 2025

Alsnog is het maar een kleine groep klanten die hier op de social media kanalen verschijnen maar hun problemen, van alle tevreden klanten hoor je weiníg tot niks.


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025

waarom niet ):


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21989 reacties
  • 19 februari 2025

Die hebben niks om over te klagen 😉


totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 19 februari 2025
Waqqas schreef:

Die hebben niks om over te klagen 😉

waarom geven ze dan niet goede 5 ster review op trust pilot want odido = beste


Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025
emilimeters schreef:

dat was niet mijn vraag, lezen is ook een kunst.

odido heeft 1 miljoen glasvezelklanten waarvan er ruim 6000 een slechte review geven. lijkt me heel acceptabel.

beantwoord je ook nog even mijn 2e vraag!?

Dus 6000 klanten die gewoon netjes de facturen betalen langdurig zonder verbinding laten zitten,  of beloofde producten niet kunnen leveren is acceptabel voor je?

Ik denk dat als een ISP 0,6% van de gehele clientbase niet kan leveren wat het hoort te leveren dit toch best een kwalijke zaak kan zijn.

Het argument dat de groep stille tevreden klanten altijd groter is dan de ontevreden klanten is echt een prachtige drogreden. Ik denk dat het een ISP alleen maar verbeterd en waakzamer maakt voor misstanden wanneer de klantenbase,  ook diegenen die geen problemen ervaren momenteel, kritisch is naar de provider toe.

Geëxploiteerd consument met stockholm syndroom spelen is iets uit het verleden.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025

dat ligt natuurlijk helemaal aan je bedrijfspolicy, een 3 sterrenrestaurant investeert veel in klanttevredenheid, en daar betaal je ook voor. Bij de febo op de hoek kan de kroket wel eens lauw zijn, en ook dat is in de prijs terug te vinden. heeft niks met stockholm te maken. 


Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025
emilimeters schreef:

dat ligt natuurlijk helemaal aan je bedrijfspolicy, een 3 sterrenrestaurant investeert veel in klanttevredenheid, en daar betaal je ook voor. Bij de febo op de hoek kan de kroket wel eens lauw zijn, en ook dat is in de prijs terug te vinden. heeft niks met stockholm te maken. 

Wanneer je legitieme slechte ervaringen van klanten, net als jij, bagatelliseert zonder te streven naar verbetering,  als klant zijnde en niet een werknemer van het bedrijf zelf,  dan is daar toch echt degelijk sprake van wat brownnosen van een partij waar je consument bent.  Aldus stockholm syndroom. Ongeacht de wijze waarop OP de boodschap brengt. Zie ik hier als klant wel degelijk verbeterpunten.

 

Heel realistisch gaat KPN ODF DELTA etc haar infra echt niet verkopen natuurlijk.  Feitelijk huurt Odido gewoon de infra en levert service aan haar klanten buiten deze infra om.

Probleem is echter wanneer er wel problemen zijn die bij bijvoorbeeld een KPN of ODF etc liggen,  dat het schakelen tussen partijen te lang, niet effectief genoeg en redundant is. 

Als hier een verbeterslag mogelijk is,  betekent dit meer tevreden klanten, lagere prijzen voor iedereen gezien er geen restitutie plaats hoeft te vinden,  of nog erger, een monteur, en het lijkt me heel erg kortzichtig om hier als consument geen waarde aan te hechten.

Een stabiele internetverbinding is tegenwoordig geen privilege,  ongeacht service-level waar je voor tracht te betalen dient dit gewoon goed op orde te zijn.  Veel problematiek is niet direct de schuld van de ISP zefl,  maar meer miscommunicatie of ongunstige derde partijen die niet te omzeilen zijn.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025

ik zou bij Odido gaan solliciteren als ik jou was. Je kunt het verschil maken!

Restitutie is wisselgeld voor odido, maar als jij aan de macht bent zal het wel hemels worden voor ons als klant. Ik kijk er naar uit!


Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025
emilimeters schreef:

ik zou bij Odido gaan solliciteren als ik jou was. Je kunt het verschil maken!

Restitutie is wisselgeld voor odido, maar als jij aan de macht bent zal het wel hemels worden voor ons als klant. Ik kijk er naar uit!

Hahaha,

Geloof me ik ben mijn capaciteiten een stuk nuttiger aan het benutten dan verandering eisen van een ISP bedrijf dat geen moer geeft om haar klanten.

Collectief tikken al die kosten zeker aan hoor. maar met name de meerdere monteurs die langs moeten komen om triviale dingen dubbel op pogen te lossen,  dat ligt hoger dan dat een klant per jaar aan een ODIDO abbonement kwijt is.

Maar let’s agree to disagree.  Ik hoop gewoon dat je inziet dat een bedrijf dat nog een beursgang gepland heeft staan haar uiterste best zou moeten doen om het aantal ontevreden klanten te minimaliseren.  Dat is immers de reden dat ze klanten hebben ansich,  het leveren van goede en stabiele service.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025
Bloemetje12345 schreef:

 

Maar let’s agree to disagree.  Ik hoop gewoon dat je inziet dat een bedrijf dat nog een beursgang gepland heeft staan haar uiterste best zou moeten doen om het aantal ontevreden klanten te minimaliseren.  Dat is immers de reden dat ze klanten hebben ansich,  het leveren van goede en stabiele service.

nou moet ik lachen… sinds wanneer is een beursgang gebaat bij tevreden klanten…? bij een beursgang gaat het slechts om winst, en nergens anders om. En Odidio heeft gekozen voor een bepaalde strategie om dat te bewerkstelligen. 

En inderdaad, we gaan het zien 😉 En mochten we echt problemen krijgen met de odido dienstverlening, dan prik ik m’n stekkertje om naar een andere en gaan we vrolijk verder waar we gebleven waren.


Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025

@emilimeters tot je er achter komt dat de daadwerkelijke partij die jouw vezel beheert dan niet meeveranderd hahah.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025

ik heb een kpn vezel, en al 5 jaar geen enkele storing of gedoe. en zoals je zelf al aangaf, zitten de problemen vaak in de afstemming tussen partijen, en daar zijn we het roerend over eens. Zodra er gedoe is bij mij tussen odido en kpn stap ik terug naar kpn, krijg ik een tv als welkoms kado, betaal wat meer per maand en ga vrolijk door.

Nogmaals, bij de febo krijg je je kroket ook niet als drie gangen menu opgediend, we kiezen bij odido voor een lage prijs en de prijs/kwaliteit verhouding bij odido is prima in orde! 

I rest my case, etc


Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025

@emilimeters Zeker waar,  bevestigt stiekem toch wel mijn punt dat je bij KPN (die waarschijnlijk ook de netbeheerder is) minder tussenliggende partijen hebt waardoor sneller gehandeld kan worden bij een reparatie of een onderzoek.  Exact wat OP suggereert, eigen vezel.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 440 reacties
  • 19 februari 2025

neeeeeee, nou sla je ‘m te snel plat. ik zie odido geen kabels graven en beheren 😉


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen