Beantwoord

Eigen ont/gpon

  • 2 January 2024
  • 38 reacties
  • 1357 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

Wil voor een huawei ont eigen apparatuur gebruiken, omdat deze kuren vertoont en regelmatig de verbinding wegvalt.

 

In de gedachte dat zowel een nieuwe ont (huawei) of eigen apparatuur opnieuw geregistreerd dient te worden na de huidige ont uit het systeem te hebben getrapt en de wetgeving toelaat het gebruik van eigen apparatuur, wil ik hier een lijntje uitgooien om gebruik van eigen apparatuur voor elkaar te boksen, middels onderstaande module.

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 2 January 2024, 15:41

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat klopt inderdaad @DSmidgit. Als ik het S/N van het ONT registreer dan verliest de Huawei zijn prik. Dan dien je je eigen ONT aan te sluiten en dan hopen dat hij werkt. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido vooral dor het "hopen dat het werkt" haak ik momenteel af. Het internet word hier thuis veelvuldig gebruikt voor zowel werk, school als vrije tijd. Ik hoop dat er uiteindelijk een optie beschikbaar komt om, net als bij concurrent KPN, zelf een ONT te registreren zodat dit veel sneller doorgevoerd word zodat het wel te "proberen" is. 

Reputatie 7
Badge +9

Ja het is op dit moment geïmplementeerd op het netwerk, echter zitten er nog wel wat foutjes in @DSmidgit

Reputatie 1

Hoi Tommie. Ik volg deze discussie met interesse. Is het toevallig al getest met een Fritzbox 5590 i.c.m. de XGS-PON module?

Reputatie 1

@Akiranon ik heb geprobeerd het serienummer te klonen op XGS-PON op mijn Fritzbox 5590. Dit werkte helaas (nog) niet. Ik heb er momenteel voor gekozen om niet mijn modem zelf te laten registreren om het zo nog eens te testen omdat ik te afhankelijk ben van de internetverbinding.

Reputatie 7
Badge +9

Wat voor module heb je thuis liggen @Akiranon? We hebben het namelijk met verschillende modems en modules geprobeerd, echter lukt het niet altijd om een verbinding tot stand te krijgen. 

Reputatie 1

Dankjewel voor je reactie Tommie. Heb er zelf nog niet een aangeschaft, maar had de SFP module van AVM (Fritz) zelf op het oog: https://fritzshop.nl/accessoires/1198-fritzsfp-xgspon.html

 

Wat aanvullende technische info. Model SFP XGS-PON 111LB0004: https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!SFP_XGS-PON

Reputatie 1

@Tommie van Odido wat is de status van het registreren van een Fritzbox 5590 met een AVM FRITZ!SFP XGS.PON module. Is dit een modem vat jullie al hebben getest? En lukt het om daarmee een verbinding op te zetten?

 

Ben erg benieuwd.

 

Wat voor module heb je thuis liggen @Akiranon? We hebben het namelijk met verschillende modems en modules geprobeerd, echter lukt het niet altijd om een verbinding tot stand te krijgen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok van wel @DSmidgit, echter ligt mijn systeem eruit dus ik kan op dit moment niks doen. Ik zal ergens volgende week wat tijd vrij maken zodat ik wat testen kan uitvoeren met verschillende klanten!

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido  kan er ergens een topic gemaakt worden met een lijst van de geteste modems en ONTs met daarbij de bevindingen? Dan is dat makkelijker zoeken voor de mensen die graag willen weten of hun combinatie werkt of niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DSmidgit, daar hebben we jammer genoeg geen lijst van. Ik weet dat een registratie moet werken en hopelijk komt de volledige snelheid er doorheen. Heb je volgende week een momentje om dit te testen? Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet komt te zitten dus als je een klein half uurtje hebt om het ONT te registreren, stuur mij dan een privéberichtje met datum en tijdstip. 

Reputatie 1

@Akiranon  @peter-keetfm  ik heb nu mijn eigen ONT werkend. @Tommie van Odido heeft mijn modem ID geregistreerd en hierna heb ik mijn Fritzbox met FRITZ!SFP XGS-PON ONT aangesloten en alles werkt naar behoren. Ik gat het de komende tijd goed monitoren maar ik voorzie nu geen problemen.

Hallo @Tommie van Odido

Is het mogelijk mij ook te helpen met het registreren van mijn modem ID met een FRITZ!SFP XGS-PON ONT net zoals de bovenstaande gebruiker?

Reageer