Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1189 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20804 reacties
  • 27 juni 2024

@HJHome 

Blijkbaar had je iets in je reactie staan waarvoor eerst goedkeuring nodig is.


  • is Prince of Content
  • 178 reacties
  • 27 juni 2024

Dankjewel weer voor je snelle reactie @Waqqas 
Ik denk niet dat ik iets heb geschreven waar goedkeuring voor nodig is, maar ik moet wel een paar keer op “Verstuur” drukken. Denk door hapert internet

@Cheyenne van Odido 
Kun jij mijn reactie a.u.b. zo spoedig mogelijk (laten) plaatsen?
Alvast bedankt

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 juni 2024

Hierbij mijn gegevens van vanavond:

Ookla:

Ipconfig:

Pin

Ping 8.8.8.8:

 

Taakbeheer:

 

Leg uit wat je exact ervaart:

Zoals in de eerdere post aangegeven, hapert NLZiet in de stream in de avond. Hij stopt dan even en gaat kort erna weer door. Ook laden webpagina's soms erg traag. Het kan dan helpen om op refresh te drukken, waarna hij soms wel ineens snel laadt. Overdag is er meestal geen issue.

 

Is deze informatie voor jullie voldoende om mee te nemen in het onderzoek?


@Cheyenne van Odido bij deze mijn gegevens:

 

Laatste speedtest is Odido>Odido Amsterdam
 

Wat ik ervaar is precies wat chefneliz omschrijft en dan s’avonds tussen ongeveer 18.00 en 23.00, soms ook tot na 01.00.

  •  

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@NietNader Bekend en @Rhodez, super bedankt! Ik heb jullie bij deze toegevoegd!

@HJHome Onze Community achterkant herkende jouw reactie als spam, mijn excuus. Ik heb hem bij deze geplaatst! Als reactie hierop:

Ik heb je zojuist meegenomen in het onderzoek en zal je topic sluiten!

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi all, er is nog niet veel nieuwe informatie om te delen. Hou er rekening mee dat ik niet iedere dag nieuwe informatie kan melden. Wel hou ik dit topic scherp in de gaten voor nieuwe voorbeelden/ervaringen.

Wat ik wel kan delen is dat het inmiddels bekend is dat de Nokia ONT niet perse de oplossing is. Er zijn klanten met deze ONT die dezelfde problemen ervaren. Wij hebben intens contact met KPN en zij zijn er druk mee bezig. Valt er een nieuwe update te geven, doe ik dat direct!


  • is Prince of Content
  • 178 reacties
  • 28 juni 2024

@Cheyenne van Odido 
Dankjewel voor al jullie inspanningen, het alsnog plaatsen van mijn reactie van gister en het meenemen van mijn verstoringen in dit onderzoek. Mijn internet hapert nog steeds waardoor er hier nog steeds serieuze zaken misgaan.

Bij de eerste melding van @chefneliz zie ik nu een “Moderator edit” waarin onderaan staat dat mensen met een Mobiel Odido of Ben abonnement gratis “Unlimited data” kunnen krijgen om deze verstoringen op te vangen.

Ik heb geen Odido of Ben mobiel abonnement, maar zie hier dat ik voor € 10 een prepaid sim kan aanschaffen. Dat wil ik best doen.

- Kan Odido mij daarna ook voorzien van de gratis “Unlimited data” om deze verstoringen op te vangen?


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 28 juni 2024

@Cheyenne van Odido Nou, ik ben wel erg benieuwd hoe lang we nog moeten wachten. Want dat intense contact levert vooralsnog weinig op, het lijkt voornamelijk slechter te worden. Waar een week geleden zaken nog heel lang duurden, lijkt nu bijna alles helemaal niet te werken tot een uur of 23:00/23:30. En op magische wijze werkt na die tijd alles best “ok” (“ok” omdat ik nog niet verder kom dan de helft van de snelheden van mijn abonnement). 


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 29 juni 2024

Ik weet niet wat er op het ogenblik geknutseld wordt aan de verbinding maar mijn up is wel erg laag en mijn download is verdubbeld heb een 100/100 anno afgesloten

 


henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • 29 juni 2024
John_Slow schreef:

Hello Odido community.

Apologies for typing in English, Dutch is unfortunately not my first language.

We've also been affected by slow responses and timeouts in the evenings after upgrading to fiber (glasvezel) about a month ago. It is especially frustrating for my wife because she is kicked out from rated Hearthstone matches due to network timeouts.

Fortunately I just happen to have a fairly elaborate Prometheus+Grafana setup running 24/7 here, so I have a detailed history of the network problems we experience. In the graphs below you see monitoring of three URLs:

- https://www.google.com/favicon.ico
- https://www.nu.nl/assets/favicon_25year/favicon.ico
- https://www.redditstatic.com/shreddit/assets/favicon/64x64.png

I will try to continue posting images of this as much as I can in an effort to help troubleshoot this problem.

 

Best regards,

Edit: grammatical errors

Brilliant!
This is info that is actually useful, unlike the list of tests that everyone has to perform.

I have another test that might be interesting: what are the two first numbers on your ip address?
I noticed that, when I exchanged my Zyxel for a Fritzbox, I got an ip address in a completely different range. It would be interesting to know if the ranges of people who have problems are somehow different from those of the people that don’t have problems.
I’m asking for only the first two parts of the IP address for privacy reasons.

https://whatismyip.com gives 188.89.xxx.yyy for me.
Huawei ONT, no problems.


henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • 29 juni 2024
HJHome schreef:

Dankjewel weer voor je snelle reactie @Waqqas 
Ik denk niet dat ik iets heb geschreven waar goedkeuring voor nodig is, maar ik moet wel een paar keer op “Verstuur” drukken. Denk door hapert internet

@Cheyenne van Odido 
Kun jij mijn reactie a.u.b. zo spoedig mogelijk (laten) plaatsen?
Alvast bedankt

 

Dat probleem heb ik ook gehad.
Er lijkt een automaat in de website te zitten die je op moderatie zet als je te snel achter elkaar post.
Die kan getriggerd worden als je een paar keer achter elkaar op verzenden moet drukken voor het overkomt.


henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • 29 juni 2024
Jhazenberg schreef:

Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 29 juni 2024
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:

Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.


henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • 29 juni 2024
Jhazenberg schreef:
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:

Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 29 juni 2024
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:

Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?

Klot


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 29 juni 2024
Jhazenberg schreef:
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:
henkdeleeuw schreef:
Jhazenberg schreef:

Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?

Klot

Klopt


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 29 juni 2024

@Cheyenne van Odido Hier is het vanavond ook weer dramatisch. Streams starten op een GoogleTV werkt voor geen meter, games starten op een Xbox werkt niet, sites laden extreem traag of niet. Op een telefoon met VPN werkt alles na het moeizame opzetten van de VPN verbinding weer prima.

Ik heb dus even een laptopje rechtstreeks aan het Zyxel modem gehangen, en heb wat screenshotjes verzameld:

Speedtest (na eindeloos ‘connecting’ werkte uiteindelijk de download test, zij het vrij traag, maar de upload test werkte dus überhaupt niet):

 

Ping naar 8.8.8.8:

 

Ipconfig:

 

Taakbeheer:

Gelukkig werkt het vooralsnog overdag probleemloos (aangezien ik regelmatig thuiswerk). 
Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden, zodat het 's avonds ook beter gaat (want dit is redelijk frustrerend).


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 30 juni 2024

Twintig jaar Tele 2 DSL lijntje 20 MB abonnement zorgt voor prima internet dag en nacht en snel genoeg. Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel abonnement 50 MB en vanaf dag 1 begint in de namiddag tot middernacht de ellende; trage wifi en bekabeld internet. Het is nog steeds niet opgelost. Reactie Odido: ik heb een te klein abonnement, het komt omdat ik in een appartement woon, mijn computer deugt niet etc. Op de Community is te lezen dat dit probleem al langer dan een jaar bij veel klanten speelt. Bij Odido gaat er niet ergens een belletje. Sinds kort is Odido begonnen met een Grootschalig Onderzoek omdat blijkt dat veel klanten mijn probleem hebben. Hoe is het mogelijk dat er nu pas onderzoek naar gedaan wordt? Verbijsterend. Er gaan bakken met geld naar flitsende reclames en advertenties. Zou Odido dat geld niet beter kunnen gebruiken om er voor te zorgen dat bestaande klanten goed internet hebben? Als je het probleem van trage wifi en bekabeld internet meer dan een jaar negeert, schoffeert Odido zijn klanten op een vreselijke manier.

Hamvraag: hoelang vindt Odido dat dit probleem nog mag voortduren en hoe verder als het probleem niet wordt opgelost? 


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 30 juni 2024
Kanbeter schreef:

Twintig jaar Tele 2 DSL lijntje 20 MB abonnement zorgt voor prima internet dag en nacht en snel genoeg. Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel abonnement 50 MB en vanaf dag 1 begint in de namiddag tot middernacht de ellende; trage wifi en bekabeld internet. Het is nog steeds niet opgelost. Reactie Odido: ik heb een te klein abonnement, het komt omdat ik in een appartement woon, mijn computer deugt niet etc. Op de Community is te lezen dat dit probleem al langer dan een jaar bij veel klanten speelt. Bij Odido gaat er niet ergens een belletje. Sinds kort is Odido begonnen met een Grootschalig Onderzoek omdat blijkt dat veel klanten mijn probleem hebben. Hoe is het mogelijk dat er nu pas onderzoek naar gedaan wordt? Verbijsterend. Er gaan bakken met geld naar flitsende reclames en advertenties. Zou Odido dat geld niet beter kunnen gebruiken om er voor te zorgen dat bestaande klanten goed internet hebben? Als je het probleem van trage wifi en bekabeld internet meer dan een jaar negeert, schoffeert Odido zijn klanten op een vreselijke manier.

Hamvraag: hoelang vindt Odido dat dit probleem nog mag voortduren en hoe verder als het probleem niet wordt opgelost? 

Als je die (soms niet zo relevante) gegevens aanlevert @Kanbeter , dan kom je op de lijst van mensen met een storing. We hebben de hoop dat hoe meer er op staan, hoe sneller het opgelost wordt.

Voor nu zijn ze er mee bezig, alleen schiet het niet zo op. We weten niet of het ingewikkeld is of een kwestie van prioriteiten, maar de oplossing laat nog op zich wachten.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 juni 2024

Niets ten nadele van de mensen die hier namens Odido proberen te helpen en de community te woord staan, noch de mensen van de technische dienst die dit proberen op te lossen. Maar dat gebruikers van een glasvezel abonnement van Odido via KPN WBA iedere dag in feite ‘s avonds niet over werkend internet beschikken is een structurele wanprestatie van het bedrijf Odido. Ondanks dat je maandelijks betaalt, krijg je daar niet de beloofde dienst voor terug. Sinds dit topic duurt het al 12 dagen, maar de mensen die het betreft ervaren de problemen al veel langer. Het gaat om de kern van het contract, namelijk een werkende internetverbinding, en niet om een randzaak zoals bijvoorbeeld het kunnen inloggen op Mijn Odido. 

Odido zou wel wat meer mogen doen om zich aan het glasvezelcontract te houden. Als de klant een maand niet betaalt, kan die een blokkade of afsluiting tegemoet zien. Als Odido maandenlang niet levert, mag de klant afwachten en screenshots aanleveren. Odido zou proactief gratis ontbinding van het contract behoren aan te bieden. En als de klant toch nog vertrouwen houdt in een oplossing ooit, zou als alternatief een gratis abonnement aangeboden kunnen worden tot de problemen op zijn gelost. Of op zijn minst 50% korting nu het om de helft van de dag gaat dat de verbinding wegvalt.

Verder vind ik het vrij heftig dat een storing als deze zoveel uitzoekwerk en oplostijd vergt en dat er geen zicht is op een oplossing of tijdslijnen daarnaartoe. Zeker wanneer die tijdslijnen nu al vrij lang zijn.

Krijgt deze storing eigenlijk al genoeg aandacht van de top van Odido? In mei was mevrouw Van Lammeren als bestuurslid van Odido in het TV-programma Radar, over de problemen die toen ook/al speelden. Zij beloofde namens Odido verbetering, maar gaf ook aan dat klanten haar via LinkedIN kunnen benaderen als de oplossing uitblijft. Ik vraag me af of zij (of andere bestuursleden) deze kwestie wel op hun vizier hebben. Op deze manier is het wachten op de volgende Radar-uitzending...

 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juni 2024

Ik ervaar de zelfde problemen als boven omschreven.

Eerder was het rond 18:00 uur en 19:00 uur

Vandaag de dag is het verspreid over de hele dag.

Dit is een probleem van de laatste 2 a 3 maanden mijn 1 Gb aansluiting fluctueert ook flink tussen de 700 en 900 Mb.

Het ONT kastje is eens door de KPN zo'n 10 maanden geleden al eens vervangen.


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 30 juni 2024
Rubinio schreef:

Niets ten nadele van de mensen die hier namens Odido proberen te helpen en de community te woord staan, noch de mensen van de technische dienst die dit proberen op te lossen. Maar dat gebruikers van een glasvezel abonnement van Odido via KPN WBA iedere dag in feite ‘s avonds niet over werkend internet beschikken is een structurele wanprestatie van het bedrijf Odido. Ondanks dat je maandelijks betaalt, krijg je daar niet de beloofde dienst voor terug. Sinds dit topic duurt het al 12 dagen, maar de mensen die het betreft ervaren de problemen al veel langer. Het gaat om de kern van het contract, namelijk een werkende internetverbinding, en niet om een randzaak zoals bijvoorbeeld het kunnen inloggen op Mijn Odido. 

Odido zou wel wat meer mogen doen om zich aan het glasvezelcontract te houden. Als de klant een maand niet betaalt, kan die een blokkade of afsluiting tegemoet zien. Als Odido maandenlang niet levert, mag de klant afwachten en screenshots aanleveren. Odido zou proactief gratis ontbinding van het contract behoren aan te bieden. En als de klant toch nog vertrouwen houdt in een oplossing ooit, zou als alternatief een gratis abonnement aangeboden kunnen worden tot de problemen op zijn gelost. Of op zijn minst 50% korting nu het om de helft van de dag gaat dat de verbinding wegvalt.

Verder vind ik het vrij heftig dat een storing als deze zoveel uitzoekwerk en oplostijd vergt en dat er geen zicht is op een oplossing of tijdslijnen daarnaartoe. Zeker wanneer die tijdslijnen nu al vrij lang zijn.

Krijgt deze storing eigenlijk al genoeg aandacht van de top van Odido? In mei was mevrouw Van Lammeren als bestuurslid van Odido in het TV-programma Radar, over de problemen die toen ook/al speelden. Zij beloofde namens Odido verbetering, maar gaf ook aan dat klanten haar via LinkedIN kunnen benaderen als de oplossing uitblijft. Ik vraag me af of zij (of andere bestuursleden) deze kwestie wel op hun vizier hebben. Op deze manier is het wachten op de volgende Radar-uitzending...

 

Goed punt wel @rubinio, dat is wel wat ik probeerde aan te halen, heeft het wel genoeg aandacht. Want dit lijkt een major incident, maar de looptijd van 2 weken geeft te denken of het incident ook die status heeft intern en bij de onderaannemers/leveranciers. Misschien moet iedereen op LinkedIn mevr. Van Lammeren een PM sturen.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 juni 2024

Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juni 2024

Ik ben nu al ruim 1,5 uur bezig om zaken op te starten maar al die tijd naar een draaiende cursor aan te kijken maakt mij pissig. Probeer net op mijn Desktop pc NLziet op te starten.Na 5 minuten krijg ik de pagina en start het journaal op om vervolgens 30 seconden te kijken en dan weer freeze en dan weer 30 seconden…...


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juni 2024
Hrnkaya schreef:

Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 

En heb ik de mogelijkheid om onder het contract uit te komen...de eerste maanden gingen goed en toen was het bagger.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen