Skip to main content

Regelmatig traag Wifi (5Ghz), reboot noodzakelijk

Toon eerste reactie

126 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 430 reacties
  • 2 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey allemaal, ze hebben de oorzaak samen met Zyxel gevonden en werken nu aan een oplossing! Hopelijk is dit spoedig opgelost.

Hallo ​@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Nog nieuws over de oplossing? Toevallig moest ik vandaag (na 5 dagen zonder reboot) weer herstarten….. Dus ik heb er nog steeds last van.

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 3 juni 2025
walter.v.l schreef:

Hallo ​@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Nog nieuws over de oplossing? Toevallig moest ik vandaag (na 5 dagen zonder reboot) weer herstarten….. Dus ik heb er nog steeds last van.

Alle tests zijn afgerond en de uitrol start volgende week. Houd er rekening mee dat dit een gefaseerde uitrol is: deze vindt plaats in verschillende batches met soms een paar dagen pauze ertussen. Naar verwachting heeft iedereen de update vóór het einde van de maand ontvangen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 3 juni 2025
Sven-Odido schreef:
walter.v.l schreef:

Alle tests zijn afgerond en de uitrol start volgende week. Houd er rekening mee dat dit een gefaseerde uitrol is: deze vindt plaats in verschillende batches met soms een paar dagen pauze ertussen. Naar verwachting heeft iedereen de update vóór het einde van de maand ontvangen.

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Dankjewel voor de update! Zit er nog meer wijzigingen in deze komende firmware? Komt er een aankondiging zoals gewenst in het volgende topic? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 3 juni 2025
walter.v.l schreef:

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Dankjewel voor de update! Zit er nog meer wijzigingen in deze komende firmware? Komt er een aankondiging zoals gewenst in het volgende topic? 

Alleen wat security patches, niks spannends. 

We geven geen publieke releases uit. Je kan de suggestie doen in Wensen en suggesties | Odido community. Wie weet komt het dan in de toekomst. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 3 juni 2025
Sven-Odido schreef:
walter.v.l schreef:

Alleen wat security patches, niks spannends. 

We geven geen publieke releases uit. Je kan de suggestie doen in Wensen en suggesties | Odido community. Wie weet komt het dan in de toekomst. 

Done 

• Debutant
  • 21 reacties
  • 3 juni 2025

Dit is goed nieuws, hopelijk kunnen we het dagelijks restarten van het modem wegens dit WIFI issue sinds launch van K&K eindelijk als opgelost beschouwen :) 

Het is/was echt wel een vervelend issue. 

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 3 juni 2025
Sven-Odido schreef:
walter.v.l schreef:

Beste ​@Sven-Odido gebruik ons modem ook maar als test uitrol 

• is een Master Poster
  • 76 reacties
  • 10 juni 2025

@walter.v.l V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430 is hier actief! Dus ben benieuwd of dit nou eindelijk echt stabiel gaat blijven.

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 10 juni 2025

Zal vanavond even kijken welke ik heb nu, probleem is laatste 2 weken redelijk irritant aan het worden met soms tot 10x per dag een restart te moeten uitvoeren. ​@Sven-Odido wat was nu het euvel wat is aangepast in deze release?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 10 juni 2025
JarJar schreef:

@walter.v.l V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430 is hier actief! Dus ben benieuwd of dit nou eindelijk echt stabiel gaat blijven.

Dank voor de Tip. Afgelopen weekend nog gekeken maar toen was het nog b11, maar bij mij nu ook b17!

Ik heb hier even een aankondiging gedaan: 

• is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 10 juni 2025

Helaas, bij ons nog geen update. Hoop echt dat deze snel komt, na 8 maanden deze ellende mag het einde snel komen. 

• Debutant
  • 21 reacties
  • 11 juni 2025

Hier de update file ook nog helaas niet gehad…. van mij mag hij echt zo snel als mogelijk komen. 

Je wordt onderhand best gek van het continu herstarten van het modem omdat het WIFI weer in puin ligt. Soms moet je hem ook meermaal per dag herstarten het is af en toe echt onbruikbaar. 

Hoop echt dat het bij de update is opgelost. 

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 16 juni 2025

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Zou de update hier heen kunnen? Ben gebruiker van bijna het eerste uur met alleen al gister 10x moeten herstarten.

• is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 16 juni 2025
Buitengebied050 schreef:

Helaas, bij ons nog geen update. Hoop echt dat deze snel komt, na 8 maanden deze ellende mag het einde snel komen. 

Inmiddels sinds afgelopen vrijdag de update binnen. En voor het eerst in 9 maanden zorgeloos internet in huis 🥳 al 4 dagen geen restarts meer hoeven doen, wat een nieuw record is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 16 juni 2025
Buitengebied050 schreef:
Buitengebied050 schreef:

Inmiddels sinds afgelopen vrijdag de update binnen. En voor het eerst in 9 maanden zorgeloos internet in huis 🥳 al 4 dagen geen restarts meer hoeven doen, wat een nieuw record is. 

Ah, gelukkig dat het bij jou ook geholpen heeft!!!

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juni 2025
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Zou de update hier heen kunnen? Ben gebruiker van bijna het eerste uur met alleen al gister 10x moeten herstarten.

Als je Factory Reset uitvoert, krijg je de update.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 17 juni 2025
Burhan88 schreef:
gberg2Opeinde schreef:

Als je Factory Reset uitvoert, krijg je de update.

Als je een factory reset uitvoert krijg je ook de nieuwe functionaliteit voor Dyn DNS. Ik heb de  b17 firmware binnengekregen zonder factory reset.

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 18 juni 2025

Ik ga geen factory reset uitvoeren…. heb meerdere instellingen in het modem staan, update kan er zo ook wel heen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 juni 2025

Hier nogsteeds dagelijks resetten, factory reset is voor mij ook echt een dikke no go ivm alle instellingen..

Hopelijk komt de update hier gewoon ook snel binnen via de normale weg..

• is een King Poster
  • 55 reacties
  • 19 juni 2025
BenAt schreef:

Hier nogsteeds dagelijks resetten, factory reset is voor mij ook echt een dikke no go ivm alle instellingen..

Hopelijk komt de update hier gewoon ook snel binnen via de normale weg..

Hoewel ik het nog nooit getest heb, zou je voorafgaand aan de factory reset een backup kunnen maken van de instellingen en die na de reset weer in kunnen lezen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • 430 reacties
  • 20 juni 2025
gberg2Opeinde schreef:

Heb je nu de b7 of de b11 firmware? Want ik kan me voorstellen dat als je de b7 firmware hebt Odido ook de b17 niet bij je uitrolt omdat je in een gebied zit met slechte 5G dekking. De b17 zal dan ook de 5G kanalen voor je beperken (net zoals bij b9/b11).

• is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 21 juni 2025

Vandaag ondanks de B17 firmware wel een restart nodig gehad vanwege waardeloze wifi. Het gebeurt niet vaak meer, maar helemaal opgelost is het dus nog niet.

• is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 22 juni 2025

En vandaag weer 2x. Dat is toch wel een tegenvaller :(

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 24 juni 2025
walter.v.l schreef:
gberg2Opeinde schreef:

Heb je nu de b7 of de b11 firmware? Want ik kan me voorstellen dat als je de b7 firmware hebt Odido ook de b17 niet bij je uitrolt omdat je in een gebied zit met slechte 5G dekking. De b17 zal dan ook de 5G kanalen voor je beperken (net zoals bij b9/b11).

Ik heb de B11 en nog altijd geen update gehad. Dekking is zeer goed hier

• is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 24 juni 2025

Lol kwartier later en ik kreeg de update.  Gezien de reactie van Joriann91 hierboven hoop ik toch wel dat dit de oplossing is....

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen