Skip to main content
Beantwoord

[Opgelost] Geen internet glasvezel Hoogeveen


Momenteel geen internet (glasvezel) in Hoogeveen. Op allestoringen zie ik dat er ook best wat meldingen zijn in de Randstad. Ondertussen zie ik bij T-Mobile dat alles prima is en er niets uit de lucht is. Of zou moeten zijn. 

 

Maar goed, ik heb geen internet en daardoor geen televisie, etc. Wat gaan jullie er aan doen?

Beste antwoord door Jason van Odido

Goedemorgen all, na de switch vannacht is iedereen weer online gekomen gelukkig. Mocht je desondanks toch nog geen verbinding hebben, neem dan alle stappen voor herstel door en voer een herstart uit op het modem én de Media Converter: Reboot modem | T-Mobile Community

Dit topic gaat nu op slot.

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

28 reacties

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juni 2023

Klopt hier in de straat (Hoogeveen) ook geen Glazvezel TV en Internet.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 14 juni 2023

Probleem lijkt via AlleStoringen wel breder dan alleen Hoogeveen. Duurt wel lang. Webcare schittert ook op Twitter in afwezigheid. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 14 juni 2023

Hey T-Mobile. Ik ben inmiddels door mijn Simpel-bundel heen. En voor mijn dochter, zoon en vrouw geldt hetzelfde. Kunnen jullie wat regelen hiervoor?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 14 juni 2023

Op mijn Zyxel T-50 brandt het internet lampje rood. Op de glasvezel-aansluiting branden zowel PON als Power en LAN knippert af en toe groen. LOS brandt niet. 

 

Maar goed, slimme verlichting doet het nu niet, mijn zonnepanelen kan ik niet meer inzien, we zijn bijna door de mobiele bundels heen en door de werkzaamheden aan het spoor is naar kantoor gaan voor mij ook geen optie. Hoe moet ik gaan werken morgen? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 14 juni 2023

Jullie merken wellicht wat irritatie, maar de vorige keer toen we storing hadden (door een fout van een monteur in de netwerk kast hier in de buurt vorig jaar) hadden we meer dan een week geen internet. Dat wil ik niet nog een keer. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21117 reacties
  • 14 juni 2023

Hallo allemaal.

Er is een algemene storing inde regio Hoogeveen, in onderstaande topic volg je de updates omtrent de storing :

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 juni 2023

Geen INT hier in Hoogeveen sinds gisteravond, We hebben alle apparaten 3X opnieuw opgestart, maar nog steeds geen internetlampje duurt dit nog langer ?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023
foreverich schreef:

Geen INT hier in Hoogeveen sinds gisteravond, We hebben alle apparaten 3X opnieuw opgestart, maar nog steeds geen internetlampje duurt dit nog langer ?

 

Het lijkt erop dat het nu weer werkt. Maar goed, wel balen, want de maand duur nog lang en de mobiele bundels zijn er doorheen. Gelukkig kunnen we thuis nog internetten nu. 

 

T-mobile: Wat was de oorzaak? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Te vroeg gejuicht. Het ligt er weer uit. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Een uur later en nog geen verandering. Meldingen op https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ lopen weer op. Nu online via een hotspot op mijn werktelefoon, maar zo kan ik niet werken! :(


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Nu, 8:48 uur, lijkt er weer internet te zijn. Tenminste, de Google Home Hub heeft weer beeld. Maar goed, dat hebben we vanochtend eerder gezien.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Nou.. Dat waren 7 fantastische uren. Het ligt er inmiddels weer uit. Kom op, T-Mobile!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @Frituurman, zoals in het storingstopic vermeld, is er rond 14:00 een netwerkapparatuur switch geweest waardoor het kan zijn dat sommige access switches uitgevallen zijn. Dit is nodig om de netwerken te stabiliseren en zal niet lang aanhouden. Als het goed is, ben je straks met een reboot van het modem en de Media Converter weer online. Sorry voor het ongemak!

 

 

UPDATE: Bovenstaande is incorrect, excuses. De switch zou volbracht zijn, maar het bleek toch nog niet mogelijk. Later meer.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Hallo @Jason ,

 

Dat begrijp ik. Maar ik heb er om 14:00 geen last van gehad, toen het probleem definitief zou zijn opgelost. Nu heb ik, anderhalf uur na de netwerkswitch, geen internet.

 

Nu krijg ik een code voor onbeperkt internet per mail zojuist, maar daar heb ik, als Simpel klant voor mobiel, niets aan. Daarnaast ben ik niet de enige thuis. Ik heb een puber met een toetsweek die ook niets kan (ook een Simpel abonnement). 

 

Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd; het werkte, ik zat in een Teams call en ik ben ineens weg. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juni 2023

Het is bijna 16.00 alles gereset en nog geen internet, dus het probleem is nog steeds niet opgelost.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 juni 2023

Hier ook al zo'n half uur geen internet in Hoogeveen. Rond 14:00 was alles okee, nu dus niet. De boel gereset, maar nog steeds niks. Klantenservice is niet te bereiken via internet (alleen bellen nu) en mijn internetbundel is zo goed als op. Ik snap je frustratie, @Frituurman 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze wel eens @SkyCra en @Margharita , maar we kopen er allemaal niets voor. Klantenservice (Rutger) zegt overigens dat ze helemaal niets kunnen doen. Krijg dus wel een onbeperkt internet code opgestuurd (voor T-mobile mobiel abonnement), maar daar heb je dus bij een andere provider niets aan. Dacht trouwens dat Simpel onder T-Mobile viel… :(

 

@Jason 

Sowieso word ik diep ongelukkig als ik naar de storingspagina https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/storing-en-onderhoud kijk. Want die heeft continu dezelfde status gehad, al sinds het begin van de ellende gisteravond. Dit terwijl er weldegelijk een storing in ons gebied is. En de community pagina geeft aan dat het is opgelost, dus er zou niets aan de hand moeten zijn. Maar de waarheid is weerbarstiger dan dat. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juni 2023
Frituurman schreef:

Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze wel eens @SkyCra en @Margharita , maar we kopen er allemaal niets voor. 

Nu moet ik aangeven dat ik in 5 jaar nog geen uitval heb meegemaakt, echt voor de eerste keer. Maar het is zeer vervelend aangezien ik ook deels vanuit huis werk (eigen bedrijfje naast werk).


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023
SkyCra schreef:
Frituurman schreef:

Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze wel eens @SkyCra en @Margharita , maar we kopen er allemaal niets voor. 

Nu moet ik aangeven dat ik in 5 jaar nog geen uitval heb meegemaakt, echt voor de eerste keer. Maar het is zeer vervelend aangezien ik ook deels vanuit huis werk (eigen bedrijfje naast werk).

Wees blij. Ik heb vorig jaar 10 dagen zonder internet gezeten. Dat bleek uiteindelijk de fout van een KPN monteur bij het netwerkkastje hier in de straat. Die had iets niet goed gedaan. Vervolgens kon de T-Mobile / Guidion monteur die opgetrommeld werd niet naar binnen, want die hadden geen sleutel voor het KPN-kastje. Dus T-Mobile moest een dat weer neerleggen bij KPN en tja, dan kom je niet bovenop de stapel. 10 dagen met een oude telefoon als Hotspot moeten werken, ook toen met een puber midden in de toetsweek en een kantoor in Utrecht wat in een verbouwing zat.

En ook nu is naar Utrecht gaan geen optie, omdat er geen treinen rijden vanuit Hoogeveen. Het is haast alsof ze het zo uitkiezen. 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

@Jason Oké.. sorry voor het spervuur aan berichten, maar de statuspagina zegt nu:

 

[14-06-2023] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met DIENST MET UNDERLINE in regio IN BOLD. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update [15-06-2023 16:10] Er is uiteindelijk toch besloten om de nieuwe switch vannacht te plaatsen zodat dit zo min mogelijk impact heeft op alle aansluitingen. Excuses voor het eerdere, foutieve bericht.

 

Ik neem aan dat het gaat om THUIS in de regio HOOGEVEEN. Het werkt nu weer (even?), maar vannacht gaat het er dus weer uit? Waarom dan toch eerst ruim een uur rommelen? Ik begrijp dat het moet gebeuren, maar plan het dan meteen 's nachts in als het in elk geval tijdelijk opgelapt is. Dan heeft niemand er last van. Nu heeft iedereen en z'n moeder er last van. Letterlijk trouwens, want mijn moeder heeft ook geen internet gehad en daarmee ook geen TV. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Update [15-06-2023 16:10] Er is uiteindelijk toch besloten om de nieuwe switch vannacht te plaatsen zodat dit zo min mogelijk impact heeft op alle aansluitingen. Excuses voor het eerdere, foutieve bericht.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023
Jason schreef:

Update [15-06-2023 16:10] Er is uiteindelijk toch besloten om de nieuwe switch vannacht te plaatsen zodat dit zo min mogelijk impact heeft op alle aansluitingen. Excuses voor het eerdere, foutieve bericht.

 

Ik was eerder. :)


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
Frituurman schreef:

Ik neem aan dat het gaat om THUIS in de regio HOOGEVEEN. Het werkt nu weer (even?), maar vannacht gaat het er dus weer uit? Waarom dan toch eerst ruim een uur rommelen? Ik begrijp dat het moet gebeuren, maar plan het dan meteen 's nachts in als het in elk geval tijdelijk opgelapt is. Dan heeft niemand er last van. Nu heeft iedereen en z'n moeder er last van. Letterlijk trouwens, want mijn moeder heeft ook geen internet gehad en daarmee ook geen TV. 

 

Helemaal gelijk in, sorry voor de foutieve melding eerder. We wilden aanvankelijk graag meteen de switch implementeren, maar dat bleek toch niet het gewenste effect te brengen en te veel klant-impact te hebben, daarom hebben we hiervoor gekozen.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 35 reacties
  • 15 juni 2023

Na een reset doet het internet het hier weer. Ik hoop dat als ik morgenochtend beneden kom, alle lampjes op het modem weer sierlijk groen branden. Is toch ook veel fijner voor de monteur, om in de relatieve koelte van de nacht te werken dan in de brandende zon. :)

 

@Jason Klopt het dan Simpel van T-Mobile is? Waarom krijg je als Simpel-klant dan geen Thuisvoordeel icm T-Mobile Thuis?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 juni 2023

Hier werkt het ook weer! Even flink inhouden met mobiel internetten tot de volgende maand, bundel is er bijna compleet doorheen gejaagd.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen