Skip to main content
Beantwoord

Internet DSL stopped working


Hallo, ik kom uit Bergen op Zoom en heb problemen met het verbinden met dsl. Ik heb een modem besteld, alles werkte tot gisteren. er gingen twee netwerklampjes uit. Ik heb alles op uw site gedaan om het probleem op te lossen, maar het hielp niet.

Ik zal eraan toevoegen dat ik wacht op de eerste rekening

Beste antwoord door Jason van Odido

Hi @Macmac1017, thanks for posting the pictures!

I've instructed Guidion to send over a technician to come and fix the issue. If it can be solved immediately, he will do so, otherwise he will contact T-Mobile for further steps.

In approximately ten minutes, you'll receive a text message and an email with a link to schedule an appointment.

Bekijk origineel

31 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8157 reacties
  • 23 januari 2021

Goedemiddag @Macmac1017   Wil je de volgende keer de “goolgle vertaalsite of app” gebruiken of in het Engels schrijven!
MVG. Cristien


Witam, jestem z Bergen op Zoom i mam problemy z połączeniem się z dsl.  Zamówiłem modem, wszystko działało do wczoraj.  zgasły dwie lampki sieciowe.  Zrobiłem wszystko na Twojej stronie, aby rozwiązać problem, ale to nie pomogło.  Dodam, że czekam na pierwszy rachunek.

 

Mijn vertaling met de Google app!🚨⬇️


Hallo, ik kom uit Bergen op Zoom en heb problemen met het verbinden met dsl.  Ik heb een modem besteld, alles werkte tot gisteren.  er gingen twee netwerklampjes uit.  Ik heb alles op uw site gedaan om het probleem op te lossen, maar het hielp niet.
Ik zal eraan toevoegen dat ik wacht op de eerste rekening.

  


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 24 januari 2021

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 24 januari 2021

Hello @Macmac1017 

Is your modem directly connected to your ISRA using the grey DSL cable? And what does your isra (connection point) look like?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 24 januari 2021

Yes, it is connected with a gray cable. It looks like this inside. 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 24 januari 2021

@Macmac1017 

Is there no other isra in your fusebox for example?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 24 januari 2021
There is a fuse box in the stairwell, there is something like that, but I don't know anything about it.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 25 januari 2021

If you cannot find any of these I guess the 1 on photo 1 is the only one in your house and there's some other problem.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 25 januari 2021

So what can I do now? 

Is there a number to call and ask for a technician to come?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 25 januari 2021

Hi @Macmac1017, welcome to the Community!

Can you please try and take a picture of the modem and then specifically the back of the modem (where all the ports are located)? I just performed a line analysis and it seems as though the modem isn't connected to the ISRA (main installation point). Are you 100 percent sure you've connected the DSL-cable to the DSL-port on the back of the Zyxel?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 25 januari 2021

A

s I said, everything worked, I didn't touch anything there


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9628 reacties
  • 25 januari 2021

Ans where does the DSL line goes to? A photo of the ISRA point?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 25 januari 2021

Umieściłem zdjęcie ISRA kilka postów powyżej. 

 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9628 reacties
  • 25 januari 2021

Dat ziet er niet uit als het IsRA punt. Dit is gewoon een telefoon stekker die door een bewoner is aangelegd met een draad vanaf het isra punt. Kijk eens waar de kabel heengaat, bijvoorbeeld de meterkast?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 25 januari 2021

Niestety nie widzę niczego takiego jak punkt ISRA.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 26 januari 2021

Sorry, once again it automatically translates the page to Polish language.

 

Unfortunately I don't see anything like an ISRA point.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 26 januari 2021

@Macmac1017

Your ISRA is on the left side next to the black box above the gas meter.

Could you make a closer photo of that one? Btw it's the most right ISRA of the picture I posted earlier.

There is an ingoing cable and an outgoing one, cut the outgoing one at around 30 cm and connect the connection box that was delivered in the installation package to it and plug the DSL cable on the other side.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 26 januari 2021

This is ISRA, right?

 

Which one is connection box?

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 26 januari 2021

I got something like this 

 I don't know how to do it at all. One cable comes out of this point. Everything working before was suddenly broken? :(


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 26 januari 2021

Its looking like that 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 26 januari 2021

Hello @Macmac1017 

Yes this is your ISRA, it's kpn property so please don't open it.

What's the length of the thin cable from the ISRA to the box in your room approximately? Length could be a problem.

What you can do is cut the thin cable at around 30 cm and strip the wires if you have the tools, connect red and blue in the upper box.

If it still doesn't work then there must be another issue.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 26 januari 2021

Is there a helpline to make an appointment? 

I would be grateful.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22170 reacties
  • 27 januari 2021

Yeah sure, please wait for a moderator to reply, they can arrange a technician for you.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2021

Hi @Macmac1017, thanks for posting the pictures!

I've instructed Guidion to send over a technician to come and fix the issue. If it can be solved immediately, he will do so, otherwise he will contact T-Mobile for further steps.

In approximately ten minutes, you'll receive a text message and an email with a link to schedule an appointment.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 1 februari 2021

Hello, there was an installstor but he could not fix anything. He said that there is a large box near my place of residence and someone must have disconnected something there. He said that someone would call me in this case...I would like to send someone back, I have no internet for a long time...


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 2 februari 2021

Hi @Macmac1017, smart that you informed us about the feedback of the technician! I've contacted the line operator and I suspect that you'll be called tomorrow by them. Please keep your phone at hand and be aware that the line operator might call without a number ID. Sorry for the inconvenience, but I highly suspect that the activation will take place within the next couple of days!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen