Skip to main content
Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Toon eerste reactie

988 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juni 2025
Wolffwolff schreef:
Rickert1993 schreef:

Hupsakee! Storing nummer 7 in 2 weken.

Aangezien odido verzaakt met het leveren van een fatsoenlijke internetverbinding zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn, stop ik denk ik ook maar even met het betalen van mijn facturen... Zij niet leveren, ik niet leveren. 

OH wacht, ik ben consument dus ik heb geen poot om op te staan.... 

Zit hier ook al een komplete week zonder werkend internet. 

Dus ga ervanuit dat ook hier financieel gecompenseerd wordt. 

Hopelijk wordt het bij jouw ook opgelost... 

Ik krijg net een mailtje dat ik als compensatie 24u onbeperkt internet krijg op m'n telefoon zodat ik een hotspot kan maken.... Mag jij raden wat voor telefoon abonnement ik heb.... Oftewijl aan die zogenaamde compensatie heb ik geen ruk.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22191 reacties
  • 22 juni 2025

Indien een storing langer duurt dan 12 uur dan krijg je een compensatie nadat je weer online bent, de compensatie wordt als volgt berekend:

1/30ste van je maandelijkse kosten x het aantal dagen dat je zonder diensten zat 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 juni 2025
Wolffwolff schreef:
Rickert1993 schreef:

Hupsakee! Storing nummer 7 in 2 weken.

Aangezien odido verzaakt met het leveren van een fatsoenlijke internetverbinding zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn, stop ik denk ik ook maar even met het betalen van mijn facturen... Zij niet leveren, ik niet leveren. 

OH wacht, ik ben consument dus ik heb geen poot om op te staan.... 

Zit hier ook al een komplete week zonder werkend internet. 

Dus ga ervanuit dat ook hier financieel gecompenseerd wordt. 

Hopelijk wordt het bij jouw ook opgelost... 

Hier ook al een week zonder internet... wel verbinding, geen internet sinds de diverse storingen daarvoor. Schiet echt niet op 

• 2 reacties
  • 22 juni 2025

Hoe is met internet fixen in Roosendaal?  Ik heb bij alle leveranciers storings gecheckt, niks. Van mij kant alles gereset, ook van het stroom uit, helpt niks. Rode lamp voor internet brand nog steeds. 

Roosendaal, 4702RD...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22191 reacties
  • 22 juni 2025

Hallo ​@GRUNL 

Er is een storing in Roosendaal, zie dit topic voor updates:

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 juni 2025

Hier in Tilburg is er al 4 dagen storing aan het internet. Ik kan weinig doen. De 1ste dag compensatie voor onbeperkt toegang tot het mobiele netwerk is ook te weinig. Wat is er toch loos met die storing?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22191 reacties
  • 29 juni 2025

Hallo ​@Johann1960 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 juni 2025

@Waqqas ik heb glasvezel. De lampjes; powe, Lan, 2.4G en 5 G branden

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 juni 2025

@Cheyenne van Odido ... heb jij de antwoorden op mijn vragen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22191 reacties
  • 29 juni 2025

@Johann1960 

De mediaconverter is het glasvezelkastje tussen glasvezelaansluitpunt en router, welke lampjes branden en knipperen daarop?

Loopt de internetkabel vanaf het glasvezelkastje naar de blauwe WAN poort van de router?

• 2 reacties
  • 12 augustus 2025
Jason van Odido schreef:

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

1: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

2: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Maak je gebruik van DSL en twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit? Bekijk dan de installatievideo

3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem (en eventueel het glasvezelkastje) voor korte tijd van de stroom te halen:

1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

2. Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.

3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en het glasvezelkastje volledig zijn opgestart (ongeveer 3 minuten).

4. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars? 

Toon inhoud

Op het glasvezelkastje zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart het glasvezelkastje opnieuw, terwijl de UTP-kabel (internetkabel) is losgekoppeld.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

5: Fabriek reset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

​​​​​

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

We hebben gisteren een nieuwe aansluiting gekregen en geïnstalleerd door Guidion. Alles werkte en vanmorgen geen internet. Vanalles uitgezet en opnieuw opgestart. Alle lampjes branden van Zyxel modem T-56 behalve internet (rood) Geprobeerd te bellen en 30 min in wachtstand gestaan. Geen storingen bekend en De lijnen zijn overbezet. Wat is hier aan de hand?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22191 reacties
  • 12 augustus 2025

• 2 reacties
  • 12 augustus 2025
Waqqas schreef:

Bedankt voor je bericht. Ik had vanmorgen alles afgezocht maar zie nu dat dit later is gepost. Thnx. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen