Skip to main content
Beantwoord

websites onbereikbaar met wifi, wel bereikbaar met mobiel netwerk?


Hai allemaal,

 

Ik zit met een vreemd probleem en de odido klantenservice kon me niet verder helpen dus daarom probeer ik het hier. Ik kan sinds vandaag een aantal reguliere websites niet meer bezoeken, welke tot gisteren gewoon bereikbaar waren voor mij via mobiel of laptop. Verschillende browsers, reset van modem, cookie en cache verwijderen, incognito modus, beveiliging uit, maakt allemaal geen verschil. Gek genoeg als ik mijn WiFi uitzet en via mobiel netwerk/data de websites bezoek (zowel via telefoon als telefoon hotspot via laptop) is er geen probleem en kan ik overal in/bij.. 

Iemand enig idee hoe dit kan..? Ik ben niet heel technisch en kom hier dus niet uit... 

Alvast bedankt. 

17 reacties

Reputatie 4

Klinkt als het probleem met klender, staan hier ook wat dingen op. (ik ben de a niet vergeten, het het echt zo) 

Dat zou nu opgelost zijn, maar nu komt dit voorbij... 

Dat staat ook een alternatieve oplossing, maar als je al aangeeft niet technisch te zijn, zal inloggen op het modem wellicht ook een ding zijn?

Misschien iemand in de omgeving die dat alternatief voor je kan proberen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rgbrink 

Om welke websites gaat het en is er sinds vandaag iets veranderd aan je thuisnetwerk?

Welke error krijg je wanneer je deze websites wilt bezoeken?

Hallo @Rgbrink 

Om welke websites gaat het en is er sinds vandaag iets veranderd aan je thuisnetwerk?

Welke error krijg je wanneer je deze websites wilt bezoeken?

 

Verschillende sites, enkele dagen geleden kon ik er prima opkomen. De melding die ik krijg is; 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat gundogshow.nl reageert.

 

Bijv. www.gundogshow.nl, www.dogshowentry.nl en nog een webmailprogramma wat ik gebruik. 

Algemene sites als Google, facebook, odido, doet het allemaal prima. Via mobiel netwerk is het dus wel allemaal bereikbaar.. lijkt dus een probleem in/met het modem..? 

Reputatie 4

heb soms onlangs 1 of ander ‘veilig surfen’ programma geinstalleerd? 

heb soms onlangs 1 of ander ‘veilig surfen’ programma geinstalleerd? 

Nee, niets nieuws erop, ook geen update of andere installatie. 

Reputatie 4

Ik heb de dns van cloudflare op het modem staan, genoemde sites zijn dan bereikbaar. 

Ik kan nu zo snel niet de oude situatie doen omdat anderen en internet nodig hebben en een reset niet handig uitkomt. 

Zal het later nog proberen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rgbrink 

Hebben alle websites dezelfde host? Dan kan je misschien eens contact opnemen met de host of je IP adres niet op een blacklist staat.

Reputatie 4

verplaats je even in de TS, laatste zin openingpost. 

maw: hoe bepaal je de host?

@Rgbrink

Hebben alle websites dezelfde host? Dan kan je misschien eens contact opnemen met de host of je IP adres niet op een blacklist staat.

Dat kan ik me niet voorstellen.. zijn verschillende openbare sites waarvan ik vrijwillig ben van 1 van hen, dus zeker geen blacklist. 

Reputatie 7
Badge +14

Hier via Odido vast internet is de site gewoon bereikbaar.

Hier via Odido vast internet is de site gewoon bereikbaar.

Dat is leuk maar daar heb ik niets aan... 

 

Net met de telefonische klantenservice gesproken en die geven aan dat iemand van de technische dienst van odido hier moet gaat reageren.. daar wachten we dan op.. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rgbrink

Wil je het misschien is proberen met Cloudflare DNS servers?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Vervolgens ga je in het menu naar netwerkinstellingen, thuisnetwerk, LAN configuratie, onderaan vink statische DNS aan, vul onderstaande in en klik op toepassen.

Het volgen van deze instructies moet wel lukken toch?

Reputatie 4

Kleine toevoeging aan dit duidelijke plaatje:

Wel modem reboot

Tevens pc opnieuw opstarten zodat die ook die dns overneemt

 

Exact gedaan zoals omschreven, dit lukte mij nog wel haha. Daarna modem gereset en laptop opnieuw gestart zoals aangegeven door JwBokx. Maar  helaas nog steeds dezelfde problemen... 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! 🙋🏽 @Rgbrink 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je deze websites weer met gemak kan bezoeken! 

Wil je eens proberen of de websites wel bereikbaar zijn als je bekabeld bent aangesloten?

Mocht dit niet werken dan ben ik benieuwd naar het volgende:

  • Lukt het wel om de website te bereiken in de in de veilige modus?

Daarnaast ben ik benieuwd welk DNS en IP-adres zichtbaar worden in de IP-configuratie. Je kunt dit op de volgende manier achterhalen:

Voor Windows 8/10:

  1. Ga naar Apps(start)
  2. Vul in het zoekvenster CMD in en druk op enter.
  3. Klik 'Command prompt' aan.
  4. Er opent een zwart scherm ('Command prompt') vul hier in "ipconfig /all"
  5. Ga op zoek naar het IP-adres of het IPv4 adres.
  6. Laat de klant de cijfers opnoemen die achter dit IP-adres staan.

Voor Apple (Mac):

  1. Ga naar 'Programma's'
  2. Ga naar 'Hulpprogramma's'
  3. Ga naar 'Terminal'
  4. Dubbelklik 'Terminal'
  5. Type achter het $ of het % teken: "ifconfig" en druk op 'enter'
    • Om te stoppen, klikt de klant op Q 
    • Om te stoppen, kan de klant ook op het woord 'Terminal' klikken. De laatste optie in het pull down menu dat vervolgens verschijnt, is 'Stop Terminal'

Mocht dit allemaal goed staan, wil je mij dan alle websites/URLs doorgeven die niet bereikbaar zijn? Ik ga dit dan gelijk doorgeven aan onze technische dienst voor verder onderzoek! 

 

Geen idee wat er gebeurt is maar alles lijkt weer te werken. Ik kan de sites gewoon bereiken, op sub pagina's komen en inloggen..

 

@Teresa van Odido ik heb je stappenplan dus niet hoeven uitvoeren. Ik trek zeker aan de bel als ik weer problemen ondervind maar voor nu lijkt het opgelost. 

Dank jullie wel voor het meedenken allemaal!  

Reputatie 6
Badge +3

Super fijn om te horen @Rgbrink! We staan hier altijd voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele mooie dag! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer