Skip to main content

Onderhoud in oktober en november

Onderhoud in oktober en november
Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. We voeren daarom in week 40, 41, 42, 43, 44 en 45 onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt tijdens deze nacht kort onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv-kijken en bellen. Dit duurt maximaal dertig minuten, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media Converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

49 reacties

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 oktober 2023

Resetten in postcodegebied 3541 helpt niet. 
Media converter geeft aan dat er verbinding is maar Zyxel modem weerspreekt dat. Beide apparaten zijn gereset. Dit is de derde keer in één jaar dat ik ‘s ochtends geen internet heb.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 26 oktober 2023

Hi @Thuur84, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Wij hebben jammer genoeg geen invloed op de werkzaamheden, ook meer informatie hebben we hier niet over. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter lijkt het erop dat je weer volledig online bent. Klopt dit? 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 oktober 2023

Reset in postcodegebied 7141 werkt niet. Los lampje op ont knippert rood


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 oktober 2023

En weer werkend!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 oktober 2023

Hier ook werkend, maar wel na 18:00 uur. Dit is erg vervelend omdat de werkzaamheden in de nacht plaatsvinden. Ik vind het jammer dat ik niet kan vertrouwen op een werkende internetverbinding als ik thuis wil werken.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 november 2023

Wordt met dit onderhoud ook wat gedaan met de snelheid van het internet in postcodegebied 3225RE? Ik heb een 1000 mBit abbo  maar mijn snelheid varieert van tussen de 800 en 900 mBit in optimale situatie en onder de 100 mBit als het slecht gaat, mijn tv app stopt dan zelfs soms of stottert. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 november 2023

Resetten in postcodegebied 2202 helpt niet. Lampje blijft rood knipperen. Ik kan niet zien wat er aan de hand is, want het is een abonnement voor mijn ouders die daar wonen. Zelf woon ik een behoorlijk stukje rijden er vandaan. 

Zijn daar werkzaamheden geweest, afgelopen nacht?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 3 november 2023

Ik heb al sinds ik ben overgestapt problemen met uitvallend internet, ik moet dan mijn (eigen Asus) router handmatig herstarten. Vandaag alweer 3x (!), dat is niet acceptabel.

Wellicht wordt dit voor een deel door de onderhoudswerkzaamheden veroorzaakt, maar ik hoorde zojuist ook dat er een storing is aan het glasvezelnetwerk, wat overigens weer nergens bij Odido vermeld staat. 🙄

 


peter-keetfm

Mooi dat dit onderhoud voorbij is.

Ik ondervond de afgelopen weken dat soms na 1:00 het internet uit valt.

Zeer hinderlijk als je even lekker YouTube filmpjes aan het kijken bent of gewoon tv kijkt.

Verbinding was er wel weer binnen het halve uur.

Ik hoop toch dat Odido in de toekomst het anders gaat aanpakken.

Bij de Kpn nog nooit mee gemaakt met onderhoud dat de Internet verbinding er uit geklapt is.

 

 

 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 15 november 2023

Hoi @peter-keetfm, het onderhoud is nog niet voorbij maar gaat de komende 2 weken nog door - dit geldt alleen voor klanten die een e-mail ontvangen dus het kan goed zijn dat het voor jou specifiek wel voorbij is. 

Wat betreft het eruit klappen van de verbinding: als er grootschalig onderhoud op netwerkniveau plaatsvindt, klapt een verbinding er altijd uit. Welke provider het dan uitvoert, is niet relevant. Dat je er bij KPN nooit last van hebt gehad, kan betekenen dat KPN voor een ander tijdstip gekozen heeft. Je kunt immers geen rollouts doen als de verbinding niet onderbroken wordt. 

Succes all! Ik hoop dat het meevalt qua tijdsbestek 's nachts!


peter-keetfm

De Odido TV ligt er nu ook alweer uit.

Gelukkig kan ik de CanalDigitaal TV app gebruiken.

Deze heb ik genomen omdat Odido maar max 4 apparaten ondersteunt.

Wordt er niet beter op.

De app op smartphone ligt er ook uit en jawel via 4g ook.

Deze trammelant wil je toch niet.

Odido niks.

Via CanalDigitaal app.

Pfff wat is er toch aan de hand @Jason van Odido ?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 november 2023

Harddisk vol na resetten hoe kan dat. Al zonder opname 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 24 november 2023

Hi @J.H.Moonen, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben het voor je doorgezet naar onze techneuten en zij zullen hun uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen! 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 27 november 2023

Op dit moment geen internet (wifi) in huis. Opnieuw opstarten biedt geen uitkomst.

Postcode 6164XE.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 28 november 2023

Hi @R. Koster, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je al met onze klantenservice gesproken hebt. Zij hebben een monteur voor je aangestuurd. Hopelijk kan hij dit gemakkelijk en snel voor je oplossen. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Alvast bedankt! 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023

Lampje modem INTERNET brandt niet. Kabel naar telefoon punt (varkensneus) vernieuwd. Nu 2 dagen geen internet en monteur kan pas op 8 december. Dit kan in deze tijd niet zo lang zonder internet.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • 29 november 2023

Hoi @R. Koster , 

Heb je een simkaart van Odido of Ben? Dan kun je een voucher krijgen due echt unlimited data op je mobiele telefoon geeft. Daar kun je dan een wifi hotspot mee maken.


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023
eric schreef:

Hoi @R. Koster , 

Heb je een simkaart van Odido of Ben? Dan kun je een voucher krijgen due echt unlimited data op je mobiele telefoon geeft. Daar kun je dan een wifi hotspot mee maken.

Die hebben we inderdaad gekregen van de helpdesk. Dat is fijn maar soms wat langzaam werken op de laptop.

Maar iets beter dan Niets.

Zou de modem defect kunnen zijn?


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023
R. Koster schreef:
eric schreef:

Hoi @R. Koster , 

Heb je een simkaart van Odido of Ben? Dan kun je een voucher krijgen due echt unlimited data op je mobiele telefoon geeft. Daar kun je dan een wifi hotspot mee maken.

Die hebben we inderdaad gekregen van de helpdesk. Dat is fijn maar soms wat langzaam werken op de laptop.

Maar iets beter dan Niets.

Zou de modem defect kunnen zijn?

Kijken ook nu 2 dagen via de telefoon TV maar niet super geweldige verbinding.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023

Hi @R. Koster,

Kan je voor mij het modem van de stroom halen. Ik zie in mijn systeem wel verbinding met het modem. Maar die is al heel lang, staat haaks op de herstart die je eerder hebt gedaan. 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:

Hi @R. Koster,

Kan je voor mij het modem van de stroom halen. Ik zie in mijn systeem wel verbinding met het modem. Maar die is al heel lang, staat haaks op de herstart die je eerder hebt gedaan. 

Zodra ik thuis ben doe ik dit. Hoe lang van stroom houden? Zyxel er ook tussen uit halen?


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023
R. Koster schreef:

Zodra ik thuis ben doe ik dit. Hoe lang van stroom houden? Zyxel er ook tussen uit halen?

1 minuut is voldoende, Nee hoor de Zyxe wifi punten kunnen gewoon aanblijven. 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023
R. Koster schreef:
Sven-Odido schreef:

Hi @R. Koster,

Kan je voor mij het modem van de stroom halen. Ik zie in mijn systeem wel verbinding met het modem. Maar die is al heel lang, staat haaks op de herstart die je eerder hebt gedaan. 

Zodra ik thuis ben doe ik dit. Hoe lang van stroom houden? Zyxel er ook tussen uit halen?

Nu weer aan het opstarten.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023

@R. Koster Ik denk inderdaad dat het modem defect kan zijn, gezien de leeftijd. 

 Ik zal je in de tussen tijd een nieuwe sturen. Daarbij vervangen ik ook gelijk je Zyxel wifi punten voor nieuwe zodat je weer helemaal up to date bent. En overal straks weer goed internet hebt. 

Zeg de afspraak met de monteur nog niet af. Mocht het nieuwe modem ook niet werken dan heb je die alvast staan.


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:

@R. Koster Ik denk inderdaad dat het modem defect kan zijn, gezien de leeftijd. 

 Ik zal je in de tussen tijd een nieuwe sturen. Daarbij vervangen ik ook gelijk je Zyxel wifi punten voor nieuwe zodat je weer helemaal up to date bent. En overal straks weer goed internet hebt. 

Zeg de afspraak met de monteur nog niet af. Mocht het nieuwe modem ook niet werken dan heb je die alvast staan.

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen