Onderhoud in oktober en november

  • 25 September 2023
  • 49 reacties
  • 4414 Bekeken
Onderhoud in oktober en november
Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. We voeren daarom in week 40, 41, 42, 43, 44 en 45 onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt tijdens deze nacht kort onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv-kijken en bellen. Dit duurt maximaal dertig minuten, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media Converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


49 reacties

Hier ook werkend, maar wel na 18:00 uur. Dit is erg vervelend omdat de werkzaamheden in de nacht plaatsvinden. Ik vind het jammer dat ik niet kan vertrouwen op een werkende internetverbinding als ik thuis wil werken.

Mooi dat dit onderhoud voorbij is.

Ik ondervond de afgelopen weken dat soms na 1:00 het internet uit valt.

Zeer hinderlijk als je even lekker YouTube filmpjes aan het kijken bent of gewoon tv kijkt.

Verbinding was er wel weer binnen het halve uur.

Ik hoop toch dat Odido in de toekomst het anders gaat aanpakken.

Bij de Kpn nog nooit mee gemaakt met onderhoud dat de Internet verbinding er uit geklapt is.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster

In dat doosje waar onder de groene PHONE kabel in zit kan je het volgende testen :

Zwart op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Wit op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Mocht niks werken dan ligt het probleem misschien ergens anders.

Wordt met dit onderhoud ook wat gedaan met de snelheid van het internet in postcodegebied 3225RE? Ik heb een 1000 mBit abbo  maar mijn snelheid varieert van tussen de 800 en 900 mBit in optimale situatie en onder de 100 mBit als het slecht gaat, mijn tv app stopt dan zelfs soms of stottert. 

Harddisk vol na resetten hoe kan dat. Al zonder opname 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @J.H.Moonen, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben het voor je doorgezet naar onze techneuten en zij zullen hun uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen! 

Resetten in postcodegebied 2202 helpt niet. Lampje blijft rood knipperen. Ik kan niet zien wat er aan de hand is, want het is een abonnement voor mijn ouders die daar wonen. Zelf woon ik een behoorlijk stukje rijden er vandaan. 

Zijn daar werkzaamheden geweest, afgelopen nacht?

Reputatie 1

Op dit moment geen internet (wifi) in huis. Opnieuw opstarten biedt geen uitkomst.

Postcode 6164XE.

 

Ik heb al sinds ik ben overgestapt problemen met uitvallend internet, ik moet dan mijn (eigen Asus) router handmatig herstarten. Vandaag alweer 3x (!), dat is niet acceptabel.

Wellicht wordt dit voor een deel door de onderhoudswerkzaamheden veroorzaakt, maar ik hoorde zojuist ook dat er een storing is aan het glasvezelnetwerk, wat overigens weer nergens bij Odido vermeld staat. 🙄

 

Resetten in postcodegebied 3541 helpt niet. 
Media converter geeft aan dat er verbinding is maar Zyxel modem weerspreekt dat. Beide apparaten zijn gereset. Dit is de derde keer in één jaar dat ik ‘s ochtends geen internet heb.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Thuur84, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Wij hebben jammer genoeg geen invloed op de werkzaamheden, ook meer informatie hebben we hier niet over. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter lijkt het erop dat je weer volledig online bent. Klopt dit? 

Reputatie 1

Reset in postcodegebied 7141 werkt niet. Los lampje op ont knippert rood

Reputatie 7
Badge +4

Hi @R. Koster,

Kan je voor mij het modem van de stroom halen. Ik zie in mijn systeem wel verbinding met het modem. Maar die is al heel lang, staat haaks op de herstart die je eerder hebt gedaan. 

Reputatie 7
Badge +4

@R. Koster Ik denk inderdaad dat het modem defect kan zijn, gezien de leeftijd. 

 Ik zal je in de tussen tijd een nieuwe sturen. Daarbij vervangen ik ook gelijk je Zyxel wifi punten voor nieuwe zodat je weer helemaal up to date bent. En overal straks weer goed internet hebt. 

Zeg de afspraak met de monteur nog niet af. Mocht het nieuwe modem ook niet werken dan heb je die alvast staan.

Reputatie 1

@R. Koster Ik denk inderdaad dat het modem defect kan zijn, gezien de leeftijd. 

 Ik zal je in de tussen tijd een nieuwe sturen. Daarbij vervangen ik ook gelijk je Zyxel wifi punten voor nieuwe zodat je weer helemaal up to date bent. En overal straks weer goed internet hebt. 

Zeg de afspraak met de monteur nog niet af. Mocht het nieuwe modem ook niet werken dan heb je die alvast staan.

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

 

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

Als het goed is binnen een paar dagen. Je kan het volgen in je Mijn Odido account. 

Reputatie 1

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

Als het goed is binnen een paar dagen. Je kan het volgen in je Mijn Odido account. 

Nogmaals bedankt voor de moeite. Een fijne avond.

Reputatie 1

En weer werkend!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peter-keetfm, het onderhoud is nog niet voorbij maar gaat de komende 2 weken nog door - dit geldt alleen voor klanten die een e-mail ontvangen dus het kan goed zijn dat het voor jou specifiek wel voorbij is. 

Wat betreft het eruit klappen van de verbinding: als er grootschalig onderhoud op netwerkniveau plaatsvindt, klapt een verbinding er altijd uit. Welke provider het dan uitvoert, is niet relevant. Dat je er bij KPN nooit last van hebt gehad, kan betekenen dat KPN voor een ander tijdstip gekozen heeft. Je kunt immers geen rollouts doen als de verbinding niet onderbroken wordt. 

Succes all! Ik hoop dat het meevalt qua tijdsbestek 's nachts!

De Odido TV ligt er nu ook alweer uit.

Gelukkig kan ik de CanalDigitaal TV app gebruiken.

Deze heb ik genomen omdat Odido maar max 4 apparaten ondersteunt.

Wordt er niet beter op.

De app op smartphone ligt er ook uit en jawel via 4g ook.

Deze trammelant wil je toch niet.

Odido niks.

Via CanalDigitaal app.

Pfff wat is er toch aan de hand @Jason van Odido ?

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Reputatie 1

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Dit doosje dus?

Links boven A: wit en rechtsboven B: doorzichtig. Zoals het eerst was en gewoon werkte.

Waar moet de zwarte en de andere doorzichtige draden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

@R. Koster ik had het over het doosje op de 2de foto, er moet er ook 1 zijn met 2 aansluitpunten (rood en blaúw).

De andere zwarte en doorzichtige draden sluit je aan op de plaats waar de huidige zitten maar omdat je zegt dat wit en doorzichtig werkten probeer dan ook eens wit en de andere doorzichtige.

Reputatie 1

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Dit doosje dus?

Links boven A: wit en rechtsboven B: doorzichtig. Zoals het eerst was en gewoon werkte.

Waar moet de zwarte en de andere doorzichtige draden?

Lees nls zwart en uiterste rechts doorzichtig is een aderpaar. Zo nu gedaan. OK?

Reageer