@bw.matt
bw.matt schreef:
Als reactie op een bericht van@Hidden.nld
Als senior snap ik niets van uw mail. . Ik geef de moed op. Een mail opstellen en verzenden via zonnet lukt wel. Alleen reply op een mail werkt niet Het zij zo.
Dergelijke terminologie kun je @Hidden.nld waarschijnlijk niet kwalijk nemen. Uit de diverse berichten die hij hier op het forum plaatst blijkt een flinke portie kennis van netwerken. Ook blijkt hij zijn werkzaamheden in opdracht voor of van KPN voorheen PTT (Post-Telefonie-Telegrafie) uitgevoerd te hebben. Genoemd bedrijf had 2 boeken van +900 pagina's met afkortingen met uitleg in omloop. 
Waar je mee omgaat word je mee besmet âŠ
Terug naar het email probleem, van senior tot senior 
Email verzenden en ontvangen gebeurt via mailservers. Mailservers staan onderling met elkaar maar ook met de gebruikers in verbinding om berichten uit te wisselen en doen dit via een aparte deur voor inkomende en uitgaande berichten.
Als gebruikers kunnen wij aangesloten zijn bij verschillende email afhandelaars (servers), op die wijze kunnen we verschillende e-mail adressen hebben en gebruiken.
Dit houd echter ook in dat wij de afhandeling van e-mail berichten zowel qua verzenden als ontvangen in moeten stellen in onze computer, tablet of telefoon. Deze zogenoemde accounts moeten ieder voor zich dus voorzien worden van de juiste verzend gegevens EN de juiste ontvang gegevens.
Voor ieder email account dienen deze dus apart ingesteld te moeten worden.
Account A. verzenden naar SMTP.xxx.yyy met instelling zzz Ontvangen via IMAP.xxx.yyy
Account B. verzenden naar SMTP.qqq,rr met instelling sss Ontvangen via MAIL.qqq.rr
Account C. vul maar in âŠ
Uiteraard hebben die verschillende accounts hun eigen toegangs codes in de vorm van gebruikersnamen en wachtwoorden. Mijn meest gegeven advies. Noteer je wachtwoorden!!
Fijn dat wij senioren al deze technieken kunnen en mogen gebruiken, maar soms zijn dat handige neefje of die slimme buurman die dergelijke instel problemen in een zucht ter plaatse oplossen welkom.