Skip to main content
Beantwoord

contract vroegtijdig opzeggen met nummerbehoud

Ik probeer een overstap te maken naar KPN omdat ze me een ontzettend scherpe prijs bieden voor mobiel en internet. Mijn contract loopt echter tot 1-8-2025 en de aanvraag wordt telkens afgewezen. Ik heb al telefonisch contact gehad en ben op de hoogte van de kosten. Hoe kan de overstap met nummerbehoud toch eerder ingezet worden dan 1-8-2025? 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@ries123 ik zie inderdaad dat je telefonisch contact hebt gehad met een collega. Zij heeft de opzegging geannuleerd. Het klopt wat hier wordt aangegeven. Door middel van '’Early Termination'’ kan je nummer eerder worden overgenomen door je nieuwe provider en zal het contract bij ons worden stopgezet. Ik zie dat mijn collega heeft aangegeven dat je dit bij KPN gaat doen. Je kunt het bij hen aanvragen of wij kunnen je nummer eerder vrijgeven. 

Laat je weten of het via KPN is gelukt? Zo niet, dan kunnen we je alsnog hierbij helpen! 

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9020 reacties
  • 4 maart 2025

Je zal eerst het contract via de klantenservice van Odido moeten beëindigen / opzeggen. Daar zit altijd een maand opzegtermijn in. Op de dan overeengekomen datum dat je abonnement stopt bij Odido kun je nummerbehoud aanvragen bij KPN.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb de klantenservice gesproken en die gaf aan dat ik niet via Odido moest opzeggen ivm het nummerbehoud. Dat zou dan niet werken als ik zelf zou opzeggen.. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21096 reacties
  • 4 maart 2025

Hallo ​@ries123 

Zeg eerst Odido op en geef aan dat je abonnement naar prepaid wordt omgezet, daarna kan je een aanvraag bij KPN doen met nummerbehoud.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025

Inmiddels telefonisch de opzegging gedaan, advies was om niet naar prepaid om te zetten omdat dit in de praktijk blijkbaar regelmatig problemen geeft met nummerbehoud. Krijg de opzegging alleen niet in de app te zien en tevens geen email bevestiging. Wellicht kan een mod dit nog even nakijken? Straks de bestelling opnieuw inleggen bij KPN en kijken of het wel lukt. Bizar hoeveel telefoontjes het kost om een overstap gedaan te krijgen. En elke medeweker van zowel Odido als KPN komt weer met een ander verhaal. Elke afdeling lijkt z’n eigen waarheid en werkwijze te hebben. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ries, bedankt voor het volledig invullen van je profiel! En fijn om te lezen dat ​@eric en ​@Waqqas je al informatie hebben gegeven. Wat ze zeggen klopt inderdaad. Je contract loopt t/m 1-08-2025, dus normaal gesproken kan je 4 maanden van tevoren op de normale manier verlengen door nummerbehoud aan te vragen via (in dit geval) KPN. In deze situatie moet je huidige contract eerder opgezegd en afgekocht worden. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat mijn collega op 5 maart de opzegging heeft ingevoerd. De disconnectiedatum is daardoor 05-04-2025. Dus geen zorgen, de opzegging staat goed in het systeem. Ik heb je zojuist ook per e-mail de bevestiging gestuurd. Laat je het me weten of je 'm hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Hi Marciano. Ik heb inderdaad de bevestiging ontvangen. Maar ik heb gisteren ook gebeld om de opzegging ongedaan te maken. KPN adviseerde dat namelijk omdat de systemen zeggen dat ik nog een contract heb. En dat ze dit via de optie ‘direct termination’ moeten regelen. Ditzelfde zei ook een collega van je via de telefoon. Want blijkbaar als ik het zelf opzeg loop ik de kans dat ik m’n nummer verlies.

kan je nu bevestigen of mijn contract wel of niet opgezegd is? En is het vrijgegeven zodat het nummer geporteerd kan worden?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Na nogmaals telefonisch contact met Odido is de opzegging nu ongedaan gemaakt.

de juiste manier is om nummerbehoud met ‘early termination’ aan te vragen. Dit heb ik nu een aantal keer zowel bij Odido als KPN gehoord. 
Zelf opzeggen is een omweg maar ook mogelijk.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3813 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Hi ​@ries123 ik zie inderdaad dat je telefonisch contact hebt gehad met een collega. Zij heeft de opzegging geannuleerd. Het klopt wat hier wordt aangegeven. Door middel van '’Early Termination'’ kan je nummer eerder worden overgenomen door je nieuwe provider en zal het contract bij ons worden stopgezet. Ik zie dat mijn collega heeft aangegeven dat je dit bij KPN gaat doen. Je kunt het bij hen aanvragen of wij kunnen je nummer eerder vrijgeven. 

Laat je weten of het via KPN is gelukt? Zo niet, dan kunnen we je alsnog hierbij helpen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido . Het blijft een uitdaging. Hoe kunnen jullie het nummer eerder vrijgeven en wat houdt dat in?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@ries123, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Als je vroegtijdig je abonnement bij ons opzegt, kan je nummer eerder door ons worden vrijgegevens (meestal na een maand opzegtermijn). Je kunt dan bij je nieuwe provider Nummerbehoud aanvragen, zodat je nummer na een maand opzegtermijn naar hen wordt overgezet. Je abonnement zal bij ons automatisch worden stopgezet en ook de afkoop van je abonnement zal dan automatisch op je eindfactuur in rekening worden gebracht. Deze optie wordt '’Early Termination'’ genoemd. Je kunt dit overigens ook bij je nieuwe provider aangeven.

Je kan Nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

1. Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

2. Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

3. Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Heb je zo voldoende duidelijkheid? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen