Hoi Nadine,
Ik zie dat je
hier ook een topic geopend hebt! Laten we het bij 1 onderwerp houden.
Beste,
Wij gebruiken momenteel een “4G voor thuis ‘18” abonnement in combinatie met een tp-link archer mr200 modem. We halen hier via de t-mobile snelheidstest zo’n 25Mbit/s mee.
Als ik in de buurt kijk op de dekkingsmap naar de snelheidstest kijk dan fluctueren de gemiddelde snelheden tussen de 100 / 160 Mbit/s.
Nu is mijn vraag als we zelfstandig een snellere modem + buitenantenne aanschaffen, gaan we daarmee ook een hogere snelheid krijgen met het huidige abonnement? Of zit hier een hardcap op daar het geen “4G voor thuis extra snel” abonnement is?
Met vriendelijke groet,
G.J.
Dat laatste. Er zit een hard cap op. Je zou als je abonnement is afgelopen wel het 'snel' product kunnen nemen. Daar komt dan een buitenantenne en een grotere FUP maandbundel bij!
Hallo,
Ik heb sinds vandaag de 4G voor Thuis Extra Snel abonnement hiervoor had ik het abonnement 4G voor Thuis '18. Het probleem wat ik heb is dat mijn snelheid gecapt is op 30mbit/5mbit terwijl dit 100mbit/10mbit zou moeten zijn. Dit weet ik omdat ik gisteren nog 25mbit/25mbit haalde met mijn oude abonnement met dezelfde modem/router. Wie kan mij hiermee helpen?
Mvg Daniël
Hallo @dkluivingh . Bij het extra snel abonnement hoort dedicated hardware met buitenantenne. Is die al door de monteur geplaatst? Als je de extra snel sim in een andere router gebruikt krijg je inderdaad de lagere snelheid maar wel de grotere databundel.
Hallo @eric dat was de oplossing de monteur had alles wel aangesloten maar ik had nog niet de sim overgedaan. Bedankt.
Kijk, waar het forum weer niet goed voor is! Fijn weekend.
Nu de vraag waarom doen ze dat? @eric Ik heb hier in huis prima bereik. Jij ook een fijn weekend.
@eric ik ben daar ook wel benieuwd naar.
En wanneer je zelf in het bezit bent van de hardware, kun je dan sim only extra snel krijgen?
@eric ik ben daar ook wel benieuwd naar.
En wanneer je zelf in het bezit bent van de hardware, kun je dan sim only extra snel krijgen?
Nee, extra snel wordt alleen met hardware EN monteur geleverd.
Misschien heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem op kan lossen.. sinds deze week hebben wij 4G extra snel voor thuis (Huawei B2368-66 modem) maar sinds dat moment heeft mijn Playstation 5 Type 3 NAT (Strict) waardoor het niet lukt om met vrienden te verbinden.
Ik heb geprobeerd PS5 een vast IP te geven en poorten te forwarden maar dit lijkt het niet op te lossen. Hoe kan ik dit wel oplossen?
Misschien heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem op kan lossen.. sinds deze week hebben wij 4G extra snel voor thuis (Huawei B2368-66 modem) maar sinds dat moment heeft mijn Playstation 5 Type 3 NAT (Strict) waardoor het niet lukt om met vrienden te verbinden.
Ik heb geprobeerd PS5 een vast IP te geven en poorten te forwarden maar dit lijkt het niet op te lossen. Hoe kan ik dit wel oplossen?
Oplossing gevonden en heb ik hier omschreven:
Wat is de frequentie van het veranderen van het dynamische ip van de B2368-66?
Ik hoorde elke dag, maar wil het graag zeker weten. Tia!
Hallo allemaal,
Ik maak gebruik van 4g voor thuis (router ZTE MF289D) probeer via port forwarding het NAT type te wijzigen naar type 2 (voor de PS5). Ik heb Upnp ingeschakeld en via 'poort doorschakelen' enkele virtuele servers aangemaakt, maar niks lijkt te werken.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn NAT type wijzig?
Gr Hans
Hallo,
ik heb een Nintendo switch met NAT D? Ik krijg een foutmelding van Nintendo online als ik online wil spelen. De foutmelding die ik krijg is 2618-0513. Nu heb ik een 4G modem van t-mobile. Hoe kan ik dit oplossen? Zou graag willen gebruikmaken van m’n switch in volledige capaciteit. ik ben zo A-technisch als het maar kan dus hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Hoi @Adrislui , welkom bij de community.
Dat je A-technisch bent is natuurlijk geen probleem, maar het 4G voor thuis product biedt in de basis gewoon standaard internet connectiviteit. De foutcode van Nintendo geeft aan dat deze geen “peer to peer” verbinding kan opzetten, en dat komt omdat een router standaard alle poorten blokkeerd. Dat is o.a. voor de veiligheid.
Als je dit wil omzeilen zul je zelf aan de knoppen moeten gaan zitten, of iemand vinden die dat voor je kan doen. Je moet een poort forwarden naar je switch. Alle IP informatie die je nodig hebt en uitleg van je Switch vind je hier.
In dit topic is al een link te vinden naar iemand die het stap voor stap heeft uitgelegd. Om je het nog makkelijker te maken heb ik de meest relevante content er even uit gehaald:
- Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
- Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
- Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
- Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
- Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
- zet vinkje uit bij 'Auto APN'
- vul bij APN in: fms
- Klik onderaan op Apply
- Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze
Door de APN aan te passen naar ‘fms’ (deze is speciaal bedoeld voor 4G voor Thuis gebruikers) krijg je een publiek IPv4 adres en valt de ‘dubbele’ NAT er tussenuit omdat hier alle poorten open staan.
Vervolgens is het mogelijk om poorten te forwarden. Zorg dat het betreffende apparaat eerst een vast IP-adres heeft door te navigeren naar: ‘Network setting’ → ‘Home Networking’ → ‘Static DHCP’ en zet het vinkje aan bij het apparaat wat je een statisch IP-adres wilt geven, noteer het in IP. Vervolgens kun je de poorten voor dit apparaat forwarden door te navigeren naar ‘Network Setting’ → ‘Nat’ in het eerste tabblad kan je een ‘new rule’ toevoegen. Vul hier het betreffende poortnummer in, het protocol en het interne IP-adres.
Hoi @Adrislui , welkom bij de community.
Dat je A-technisch bent is natuurlijk geen probleem, maar het 4G voor thuis product biedt in de basis gewoon standaard internet connectiviteit. De foutcode van Nintendo geeft aan dat deze geen “peer to peer” verbinding kan opzetten, en dat komt omdat een router standaard alle poorten blokkeerd. Dat is o.a. voor de veiligheid.
Als je dit wil omzeilen zul je zelf aan de knoppen moeten gaan zitten, of iemand vinden die dat voor je kan doen. Je moet een poort forwarden naar je switch. Alle IP informatie die je nodig hebt en uitleg van je Switch vind je hier.
In dit topic is al een link te vinden naar iemand die het stap voor stap heeft uitgelegd. Om je het nog makkelijker te maken heb ik de meest relevante content er even uit gehaald:
- Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
- Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
- Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
- Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
- Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
- zet vinkje uit bij 'Auto APN'
- vul bij APN in: fms
- Klik onderaan op Apply
- Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze
Door de APN aan te passen naar ‘fms’ (deze is speciaal bedoeld voor 4G voor Thuis gebruikers) krijg je een publiek IPv4 adres en valt de ‘dubbele’ NAT er tussenuit omdat hier alle poorten open staan.
Vervolgens is het mogelijk om poorten te forwarden. Zorg dat het betreffende apparaat eerst een vast IP-adres heeft door te navigeren naar: ‘Network setting’ → ‘Home Networking’ → ‘Static DHCP’ en zet het vinkje aan bij het apparaat wat je een statisch IP-adres wilt geven, noteer het in IP. Vervolgens kun je de poorten voor dit apparaat forwarden door te navigeren naar ‘Network Setting’ → ‘Nat’ in het eerste tabblad kan je een ‘new rule’ toevoegen. Vul hier het betreffende poortnummer in, het protocol en het interne IP-adres.
Beste,
Ik loop vast vanaf het punt dat ik moet inloggen. Het ip adres plus wachtwoord kloppen niet. De enige manier hoe ik in het systeem kom is door in te loggen met mijn eigen router gegevens. Maar vervolgens zie ik nergens de tab broadband waardoor ik niet verder kan gaan.
Wat kan ik nu doen?
Ik heb een eigen modem (TCL 5G CPE) die VoLTE of VOIP kan ondersteunen voor spraak op een aangesloten telefoon. Is het mogelijk om hiervan gebruik te maken met mijn 4g-voor-thuis sim?
4g voor thuis is een data only product. Volte zal dus zeker niet mogelijk zijn, als je een VOIP provider hebt dan zou je dat via data wel kunnen benaderen. Misschien dat er een STUN server nodig is van die voip provider omdat er NAT op het mobiele netwerk gebruikt wordt.
Echt super bedankt voor je snelle reactie @eric, maar je zegt het alsof het allemaal vanzelfsprekend is. Dat is het niet voor mij. Er zijn een paar zinsnedes die ik niet helemaal begrijp:
- “Volte zal dus zeker niet mogelijk zijn” > wat is VoLTE dan precies?
- “Als je een VOIP provider hebt” > is dat een betaalde dienst die je ergens kunt/moet kopen?
- “STUN server” > wat is dat?
- “omdat er NAT op het mobiele netwerk gebruikt wordt” > Waarom is NAT de reden dat er een STUN server nodig is?
Ik snap het iets van networking en een beetje van mobile IT, en ik begrijp uit je reactie dat ik dit niet moet willen. Bovendien kan ik dit natuurlijk ook zelf Googlen...
Maar het is voor deze thread misschien beter dat jij dit zelf uitlegt.
Ik ben er inmiddels wel achter dat sms-forwarding aanzetten in mijn router een prijs heeft:
0,60 Euro Extra kosten deze maand.
Ik weet niet of dat een aantal berichten betreft, of alleen het aanzetten van de dienst. Ik heb het maar snel weer snel uit gezet, want ik ben niet op zoek naar extra kosten (...).
Hoi @LiPhiCo 4G voor thuis is dus alleen een data abonnement als soort van alternatief voor je internet aansluiting via koper. Het versturen van sms kan nog wel om b.v. databoosters te bestellen, maar als je naar andere nummers gaat smsen is er geen smsbundel actief en betaal je dus per stuk.
Je gaf aan dat je een voip dienst uit je modem wilt gebruiken. Dat is geen onderdeel van 4G voor thuis, dus dat zul je bij een voip provider moeten aanschaffen. Bij die partij kun je dan ook het technische support vragen om dit aan de praat te krijgen. Maar de door mij genoemde termen zul je daar ook tegenkomen. Wat mogelijkheden: nummer 1, Nummer 2.
Hoi @LiPhiCo 4G voor thuis is dus alleen een data abonnement als soort van alternatief voor je internet aansluiting via koper. Het versturen van sms kan nog wel om b.v. databoosters te bestellen, maar als je naar andere nummers gaat smsen is er geen smsbundel actief en betaal je dus per stuk.
Je gaf aan dat je een voip dienst uit je modem wilt gebruiken. Dat is geen onderdeel van 4G voor thuis, dus dat zul je bij een voip provider moeten aanschaffen. Bij die partij kun je dan ook het technische support vragen om dit aan de praat te krijgen. Maar de door mij genoemde termen zul je daar ook tegenkomen. Wat mogelijkheden: nummer 1, Nummer 2.
“soort van alternatief voor je internet aansluiting via koper”
Ja, daar was ik al bang voor -\_/- , nummer 1 en 2 zijn echter allebei skeer … beetje jammer, maar ik begrijp dat we het er maar mee moeten doen.
Ik mis eigenlijk alleen nog waarom, “Volte zal dus zeker niet mogelijk zijn”
Thanks @eric (sometimes even heroes cannot but bring bad news) :<3:
Volte is inderdaad voorbehouden aan mobiele toestellen op een mobiel netwerk. Dat gaat met een router en 4g voor thuis data abonnement helaas niet werken.
Bedankt @eric :purple-heart:
Kun je ook nog iets zeggen over waarom ik extra kosten op mijn account krijg als ik sms-forwarding aan zet?