Skip to main content
Beantwoord

Zyxel modem


Ik kan geen mail verzenden of ontvangen en moet blijkbaar en een poort openzetten.

Uiteraard ben ik een leek op dit gebied en weet ik niet hoe ik een poort openzet en welke poort ik überhaupt moet openzetten.

Inmiddels is het mij wel gelukt om in te loggen op mijn modem maar hoe nu verder?

Wie kan mij helpen!? Want anders gaat werken vanuit thuis heel moeilijk worden..

Beste antwoord door Pieter_B

@Elisabeth S

Probleem zit hem meestal in de gebruikte poorten voor bepaalde services.

Email Protocols - POP3, SMTP and IMAP Tutorial

 

EDIT

Via de commandprompt kun je kijken welke poort je SMTP{ werkserver gebruikt, hieronder een voorbeeld van de TMT SMTP server op poort 465

...:~$ ncat -vz smtp.t-mobilethuis.nl 465
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:465.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.03 seconds.


Hetrzelfde voor je mail ontvangen

....:~$ ncat -vz mail.t-mobilethuis.nl 995
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:995.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.05 seconds.

 

Bekijk origineel

6 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1324 reacties
  • 25 maart 2021

Hallo @Elisabeth S ,

 

Welkom op de Community!

Heb hier een topic: E mailinstellen hier kun je heel wat informatie vinden.

Mocht het niet lukken meld het hier dan weer en omschrijf duidelijk wat je al gedaan hebt en wat er mis gaat. Zo kunnen de moderators je eventueel verder helpen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2021

Het gaat niet om mijn t-mobile mail maar mijn werkmail. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2021

Alles in Outlook staat goed maar de firewall blokkeert mijn werkmail. Volgens de klantenservice moet ik een poort openzetten maar heb geen idee hoe dat moet.


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2120 reacties
  • 25 maart 2021

@Elisabeth S 

Voor mailapplicaties is het in de meeste gevallen helemaal niet nodig om poorten open te zetten.

Neem aan dat je een mailapplicatie gebruikt, met daarbij een mailserveradres & user & paswoord om op je werkmailserver te komen?

Het kan zijn dat je bedrijf gebruik maakt van een z.g.n. ‘white listing’ voor IP’s welke toegang hebben tot de mailserver, vraag dat dus ook even na.

Het kan ook zijn dat de bedrijfsmailserver afwijkende server poorten gebruikt, dus buiten de default om, vraag dat ook even na.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 maart 2021

@Pieter_B ik heb dit al nagevraagd en de bedrijfsmailserver gebruikt geen afwijkende server poorten. Alles staat volgens hen ook goed en snappen niet waarom ik geen mail kan ontvangen of versturen. Heb dit probleem ook alleen als ik thuis ben.


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2120 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2021

@Elisabeth S

Probleem zit hem meestal in de gebruikte poorten voor bepaalde services.

Email Protocols - POP3, SMTP and IMAP Tutorial

 

EDIT

Via de commandprompt kun je kijken welke poort je SMTP{ werkserver gebruikt, hieronder een voorbeeld van de TMT SMTP server op poort 465

...:~$ ncat -vz smtp.t-mobilethuis.nl 465
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:465.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.03 seconds.


Hetrzelfde voor je mail ontvangen

....:~$ ncat -vz mail.t-mobilethuis.nl 995
Ncat: Version 7.60 ( https://nmap.org/ncat )
Ncat: Connected to 37.143.82.162:995.
Ncat: 0 bytes sent, 0 bytes received in 0.05 seconds.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen