Wifi logt steeds vanzelf uit T50 Zyxel

• 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

sinds enkele weken logt mijn wifi verbinding herhaaldelijk uit, soms enkele keren binnen 5 minuten. Zowel op mijn telefoon (android) als op mijn tablet (ios). Het kan soms ook wel een uur probleemloos functioneren. Om weer verbinding te maken moet ik steeds opnieuw inloggen.

Ik heb een zyxel T50 modem mat glasvezelverbinding. Ik heb de media converter en modem al gereset zonder succes. Ik heb contact gehad met de klantenservice, deze gaven als oplossing om de snelheid te verhogen van het netwerk. Ik heb nu 100/100 wat altijd ruim voldoende is geweest. Volgens de klantenservice is het aantal apparaten die verbonden zijn met het netwerk (bekabeld en wifi) te hoog. Ik heb de problemen sinds kort en er zijn geen apparaten sinds die tijd bij gekomen. Ik heb ook een paar apparaten afgekoppeld waaronder een camera en energiemeter zonder succes. Het probleem blijft zich voordoen. Ik wil ook niet zomaar een ander abonnement nemen en kan mij ook niet voorstellen dat hiermee het probleem verholpen zou zijn. De mevrouw van de klantenservice had ook geen technische kennis en kon haar advies dan ook niet onderbouwen. Wie kan mij helpen?

Tommie van Odido 20 dagen geleden

Hey @Fritsken, welkom op onze Community!

We willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel wifi netwerk. We willen je daarom vragen om het modem te voorzien van een harde factory reset, dit doe je zo: 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Daarnaast willen we je vragen om dit topic door te nemen om je wifi te verbeteren: 

Valt de verbinding hierna nog steeds weg? Trek dan nog een keer aan de bel, dan gaan we dit verder voor je onderzoeken!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fritsken, welkom op onze Community!

We willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiel wifi netwerk. We willen je daarom vragen om het modem te voorzien van een harde factory reset, dit doe je zo: 

Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Daarnaast willen we je vragen om dit topic door te nemen om je wifi te verbeteren: 

Valt de verbinding hierna nog steeds weg? Trek dan nog een keer aan de bel, dan gaan we dit verder voor je onderzoeken!

Dag Tommie, ik heb de modem gereset en alles opnieuw ingesteld. Daarna is het een paar weken wel beter gegaan maar niet zoals het in het verleden was. De verbinding werd niet meer verbroken echter de data snelheid zowel up als down varieert erg. Soms 100 maar meestal minder, soms maar 10 Mbit/s. Vanaf gisteren valt ook de verbinding weer weg zoals voorheen. Soms wel enkele keren per minuut. Ik hoop dat het snel opgelost wordt, er is niet meer mee te werken zo. Film kijken via de chromecast lukt ook niet meer. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fritsken, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en hier ziet alles er goed uit. Ik ben toch wel nieuwschierig naar de snelheid die je behaald. Zou je een volledige speedtest voor mij kunnen uitvoeren? Dan kan ik een onderzoek starten!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt.

Reageer