23/8 overgestapt van Ziggo naar Odido. Wat me een beetje tegenvalt is de internetsnelheid, kom ‘maar’ tot 500 Mbps. Bij Ziggo zat ik op 750. Groot voordeel bij Odido is natuurlijk dat uploaden even snel gaat. Dat is voor mij prettig.
Heb aan de lijn gehangen over de internetsnelheid. De oplossing was volgens de helpdesk, mijn 2 mesh routers (Orbi en de satelliet) los te koppelen en alleen de wifi van de Zyxel te gebruiken. Geprobeerd, maar de Zyxel heeft natuurlijk geen dekking in het hele huis, c.q. het signaal is dan zwak.
Heb nu in de instellingen van de Zyxel de wifi uitgezet. Kom nu via de Orbi’s op 650 Mbps. Nog andere opties om de snelheid te verhogen?
Beantwoord
Internetsnelheid
Beste antwoord door jackvans2
Heb vanmiddag gesproken met de helpdesk. Na het ‘klooien’ met de aansluitingen om e.e.a. om te leiden buiten het Zyxel-modem besloten om m’n Orbi mesh-routers buiten gebruik te stellen en een wifi-extender van Odido aan te schaffen, c.q. te huren. In de woonkamer is het signaal nu 1 Gb/sec. Top!
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.