Skip to main content

@Tommie van Odido. Hierbij het verzoek om mijn modem router naar de nieuwste firmware te updaten voor de Zyxel t-56.

Ik krijg mijn HP-printer 1415mfp met geen mogelijkheid verbonden met het draadloos netwerk. 

Ik hoop dat je kan helpen.

Mvg, michel

Hoi @mfrankot ,

Alle routers zijn een aantal maanden geleden allemaal geupdate naar de B10 versie.  Jouw printer zal waarschijnlijk dan geen wifi6, 5ghz of wpa3 beveiliging ondersteunen.  Als je dit voor de rest van je netwerk wel wilt gebruiken,  dan is een andere printer nodig. Andere optie is dat je generiek in de router deze  nieuwe beveiliging terugschroeft tot het legacy niveau van je printer.


Hoi Eric,

Dankjewel voor je bericht! 

Ik weet hoe ik in de router kom, maar zou je kunnen aangeven hoe ik dat beveiligingsniveau kan terugschroeven?


Je moet een beetje spelen met de mogelijkheden op de draadloos pagina.


Zelfs als ik de beveiliging uitschakel lukt het niet.


Hallo @mfrankot 

Ziet de printer het netwerk wel of niet? Je kan het volgende proberen.

Log in in de router en bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit, als dit niet werkt ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Hallo Waqqas,

Ja, de printer ziet het netwerk gewoon. Ook de WPA2-PSK heb ik al geprobeerd. De 5 GHz nog niet en ik ga ik proberen, dankjewel.


Helaas, de GHz instelling stond al op 2.4. Hij blijft weigeren.


Het lijkt erop dat er verder dan geen opties meer zijn, toch? 


@mfrankot 

Je kan WiFi 6 nog uitschakelen door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos , algemeen, andere te gaan, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Indien het nog niet lukt probeer de WPS functie dan eens om de router en printer te verbinden 


Ook gedaan, geen succes helaas Waqqas. Dankjewel voor je hulp. Ik denk zo onderhand dat dit een gevalletje kansloos wordt.. Zijn dit soort verbindingsproblemen ook te verwachten bij andere printers? Kan Odido niet voorzien in een andere router o.i.d.?


Hey @mfrankot, ik heb de instellingen nu allemaal tegelijkertijd aangepast, zou je het nogmaals willen proberen? Reboot het modem wel eerst voordat je het probeert. 


Gedaan. De printer geeft nu aan dat het een ongeldig wachtwoord betreft. Dat heb ik nog niet eerder gezien.


Tv en internet werken nu ook niet (meer).


Hey Tommy, zou je me alsjeblieft even een update kunnen geven?


@mfrankot 

Kan je de mediaconverter en/of router eens herstarten?

Ik heb hier ook een HP printer en er zijn nog vele anderen met printers icm Odido.

Tot nu toe was bij iedereen de oplossing met 2,4 GHz wifi verbinden of WPA2-PSK als beveiligingsmodus kiezen 


Ik heb hem zojuist nog een keer herstart.


@mfrankot

Zie je een rood lampje op de router? Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de blauwe WAN poort van de Zyxel router?

Overigens verbindt mijn printer met de T56 zonder dat er een wijziging nodig is, het betreft een HP Officejet 3830


@Tommie van Odido . Als ik mijn systemen wil verbinden met internet, krijg ik de melding dat de router is uitgezet door de beheerder. Tv werkt ook niet (meer). Nogmaals het verzoek om een update. Anders het vriendelijke verzoek alles weer terug te zetten naar hoe het was , zodat eea weer functioneert. 


@Waqqas : lampje lan knippert. Alles groen. Alles is overigens ook aangesloten door Odido zelf. Kabel loopt idd naar de blauwe wan poort.


Hi!

Ik heb overal werkend internet, behalve op de tv. Mijn chromecast verbreekt steeds de verbinding.

Na wat speurwerk vermoed ik dat ik een firmware update nodig heb voor mijn Zyxel t56.

Is dit mogelijk?


Hi @denice87, welkom op onze Community!

Alle modems zijn up to date, dus daar kan het niet aan liggen. Is het alleen de Chromecast die verbindingsproblemen heeft of ook andere apparaten? Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en je Deco willen loskoppelen zodat alle apparaten met het modem verbinden. Heb je daarna wel een stabiele verbinding?

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Reageer