Skip to main content
Beantwoord

ezviz camera


ezviz camera kan ik niet configureren met de t56 router

Beste antwoord door Dennis ingenkamp

Hoi BartWe,

Na enige tijd kwam odido er achter dat het aan de modem lag. Ik  had een t 56 modem  en nu de t 54  en alle problemen zijn opgelost. Het is jammer dat zij dat eigenlijk al vanaf het begin al wisten. 

Bekijk origineel

35 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 1948 reacties
  • 16 juni 2024

Hoi @Dennis ingenkamp, goed dat je contact opneemt hiervoor! Ik wil dit graag voor je onderzoeken. Welke camera heb je precies van Ezviz? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 juni 2024

Ezviz elife  cs-bc1c.

Eerder contact gehad met de helpdesk. 

Div instellingen veranderd maar geen resultaat. 

Via een router van een ander, krijg  ik wel verbinding.

Helpdesk kwam er nier meer uit. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19577 reacties
  • 16 juni 2024

Hallo @Dennis ingenkamp 

Heb je al gekeken of het helpt om bij de WiFi instellingen 5 GHz uit te schakelen? In de Zyxel web GUI bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten? Op dezelfde pagina bij andere, 802.11 modus, b/g/n gemengd kiezen om WiFi 6 uit te schakelen?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 juni 2024

Hallo,

Al deze settings zijn gedaan!

Camera werkt alleen op 2,4. Deze pakt hij van zelf op.


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 26 juni 2024

Ik heb dezelfde type camera met hetzelfde probleem. Ook al diverse meldingen van gemaakt hier. De moderators zijn erg behulpzaam maar er lijkt helaas geen oplossing voor vanuit Odido.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2024

Hoi BartWe,

Na enige tijd kwam odido er achter dat het aan de modem lag. Ik  had een t 56 modem  en nu de t 54  en alle problemen zijn opgelost. Het is jammer dat zij dat eigenlijk al vanaf het begin al wisten. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @BartWe, ik kan een andere reactie over dit onderwerp met deze camera niet zo snel vinden. Natuurlijk willen we helpen! Jij hebt ook de T-56, dus als het nodig is ruil ik deze graag om. Wel zie ik zo snel dat bandsteering aanstaat en dat jij één netwerk hebt die 2.4Ghz en 5Ghz combineert. Is dit al eens gesplitst, zodat je de camera los verbinding kan laten maken met de 2.4Ghz? Ook kunnen we testen of het omschakelen naar WPA2 helpt. Laat het weten!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 27 juni 2024
Dennis ingenkamp schreef:

Hoi BartWe,

Na enige tijd kwam odido er achter dat het aan de modem lag. Ik  had een t 56 modem  en nu de t 54  en alle problemen zijn opgelost. Het is jammer dat zij dat eigenlijk al vanaf het begin al wisten. 

Dank voor de tip Dennis!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 27 juni 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @BartWe, ik kan een andere reactie over dit onderwerp met deze camera niet zo snel vinden. Natuurlijk willen we helpen! Jij hebt ook de T-56, dus als het nodig is ruil ik deze graag om. Wel zie ik zo snel dat bandsteering aanstaat en dat jij één netwerk hebt die 2.4Ghz en 5Ghz combineert. Is dit al eens gesplitst, zodat je de camera los verbinding kan laten maken met de 2.4Ghz? Ook kunnen we testen of het omschakelen naar WPA2 helpt. Laat het weten!

Beste Cheyenne, fijn dat je meeleest. In het volgende topic is mij al gevraagd meerdere zaken te controleren/testen:

Hier is helaas geen werkende verbinding uitgekomen. Ik heb hierover vandaag ook een melding gedaan bij jullie helpdesk (referentie 71616169) en gevraagd om het modem om te ruilen. 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1450 reacties
  • 28 juni 2024

Hi @BartWe, ik zie inderdaad dat de melding is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij hebben de mogelijkheid om een T-54 voor je uitsturen. Zodra dit geregeld is, zal je hier bericht van krijgen! 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 1 september 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @BartWe, ik zie inderdaad dat de melding is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij hebben de mogelijkheid om een T-54 voor je uitsturen. Zodra dit geregeld is, zal je hier bericht van krijgen! 

Hi @Nora van Odido @Ishana van Odido @Cheyenne van Odido. Na drie uur bezig geweest te zijn en alles geprobeerd te hebben (lukte bij een buurman met kpn modem in 2min wel) dacht ik even op de odido community zoeken. Heb helaas het zelfde probleem met de T50. Ik heb 2 van de zelfde ezviz bc1c cameras die ik niet ingesteld krijg. Onderstaand allemaal geprobeerd:

mesh uitgezet, 5gh wifi uitgezet, wifi plus adapter uitgezet, modem gerest en tientallen keren geprobeerd maar helaas. Dacht ga effe lezen en kom ik dit berocht tegen. Zou je mij hiermee ook kunnen helpen en de t50 omruilen met een t54. 
 

naast de T50 heb ik nog een wap 6807 die met een kabel is verbonden. 

 

hoor graag van je. 
 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 2 september 2024

Hoi @myildizm, goed dat je aan de digitale bel trekt! Ik denk dat dit probleem alleen oplosbaar is door een T-54 modem toe te sturen zoals je zelf al aangeeft. Ik zal verzoeken bij de technische dienst om dit deze week nog in orde te maken voor je. Heb je woensdag nog geen bevestigende e-mail ontvangen? Laat dan nogmaals een berichtje achter in dit topic, dan kan het zijn dat de voorraad tijdelijk op is of het ietwat langer duurt voordat jij de T-54 ontvangt.


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 5 september 2024
Jason van Odido schreef:

Hoi @myildizm, goed dat je aan de digitale bel trekt! Ik denk dat dit probleem alleen oplosbaar is door een T-54 modem toe te sturen zoals je zelf al aangeeft. Ik zal verzoeken bij de technische dienst om dit deze week nog in orde te maken voor je. Heb je woensdag nog geen bevestigende e-mail ontvangen? Laat dan nogmaals een berichtje achter in dit topic, dan kan het zijn dat de voorraad tijdelijk op is of het ietwat langer duurt voordat jij de T-54 ontvangt.


gisteren ontvagen aangesloten en de cameras verbonden. Thanks


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 16 oktober 2024

@Nora van Odido @Ishana van Odido Ongeveer een maand prima gedaan en vanochtend zijn beide cameras offline en ik krijg ze niet meer verbonden met de wifi van de T54. Net een uur gebeld met de helpdesk, probleem is niet verholpen


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 17 oktober 2024

Hey @myildizm, heb je het modem al voorzien van een factory reset en de camera's? Graag volledig opnieuw installeren. 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 oktober 2024

De cameras wel maar de modem niet. Ga de modem vanavond ook even resetten en opnieuw proberen. 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1770 reacties
  • 17 oktober 2024

@myildizm Top, ik ben benieuwd wat dit doet! Laat je het weten zodra je het geprobeerd hebt? 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 oktober 2024

@Tommie van Odido @Demi van Odido factory reset modem en reset cameras heeft niet geholpen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 18 oktober 2024

Ik heb wifi 6 eens uitgeschakeld, kan je het nogmaals uitproberen @myildizm? Heb je toevallig de MAC-adressen van de camera's voor mij? Dan kan ik kijken of ze überhaupt communiceren met het modem. 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 oktober 2024

Lukt nog steeds niet. Mac kan ik niet vinden maar in de verbonden apparatenlijst worden ze vermeld met een naam beginnend met cs-bc1c @Tommie van Odido @Demi van Odido 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 oktober 2024
myildizm schreef:

Lukt nog steeds niet. Mac kan ik niet vinden maar in de verbonden apparatenlijst worden ze vermeld met een naam beginnend met cs-bc1c @Tommie van Odido @Demi van Odido 

Wil je wifi 6 weer aanzetten @Tommie van Odido @Demi van Odido 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 21 oktober 2024

Kan je je wifipunt eens loskoppelen @myildizm? Deze zou niet moeten werken met de T-54 namelijk. Je dient de WX5600 te hebben. Wellicht zorgt deze voor de problemen met de verbinding. 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 21 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Kan je je wifipunt eens loskoppelen @myildizm? Deze zou niet moeten werken met de T-54 namelijk. Je dient de WX5600 te hebben. Wellicht zorgt deze voor de problemen met de verbinding. 

Wil je dan een wx5600 opsturen dan stuur ik de wap6807 terug. Uitschakelen vd wap6807 heeft niet geholpen. @Tommie van Odido 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 22 oktober 2024

Ik heb je het juiste wifipunt opgestuurd @myildizm. Staat er geen MAC-adres op de camera? Cs-bc1c is het typenummer ga ik vanuit.


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb je het juiste wifipunt opgestuurd @myildizm. Staat er geen MAC-adres op de camera? Cs-bc1c is het typenummer ga ik vanuit.

@Tommie van Odido 76:FD:FA:42:58:0C en 22:24:33:F6:23:42 zijn de mac adressen. Nieuwe wifipunt is aangesloten en doet het. Echter is het me nog steeds niet gelukt om de ezviz camera’s te verbinden met wifi. 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen