Ik ben via een actie Jumbo "meer met Ziggo" 19/3 overgestapt met nummerbehoud vaste telefonie. Dit gaat al vanaf de eerste bevestigingsmail van Ziggo niet goed. Chatten, telefoneren met klantenservice Ziggo of T-mobile heeft geen zin, want niemand kan mij verder helpen bv. met het oude nummer voor mij vastleggen. Telefoonnummer is na installatie Ziggo abonnement uit de lucht. Graag zou ik zsm. weer gebruik maken van mijn eigen telefoonnummer. Als het niet lukt via het contact-formulier nummerbehoud van Ziggo (geen terugkoppeling), dan maar via de community-site van T-mobile.
Vaste telefoonnumer overzetten naar nieuwe Ziggo-abonnement.
Beste antwoord door Jason van Odido
Hoi
Bij een uitgaande overstap is de nieuwe provider altijd verantwoordelijk voor de overstap, zo ook de nummerportering. Ik vind het super spijtig en had je graag willen helpen, maar jammer genoeg kunnen we daar nu niets aan wijzigen. Je huidige provider kan weliswaar inkomende porteringsverzoeken accepteren, maar kan geen uitgaand verzoek in gang zetten - dat is echt aan de nieuwe partij. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat Ziggo daarin de bovenste hand heeft; wij kunnen ons vaste telefoonnummer niet naar Ziggo duwen zeg maar. Heel versimpeld gezegd, geldt het volgende: zolang Ziggo ons geen compleet en geldig porteringsverzoek verschaft, kunnen wij niet helpen.
Ik hoop dat je er toch nog uitkomt met hen en zal waar nodig je zoveel mogelijk trachten te helpen. Zou je aan Ziggo kunnen vragen wat er precies misgaat? Wellicht hebben ze een ander telefoonnummer ingediend in het porteringsverzoek voor nummerbehoud en gaat het daar mis!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.