Skip to main content
Beantwoord

SIP Telefonie Setting


Beste T-Mobile,
Ik ben nu klant bij Solcon op het glasvezel (provider in dronten) en heb van hun SIP gegevens, Deze SIP gegevens heb ik ingevoerd in mijn SIP centrale waar ieder telefoon in huis verbonden is.

Ik heb van Solcon de volgende gegevens:
- SIP server adres / poort ( sip.solcon.nl poort 5060)
- SIP Authentication ID (telefoonnummer 31321......)
- SIP Paswoord.

Kan T-Mobile ook zulke gegevens aanleveren?

Beste antwoord door Sander

Hoi jj.valstar,

Leuk dat je aan ons denkt! Wat betreft je vraag, die gegevens geven wij niet vrij. Je kunt Telefonie in ons pakket opnemen. Daarom blokkeren we andere opties voor VOIP bellen. Ik hoop dat er nog genoeg andere redenen overblijven om voor T-Mobile Thuis te kiezen! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2017
Hoi jj.valstar,

Leuk dat je aan ons denkt! Wat betreft je vraag, die gegevens geven wij niet vrij. Je kunt Telefonie in ons pakket opnemen. Daarom blokkeren we andere opties voor VOIP bellen. Ik hoop dat er nog genoeg andere redenen overblijven om voor T-Mobile Thuis te kiezen! 🙂

frisjes
  • Debutant
  • 7 reacties
  • 21 januari 2019
Ik vraag mij af of dat blokkeren wel mag in het kader van netneutraliteit?
Uiteindelijk is VOIP gewoon een internet verbinding naar een bepaald IP Adres op een bepaalde Poort.

Moeten jullie als internetaanbieder dat gewoon niet doorlaten?

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 december 2019

Ik moet eerlijk zeggen dat dit alleen al voldoende reden is om het juist niet te nemen. Ik kan die achterlijke modem dus niet vervangen. Ik kan gewoon de telefoon niet gebruiken én als kers op de taart blokkeert u andere aanbieders. Zelfs als het wettelijk toegestaan is blijft dit een vreemde manier van zaken doen...


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 17 december 2019

Hi @p-twain, ik wil hem iets nuanceren. Je kan de modem gewoon vervangen maar we adviseren het door ons geleverde modem te gebruiken. Met je eigen modem zal je inderdaad alleen de VOIP diensten niet kunnen gebruiken. Je kan wel gewoon gebruik maken van een andere VOIP provider, dat staat je uiteraard vrij. De SIP gegevens delen we alleen niet. De poorten blokkeren we overigens ook niet maar deze zijn wel gereserveerd voor onze eigen VOIP dienst.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen