Beantwoord
Overstap informatie vorige provider naar T-Mobile
Zodra jullie de huidige provider van een nieuwe klant benaderen om een overstap te regelen, krijgen jullie dan informatie over wat voor een soort contract de klant op dat moment heeft lopen?
Beste antwoord door Brian
Hi Rensx.ox,
Oei, ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Voor wat achtergrond over hoe het overstappen in zijn werk gaat, wij hebben géén inzage in lopende contracten en/of andere persoonsgegevens bij je huidige provider. De meeste providers zijn aangesloten bij een centraal systeem waarin ze overstapverzoeken kunnen doen. Dit gaat redelijk 'straight forward' :
1. De nieuwe provider dient een overstapverzoek met een gewenste datum in.
2. De huidige provider heeft na dit verzoek 7 dagen om een aanbod te doen aan hun klant om ze te behouden (maar niet elke provider doet dit). Als klant hiermee akkoord gaat dan wordt de overstap geannuleerd.
3. Gaat de overstap door? Dan gaat de huidige provider akkoord met de voorgestelde datum of stelt een nieuwe datum voor en stuurt een bericht terug naar de aanvragende provider. De aanvragende provider ziet dus niet of jij nog onder contract staat of niet maar ontvangt alleen een akkoord,
afwijzing of een nieuwe voorgestelde datum van de oude provider.
4. Zodra de klant aangesloten is bij de nieuwe provider stuurt deze een bericht naar de oude provider en zetten zij het oude contract stop zodat dit aansluit op de opleverdatum bij de nieuwe provider.
Ik hoop dat ik je zo wat meer inzicht heb kunnen geven over hoe een aanvraag verloopt voor wat het waard is maar zoals je zelf al aangeeft is het te laat om de overstap nog terug te draaien. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Bekijk origineelOei, ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Voor wat achtergrond over hoe het overstappen in zijn werk gaat, wij hebben géén inzage in lopende contracten en/of andere persoonsgegevens bij je huidige provider. De meeste providers zijn aangesloten bij een centraal systeem waarin ze overstapverzoeken kunnen doen. Dit gaat redelijk 'straight forward' :
1. De nieuwe provider dient een overstapverzoek met een gewenste datum in.
2. De huidige provider heeft na dit verzoek 7 dagen om een aanbod te doen aan hun klant om ze te behouden (maar niet elke provider doet dit). Als klant hiermee akkoord gaat dan wordt de overstap geannuleerd.
3. Gaat de overstap door? Dan gaat de huidige provider akkoord met de voorgestelde datum of stelt een nieuwe datum voor en stuurt een bericht terug naar de aanvragende provider. De aanvragende provider ziet dus niet of jij nog onder contract staat of niet maar ontvangt alleen een akkoord,
afwijzing of een nieuwe voorgestelde datum van de oude provider.
4. Zodra de klant aangesloten is bij de nieuwe provider stuurt deze een bericht naar de oude provider en zetten zij het oude contract stop zodat dit aansluit op de opleverdatum bij de nieuwe provider.
Ik hoop dat ik je zo wat meer inzicht heb kunnen geven over hoe een aanvraag verloopt voor wat het waard is maar zoals je zelf al aangeeft is het te laat om de overstap nog terug te draaien. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.