Skip to main content
Beantwoord

TV app traag

BigFurryMonster

Klopt het dat de Odido TV App heel erg traag is bij het opstarten?

Dat duurt bij mij wel tot 20 seconden.

Ik heb een LG OLED smart TV.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@BigFurryMonster, excuus voor dit ongemak! Afgelopen avond was er een bekende storing op ons TV product. Het kan dus goed zijn dat de app niet snel was of op de juiste manier zijn werk deed. Dit is inmiddels opgelost. Klopt het dat jij ook weer normaal kunt genieten van de TV app? Zo nee, haal dan eens je tv van de stroom of verwijder dan de app en download deze opnieuw!

Bekijk origineel

11 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • Antwoord
  • 11 april 2025

Hi ​@BigFurryMonster, excuus voor dit ongemak! Afgelopen avond was er een bekende storing op ons TV product. Het kan dus goed zijn dat de app niet snel was of op de juiste manier zijn werk deed. Dit is inmiddels opgelost. Klopt het dat jij ook weer normaal kunt genieten van de TV app? Zo nee, haal dan eens je tv van de stroom of verwijder dan de app en download deze opnieuw!

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 11 april 2025

TV van stroom af hielp niet.

Odido TV app opnieuw geïnstalleerd.

De snelheid is verbeterd! Eerst moest ik 28 seconden geduld hebben, nu nog maar 13.

Dat lijkt me echter nog steeds te traag. Nog meer ideeën? Wat is hier de norm?

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 11 april 2025

Oh, en zojuist viermaal de situatie dat de app zich spontaan opnieuw opstartte. Tijdens een programma van een half uur. Niet fijn.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@BigFurryMonster, bedankt voor de update! Dit is zeker niet de bedoeling. Zou jij in de app kunnen bekijken welke versie van de Odido TV app op de LG jij hebt? Is dit 2.0.5036, of een andere versie? Is de app na je melding van eergisteren nog weggevallen? Voeg voor de zekerheid ook jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer toe aan je Community profiel, mocht ik een onderzoek moeten starten!

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 13 april 2025

Hallo Cheyenne! Dank voor je hulp.

De versie van de TV app is 2.0.504. Laatste update was 4 april.

TV is niet meer spontaan weggevallen, gelukkig.

Ik zal mijn gegevens aanvullen.

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 21 april 2025

Al iets kunnen ontdekken, Cheyenne?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14076 reacties
  • 22 april 2025

Hey ​@BigFurryMonster, zou je een kort filmpje willen maken van het opstarten? Ik ben benieuwd hoe dat eruitziet. Ik heb de app op mijn Samsung-tv, en na standby duurt het bij mij ook 10+ seconden om alles op te halen. De app maakt namelijk verbinding met internet en laadt alle data van de streams binnen, wat even kan duren. Daarnaast ben ik benieuwd of jouw tv bekabeld is aangesloten of via wifi. Dat kan namelijk ook invloed hebben op de opstarttijd van de app.

Je kunt het filmpje eenvoudig delen via WeTransfer of een YouTube-link. Ik zie ‘m graag tegemoet!

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 23 april 2025

Filmpje:
https://wetransfer.com/downloads/f6bc6cd6b32f9effdbbc9a96a078490120250423065333/72b85cb58d470c755d48eeb65063dd8a20250423065352/0f1051

6” : start Odido app
18” : logo verspringt
20” : NPO1 info komt in beeld
23” : beeld verschijnt

Dat is 17” wachttijd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14076 reacties
  • 24 april 2025

Hey ​@BigFurryMonster, bedankt voor het filmpje!

Dit is inderdaad wel normaal, tot dat het logo verspringt is de tijd wat de app nodig heeft om de actuele informatie en streams op te halen. Dus je moet eigenlijk tot het moment dat het logo verspringt tellen hoeveel seconden hij nodig heeft om de gegevens op te halen. Nu was het mij nog niet duidelijk of je de tv bekabeld of via wifi hebt aangesloten en/of je daarmee nog verschil ziet. Zou je dat nog willen laten weten? Alvast bedankt!

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 24 april 2025

Tv is zowel met kabel als per wifi aangesloten.

Ik vind 12 seconden opstarttijd (maar in mijn beleving dus 17, want waarom nog 5” extra wachten?) best veel.

Ik zal straks eens testen wat het effect is als ik de wifi uitzet.

BigFurryMonster
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 26 april 2025

Wifi aan of uit maakt geen verschil.

Wat kunnen we nu nog meer doen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen