Skip to main content
Beantwoord

Klik & Klaar buitenmodem/antenne

Net Klik & Klaar aangeschaft en wat ik al vreesde….binnen nauwelijks bereik...download max 20, upload meestal niet eens meetbaar of 0,02. Onwerkbaar dus.
Modem mee naar buiten genomen en daar snelheid 200 down, 20 up zonder veel gedoe. 
Dus...heeft Odido ook buitenmodems of antennes en daar Odido informatie over, dus ook hoe het moet worden aangesloten. Of ben ik dan aangewezen op vage websites voor info. 
In dat geval...zal die terug moeten. 

Beste antwoord door eric

Hoi ​@emielvanraaij ,

Odido levert dus maar 1 type en dat is de binnenmodem met router.

Buitenmodems of antennes vergen een installateur en dat zit niet (meer) in de dienstverlening.  Je mag wel zelf bedrijven die modems en installateur service hebben inhuren,  maar dat gaat dus buiten Odido om.

Bekijk origineel

5 reacties

• is een King Poster
  • 117 reacties
  • 25 juni 2025

Nee dat hebben ze niet. Je zou wel kunnen kijken voor een eigen modem met buiten antenne. (Kwam ik hier op het forum tegen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 juni 2025
G_r_u_m_p_i_e schreef:

Nee dat hebben ze niet. Je zou wel kunnen kijken voor een eigen modem met buiten antenne. (Kwam ik hier op het forum tegen.

Ik moet dan een buitenmodem hebben. Antenne is dan niet echt nodig. Ik kom er vooralsnog niet uit want er wordt veel gesproken over buitenmodems, maar die moeten dan weer met een router worden gekoppeld en dan wordt het alsnog heel ingewikkeld en een bedrading-issue. 
Wat ik wil: een modem/router die gewoon buiten staat/hangt en alleen stroom nodig heeft. Het wifi signaal pak ik dan door de achterpui direct op van buiten. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2025

Hoi ​@emielvanraaij ,

Odido levert dus maar 1 type en dat is de binnenmodem met router.

Buitenmodems of antennes vergen een installateur en dat zit niet (meer) in de dienstverlening.  Je mag wel zelf bedrijven die modems en installateur service hebben inhuren,  maar dat gaat dus buiten Odido om.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 juni 2025

Ik heb zelf een 4G binnen modem, buiten aan de muur gehangen in een spatwaterdichte plastic box. Een gat door het houten kozijn geboord waar de voeding en ethernet kabel door gaan. Werkte destijds als een zonnetje. Zorg er wel voor datje modem nooit direct in de zon hangt. Veel betere snelheden dan achter glas binnen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 juni 2025
emielvanraaij schreef:
G_r_u_m_p_i_e schreef:

Ik moet dan een buitenmodem hebben. Antenne is dan niet echt nodig. Ik kom er vooralsnog niet uit want er wordt veel gesproken over buitenmodems, maar die moeten dan weer met een router worden gekoppeld en dan wordt het alsnog heel ingewikkeld en een bedrading-issue. 
Wat ik wil: een modem/router die gewoon buiten staat/hangt en alleen stroom nodig heeft. Het wifi signaal pak ik dan door de achterpui direct op van buiten. 

Hier een NR7302 met firmwareversie:1.00(ACHA.4)b5_F0

Je kan van alles inregelen.

Vanuit eht modem(buiten gaat een platte lintkabel(niet dik)door een gat naar binnen,binnen de POE injector,aan deze ook een Lan aansluting richting mesh modem, dan kom je al een heel eind.

Het werkt subliem,ook met de hitte nu.

Via het menu kun je de beste sterkte uitvinden(uitrichten)

Op div ebaysites, e.d. worden ze wel aangeboden,voor een redelijk bedrag.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen