Skip to main content

Thuiswerken via VPN met klik en klaar

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds enige tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van Klik en Klaar voor privé doeleinden. Internet via zowel kabel als wifi zijn super snel en stabiel. 

Helaas ondervind ik momenteel wel problemen met het thuiswerken. Ik kan succesvol inloggen via SonicWall NetExtender VPN, echter is de verbinding mega traag. Het kopiëren van een folder van 4MB duurt 30 a 40 seconden! Om uit te sluiten dat het aan de VPN zelf ligt heb ik o.a. verbinding gemaakt via een hotspot op mijn telefoon wat normale snelheden oplevert vergelijkbaar als voor de overstap op Klik en Klaar. 

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen? Kan ik iets aanpassen in de instellingen van het modem? Als dit niets oplevert moet ik helaas afscheid nemen van Klik en Klaar...  

Uitgelichte reactie

11 juni 2025

Ik werk sinds de start van Klik en Klaar  een paar dagen per week thuis en heb met VPN van mijn bedrijf geen enkel probleem met snelheden.

Als je een speedtest doet met het VPN aan wat voor snelheden haal je dan?

Er valt maar heel weinig te regelen met het modem. Wat je zou kunnen doen is om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en zien of dat helpt.

Welke firmware heb je? Er is deze week nieuwe firmware uitgegeven (_b17) die ook wat security patches heeft, mischien helpt dat als je die nieuwe firmware nog niet hebt.

3 reacties

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2137 reacties
  • 11 juni 2025

Er zijn al diverse topics voorbij gekomen, waarbij mensen aangeven dat de Wifi niet de gewenste snelheid heeft. 

Het volgende (lange) topic is daar een voorbeeld van

Weet niet of daar iets tussen staat wat duidelijkheid kan bieden, of anders daar op inhaken met jouw ervaringen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 juni 2025

Wifi en bedraad zonder de VPN van werk zijn prima. Haal stabiele snelheden tussen 300-500mb/s. Dat is het probleem niet. Het gaat echter specifiek mis wanneer ik verbind met de VPN van kantoor. Die lijkt op de een of andere manier gigantische te worden afgeknepen. 

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 437 reacties
  • 11 juni 2025

Ik werk sinds de start van Klik en Klaar  een paar dagen per week thuis en heb met VPN van mijn bedrijf geen enkel probleem met snelheden.

Als je een speedtest doet met het VPN aan wat voor snelheden haal je dan?

Er valt maar heel weinig te regelen met het modem. Wat je zou kunnen doen is om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en zien of dat helpt.

Welke firmware heb je? Er is deze week nieuwe firmware uitgegeven (_b17) die ook wat security patches heeft, mischien helpt dat als je die nieuwe firmware nog niet hebt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen