Skip to main content

Firmware update voor Klik&klaar Zyxel router NR5307


Bij wie of hoe kan ik een firmwareupdate aanvragen?

Huidige versie: V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Alvast bedankt!

 

Uitgelichte reactie

28 maart 2025

Hey ​@Mikey80, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik heb je op de lijst gezet voor een firmware update. Hopelijk wordt het vandaag nog geregeld en anders na het weekend. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen tijdens de update. Daarna zul je de B9 zien staan! 

23 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 28 maart 2025

Hey ​@Mikey80, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik heb je op de lijst gezet voor een firmware update. Hopelijk wordt het vandaag nog geregeld en anders na het weekend. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen tijdens de update. Daarna zul je de B9 zien staan! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 maart 2025

Bedankt Tommie!


  • 23 reacties
  • 28 maart 2025

Kan met deze firmware de dyndns ingesteld worden?

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9289 reacties
  • 28 maart 2025

Nee, dat is wel een idee waar ze aan werken.


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 28 maart 2025

De b9 firmware lost problemen met wifi punten op.


Leo65
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 30 maart 2025

Is er ook een mogelijkheid om terug te gaan naar B7


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 maart 2025

is er een B7 vs B9 info overview?


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 31 maart 2025
Mikey80 schreef:

is er een B7 vs B9 info overview?

Zie de reactie van Tommi van Odido hier: 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Mikey80, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik heb je op de lijst gezet voor een firmware update. Hopelijk wordt het vandaag nog geregeld en anders na het weekend. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen tijdens de update. Daarna zul je de B9 zien staan! 

Zou ik ook de nieuwe update kunnen krijgen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Mikey80, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik heb je op de lijst gezet voor een firmware update. Hopelijk wordt het vandaag nog geregeld en anders na het weekend. Je internet zal dan tijdelijk wegvallen tijdens de update. Daarna zul je de B9 zien staan! 

Hi Tommie, heb je een indicatie wanneer B9 uitgerold gaat worden?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 8 april 2025

Ik heb versie V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Dat is de B9

Echter zakt mijn wifi snelheid enorm in elkaar en na een herstart is deze weer goed.

Dit gebeurde eerder 1 a 2x per week. Tegenwoordig is dat al 1 a 2 x per dag.

Wanneer komt er een update die dit voorkomt?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9289 reacties
  • 8 april 2025

B9 is de laatste versie en er is nog geen planning wanneer een andere uitkomt. Je zou een extern Wifi Access Point kunnen toevoegen als je NU een oplossing nodig hebt. Dan zet je de wifi op de Zyxel uit.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 8 april 2025
eric schreef:

B9 is de laatste versie en er is nog geen planning wanneer een andere uitkomt. Je zou een extern Wifi Access Point kunnen toevoegen als je NU een oplossing nodig hebt. Dan zet je de wifi op de Zyxel uit.

Ik begrijp dat ik het kan oplossen met een extern wifi access point.
Maar mag ik er van uitgaan dat Odido deugdelijke hardware levert met de juiste software, zodat extra hardware niet nodig zou hoeven zijn?

Ervaring leert dat velen last hebben van dit probleem, sinds verschillende firmwware-versies.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 855 reacties
  • 8 april 2025

Hi ​@John Maris 

Wanneer de Wifi snelheid in elkaar zakt is de snelheid bedraad dan nog wel goed? 

Is dit toevallig alleen op de 5Ghz of ook op de 2.4Ghz band? 

we hebben een log aangezet op het modem. Zou je, als het probleem optreedt het modem niet willen rebooten? Graag hier melden dat het opnieuw is voorgevallen, dan gaan wij het doorzetten naar Zyxel! Alvast bedankt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 april 2025
John Maris schreef:

Ik heb versie V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Dat is de B9

Echter zakt mijn wifi snelheid enorm in elkaar en na een herstart is deze weer goed.

Dit gebeurde eerder 1 a 2x per week. Tegenwoordig is dat al 1 a 2 x per dag.

Wanneer komt er een update die dit voorkomt?

Hi, ik heb nog steeds de B7-Firmware en is nog steeds niet geupdate naar B9, maar wat je nu beschrijft heb ik sinds Februari. Ik heb ook een internet bundel op mijn mobiel(ook Odido) maar deze is veel stabieler(ook op dezelfde plek als de Zyxel router). zou mooi zijn als er een router gaat komen met external antenna`s om dit naar buiten te verlengen.


  • 4 reacties
  • 22 april 2025

Hallo,

ik begrijp dat je hier moet zijn om een firmware update aan te vragen voor je Klik&Klaar modem? Beetje vreemd, maar ik dacht dat Odido dit zelfstandig op afstand doet. Dus ik moet als klant zijnde dit zelf hier op het forum aanvragen?

Nou bij deze, wil ik ook graag de meest recente firmware update hebben. Die van mij staat op  V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528


  • 4 reacties
  • 30 april 2025

Helaas heb ik nog steeds géén antwoord ontvangen van Odido m.b.t. mijn eerdere verzoek van een week geleden waarin ik om een firmware update heb gevraagd. Mijn router heeft nog steeds dezelfde firmware als van een halfjaar geleden. Ik voel mij niet echt geholpen hier. Ik kijk het nog een paar dagen aan, anders bel ik de klantenservice.


  • is een Master Poster
  • 75 reacties
  • 30 april 2025

@KingCat 

De B11 update wordt nu actief verspreid dus ik zou gewoon even afwachten want die krijg je wel vanzelf. Dat de B9 update was stilgezet zal wel een reden hebben gehad waar ik niet bekend mee ben. Maar neem aan dat je wegens de actieve B!1 update niet op aanvraag B9 nog krijgt…

 


  • 4 reacties
  • 2 juni 2025

En helaas zijn we wéér een maand verder, en zie ik (niet tot mijn verbazing echter) dat ik nog steeds firmware b7 op mijn router heb staan. Waarom is mijn router nog steeds niet voorzien van b11, terwijl deze zogenaamd verspreid zou worden?


Leo65
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 2 juni 2025
KingCat schreef:

En helaas zijn we wéér een maand verder, en zie ik (niet tot mijn verbazing echter) dat ik nog steeds firmware b7 op mijn router heb staan. Waarom is mijn router nog steeds niet voorzien van b11, terwijl deze zogenaamd verspreid zou worden?

Wees blij dat je de oude firmware nog hebt…..alle updates na 7 zijn waardeloos en de laatste update is helemaal WAARDELOOS…..Je mag je handen dichtknijpen met de oude firmware.


Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 2 juni 2025

De b7 naar b11 upgrade wordt zoals ik het heb begrepen alleen gedaan als je extra wifipunten gebruikt, of als je in een gebied zit met voldoende dekking.

De b9/b11 firmware gebruikt minder 5G kanalen om het gewone mobiele 5G netwerk niet teveel te belasten. Als je dan in een gebied zit met slechte 5G dekking kan je een traag internet krijgen op drukke momenten. Ik denk dat alle b9 firmwares automatisch geupdate zijn naar b11.

Dit staat overigens los van de Wifi problemen die het modem (niet de wifipunten) heeft met b7/b9/b11 modems.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 3 juni 2025

Hey ​@KingCat, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik dat jij nog veel gebruik maakt van de lage frequenties en dat er bijna geen bereik is voor de hoge frequenties op jouw adres. Maak je gebruik van Klik&Klaar op jouw adres of ergens anders? Als dit op jouw adres is dan raad ik het wel af want de lage frequenties worden uitgeschakeld in de nieuwe firmware.

Ik kan het wel voor je doen maar dan kun je niet meer terug naar de B7 firmware. Ik ben bang dat je dan geen goede ervaring hebt met Klik&Klaar namelijk. Er is wel supersnel glasvezel beschikbaar op jouw adres als je dat zou willen. Laat je mij weten wat je wilt dat ik doe? Alvast bedankt!


  • 4 reacties
  • 3 juni 2025

Ik maak er gebruik van op mijn adres, dus in dat geval zou ik het willen laten staan op b7.

Maar ik neem dan ook aan dat toekomstige firmware updates dan óók niet worden doorgevoerd om te voorkomen dat de verbinding slechter wordt.

Dus laat maar staan op b7.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen