Skip to main content
Beantwoord

@ odido kan iemand mijn 2fa verwijderen

(sorry voor de dubbelle post had hem geplaats bij Mijn Odido bij een Mobiel abonnement, wat ik dus niet heb)

met overzetten naar nieuwe telefoon is er iets fout gegaan met de authenticator app.

odido staat er niet meer tussen dus ik krijg ook geen codes meer. 

eerst website geraadpleegd

IZZI stuurt me naar de shop in Apeldoorn (sta op camping in de buurt)

shop zegt kunnen we niet, bel helpdesk

ik in de middag helpdesk gebeld 6x door geschakeld naar verschillende medewerkers niemand kon helpen, moet in de winkel.

Thuis naar de shop in Haarlem,

shop zegt ook kunnen we niet, ik daar gevraagd kunnen jullie helpdesk bellen, doen we niet.

ik daar in de winkel helpdesk bellen, weer een paar keer doorgeschakeld naar verschillende mede werkers, uiteindelijk iemand die helpt maar zegt geef je id aan shop medewerker maar die was ondertussen al weer met andere klanten bezig.

dus ik vraag kunt u even wachten, nee dus. (zal wel per klant betaald worden)

onder tussen manager erbij, blijft bij me staan , ik weer bellen met helpdesk, weer paar keer verschillende medewerkers gesproken,.

uiteindelijk iemand die zegt te kunnen helpen en de 2FA verwijdert, yesss denk ik.

meneer over een kwartier of halfuur kunt u weer inloggen met uw wachtwoord.

top denk ik dus ga naar huis.

thuis inloggen….., wordt weer om code gevraagd, denk misschien nog ff wachten, uurtje later….kan nog niet inloggen.

helpdesk weer gebeld, blijkbaar maken ze daar ook geen aantekeningen want kunnen niet zien wat andere medewerkers hebben gedaan.

stuurt een bericht naar andere medewerkers die mij dan zo terug zou bellen

je raad het al ……..,  zit nu nog te wachten  

en zo hebben we een mooi voorbeeld van een

kastje ...muurtje

hoe moeilijk kan het zijn om een vinkje uit te zetten???

WIE KAN MIJ HELPEN

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@alexander-m, welkom op onze community!

Dankjewel voor je bericht en uitleg. Ik wil je hier heel graag mee helpen maar ik ben hierin echt gebonden. Om veiligheidsredenen mag ik geen twee-staps verificatie (2FA) verwijderen via de community, sterker nog, ik heb de rechten niet om dit te doen in het systeem . Dit kan uitsluitend in een Odido-winkel worden gedaan, omdat daar een identiteitscheck wordt uitgevoerd om zeker te weten dat de aanvraag terecht is.

Ik zie dat je dit al hebt geprobeerd, maar dit is echt de enige manier waarop we dit kunnen regelen. Mijn advies is om nogmaals naar een Odido-shop te gaan en daar specifiek aan te geven dat je 2FA wilt laten verwijderen na het tonen van je legitimatie. Zij kunnen dit in het systeem van ons opzoeken en het proces volgen. Zij hebben de rechten wel om dit aan te passen. Ik had graag meer voor je willen doen maar in dit opzicht kan ik dat simpelweg niet. Als ik je ergens anders mee kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten. Ik sta voor je klaar!

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14909 reacties
  • Antwoord
  • 10 juli 2025

Hey ​@alexander-m, welkom op onze community!

Dankjewel voor je bericht en uitleg. Ik wil je hier heel graag mee helpen maar ik ben hierin echt gebonden. Om veiligheidsredenen mag ik geen twee-staps verificatie (2FA) verwijderen via de community, sterker nog, ik heb de rechten niet om dit te doen in het systeem . Dit kan uitsluitend in een Odido-winkel worden gedaan, omdat daar een identiteitscheck wordt uitgevoerd om zeker te weten dat de aanvraag terecht is.

Ik zie dat je dit al hebt geprobeerd, maar dit is echt de enige manier waarop we dit kunnen regelen. Mijn advies is om nogmaals naar een Odido-shop te gaan en daar specifiek aan te geven dat je 2FA wilt laten verwijderen na het tonen van je legitimatie. Zij kunnen dit in het systeem van ons opzoeken en het proces volgen. Zij hebben de rechten wel om dit aan te passen. Ik had graag meer voor je willen doen maar in dit opzicht kan ik dat simpelweg niet. Als ik je ergens anders mee kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten. Ik sta voor je klaar!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14909 reacties
  • 10 juli 2025

Ik zie echter dat mijn collega Marciano je andere topic beantwoord heeft: 

Hij wil je nog iets anders laten uitproberen. Zou je die stappen willen volgen? Alvast bedankt!

• Auteur
  • 4 reacties
  • 10 juli 2025

Hoi Tommie,

hartelijk dank voor je reactie.

ik pak het nu met Marciano op.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen