Skip to main content
Beantwoord

Simkaart bestellen in kleinste formaat? Hoe?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Mijn oude Simkaart past niet in nieuwe telefoon en is nu ook kapot. Ik wil een nieuwe bestellen. Maar dit lukt niet via mijn Odido. Kan ook niet bellen wat nu? Heb wel een contactformulier ingevuld maar het antwoord gaat lang duren denk ik. Wat nu?

Beste antwoord door Mia23

Dankjewel alleen een Odido winkel is hier niet in de buurt. Bellen naar Odido ging natuurlijk ook niet. Wel is het via de chat gelukt een simkaart op mijn thuisadres te ontvangen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Bekijk origineel

7 reacties

• 237 reacties
  • 2 juni 2025

@Mia23 Een nieuwe simkaart is een 3-in-1 formaat, je kan de kleinste gedeelte uitdrukken en hebt dan een nano-sim. Bij een odido winkel langs gaan is wel de snelste weg.

• is een King Poster
  • 151 reacties
  • 2 juni 2025

Tegenwoordig is een simkaart in alle formaten te gebruiken zover ik weet.

Hoe oud is de simkaart?

Als het goed is kan je 3 maten uit de houder drukken.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8166 reacties
  • 2 juni 2025
Mia23 schreef:

Mijn oude Simkaart past niet in nieuwe telefoon en is nu ook kapot. Ik wil een nieuwe bestellen. Maar dit lukt niet via mijn Odido. Kan ook niet bellen wat nu? Heb wel een contactformulier ingevuld maar het antwoord gaat lang duren denk ik. Wat nu?

Ga even langs een Odido shop dat is de snelste manier. Je kan dan de sim-kaart gelijk laten activeren en soms heel Soms krijg je de kaart dan ook nog gratis en helpen ze je met de sim te plaatsen.

https://www.odido.nl/winkels

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 2 juni 2025

Dankjewel alleen een Odido winkel is hier niet in de buurt. Bellen naar Odido ging natuurlijk ook niet. Wel is het via de chat gelukt een simkaart op mijn thuisadres te ontvangen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Mia, superfijn om te lezen dat je al zo veel handige reacties hebt ontvangen en dat het inmiddels is gelukt om via de chat een nieuwe simkaart te krijgen. Is alles nu in orde? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan gerust weten. Ik ben er voor je. Anders wens ik je voor nu een hele fijne dag! 😄

• Auteur
  • 2 reacties
  • 3 juni 2025

Dank voor je reactie. Heb nog wel een vraagje! Is de nieuw te ontvangen Simkaart geactiveerd door Odido? Of moet ik zelf nog van alles doen om deze te activeren? Het is namelijk nogal lastig om via een kapotte simkaart gegevens te ontvangen zoals op uw website en email is omschreven. De mijn Odidido app is niet geschikt voor sim-only klanten. Blijft lastig om daar contact over te krijgen. Blijkbaar is er achter de schermen genoeg informatie beschikbaar. Helaas zie ik niets in mijn Odido over mijn sim-only abonnement. Misschien komt het doordat ik een eerdere Tele2 klant ben geweest. Geen idee. Heb mijn telefoonabonnement gekoppeld via de mijn Odido app maar zie daar niets van terug ook geen facturen. Nou ik hoop dat ik snel weer contact kan maken met mijn mobiele netwerk. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Mia23 daar geef ik je graag meer duidelijkheid over! Als je een nieuwe simkaart bestelt, kun je deze altijd binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Let op: de nieuwe simkaart is nog niet geactiveerd. Deze dien je zelf nog te activeren en dat kan heel gemakkelijk via je Mijn Odido account. Als je oude simkaart het niet meer doet,  kun je het ook altijd nog activeren via iDIN (bankverificatie). Als dat niet lukt, raad ik je toch aan om langs te gaan in 1 van onze winkels. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kunnen mijn collega's je direct helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart! 

Wat betreft je Mijn Odido account: ik heb gelijk meegekeken en ik zie geen bijzonderheden en dat alles voor je account goed staat ingesteld. Alles (je facturen etc.) is ook in te zien. Dit betreft wel de webversie. Kun je voor de zekerheid inloggen via een browser/laptop om te kijken of je dan wel alles te zien krijgt? Verwijder de app en download 'm opnieuw. Deze beschikt dan meteen over de nieuwste versie. Kun je dan ook meteen checken of je toestel is voorzien van de nieuwste software? Dat is van belang, zodat de app optimaal kan werken. 

Mocht dat niet helpen, kan ik eventueel je gehele account verwijderen. Je kunt daarna een nieuw account aanmaken en je abonnement opnieuw koppelen. Dan zou je alles weer in moeten kunnen zien! 

Laat je het weten? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen