Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe router

• 13 februari 2025
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Tp-link router aangeschaft zodat ik homeshield thuis kan gebruiken. Nou heb ik de ZYXEL T-56 van Odido en die werkt goed maar als ik de TP-link aansluit met de glasvezel kastje dat geeft hij aan dat er geen internet verbinding is, maar als ik de TP-link via de odido router verbind dan werken ze allebei wel. Alleen om de homeshield van TP-link te kunnen gebruiken moet ik de TP-link als hoofdrouter hebben en dat lukt gewoon niet iemand een oplossing??

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@mouta 

Als je de Zyxel door de TP-LINK wilt vervangen plug dan de internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de TP-LINK. Verbindt een laptop en ga in de router interface naar network > IPTV/VLAN. Pas de volgende instellingen toe en herstart de mediaconverter.

Is beter dan router achter router 😄

Bekijk origineel

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 13 februari 2025
mouta schreef:

... maar als ik de TP-link aansluit met de glasvezel kastje dat geeft hij aan dat er geen internet verbinding is

Heb je dan ook VLAN 300 ingesteld? Het glasvezelkastje geeft internet door op VLAN 300.

Dus naast het instellen als routermodus van de TP-Link, moet je ook VLAN 300 daarop instellen als je deze rechtstreeks aan het glasvezelkastje (de ONT) hangt.

Berg de Zyxel dan goed op want die heb je nodig als je verbindingsproblemen hebt (want Odido kan alleen iets doen als de eigen hardware er hangt).

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 489 reacties
  • 13 februari 2025

kan u aub de model van de tp link router geven

elke tplink modem heeft zijn eigen manier van dit te doen (wat ik denkt)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2025

Hallo ​@mouta 

Als je de Zyxel door de TP-LINK wilt vervangen plug dan de internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de TP-LINK. Verbindt een laptop en ga in de router interface naar network > IPTV/VLAN. Pas de volgende instellingen toe en herstart de mediaconverter.

Is beter dan router achter router 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen