Hallo, ik heb een SSD schijf aan de USB poort van het modem aangesloten, ik zie ook de schijf en mappen in het modem maar het lukt mijn niet om een netwerkverbinding te maken in Windows 11, zie de foutmelding, ten tweede met welk programma speel ik de muziek af?, Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?, ben maar een leek die zelf alles wil proberen te installeren, dank allen voor het mee kijken en mee denken, groet
Beste antwoord door rvk01
@Kosmopoliet Ik heb het hier zelf even geprobeerd. Het is werkelijk maf maar de share-naam schijnt nét iets anders te zijn als in de router-omgeving aangegeven wordt.
Als je \\192.168.1.1 in de adresbalk van de explorer tikt (en dan enter) dan zie je alle shares. Bij mij staat er dan b.v. (usb1_sda1)sharenaam (\\192.168.1.1) Dat betekend dat de sharenaam bij jou dus (usb1_sda1)Terras zou moeten zijn. Het is raar van de router om de sharenaam die naam te geven maar goed… het werkt dan wel.
Je kunt dus ook via de explorer met rechts op de share drukken en dan kiezen voor “Map network drive” of “Schrijfletter toekennen”(?). Dan staat de volledige sharenaam al automatisch ingevuld.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze usb sharing uitgeschakeld zouden hebben in de custom provider firmware maar schijnbaar is het wel mogelijk.
Je geeft daar https op voor 192.enz. Dat is niet juist bij samba sharing. Daar moet je \\192.168.1.1\sharenaam opgeven. Je ziet dat ook bij voorbeeld in dat schermpje.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze usb sharing uitgeschakeld zouden hebben in de custom provider firmware maar schijnbaar is het wel mogelijk.
Je geeft daar https op voor 192.enz. Dat is niet juist bij samba sharing. Daar moet je \\192.168.1.1\sharenaam opgeven. Je ziet dat ook bij voorbeeld in dat schermpje.
Hallo rvk01,
Dank voor uw antwoord en wat in te vullen als sharenaam?, groet.
Dank voor uw antwoord en wat in te vullen als sharenaam?, groet.
De naam die staat bij "Delen naam". Dus Terras of Dubai.
Bladeren en dan \\192.168.1.1 en enter drukken zou ook dat lijstje moeten geven.
Je kunt ook \\192.168.1.1 in de adresbalk van een explorer venster tikken. Dan zie je ook alle shares waarna je met de rechtermuisknop een share-letter aan kunt maken.
Zo zou met moeten maar krijg een foutmelding? , gebruikersnaam en wachtwoord voor het modem zijn beide correct, ook heb ik verschillende stationsletters geprobeerd, modem zie ik gewoon in de verkenner, gaat ook gewoon open in de internet explorer als ik er op klik, ook verschillende browsers geprobeerd, excuseert mij dat ik weer kom vragen, groet.
@Kosmopoliet Ik heb het hier zelf even geprobeerd. Het is werkelijk maf maar de share-naam schijnt nét iets anders te zijn als in de router-omgeving aangegeven wordt.
Als je \\192.168.1.1 in de adresbalk van de explorer tikt (en dan enter) dan zie je alle shares. Bij mij staat er dan b.v. (usb1_sda1)sharenaam (\\192.168.1.1) Dat betekend dat de sharenaam bij jou dus (usb1_sda1)Terras zou moeten zijn. Het is raar van de router om de sharenaam die naam te geven maar goed… het werkt dan wel.
Je kunt dus ook via de explorer met rechts op de share drukken en dan kiezen voor “Map network drive” of “Schrijfletter toekennen”(?). Dan staat de volledige sharenaam al automatisch ingevuld.
Deze optie is open gehouden voor het maken van een backup van setting etc. Voor file transfer zul je merken dat de throughput van deze USB poort heel beperkt is. Dus als je regelmatig (en snel) files wilt gebruiken dan is dit geen vervanging van een NAS.
Ha, dat verklaart een hoop. Normaal wordt de USB poort bij een provider firmware gewoon disabled.
De Zyxel EX5601-T1 heeft oorspronkelijk een USB 3.0 poort (4,8Gbps of 600MB/s) en in de firmware is ook de mogelijkheid voor media-sharing. Maar in de praktijk haalt deze poort slechts 8Mbps (1MB/s !!) voor schrijven en 240Mbps (30MB/s) voor lezen. Inderdaad niet echt geschikt als vervanging voor een NAS. Als je er al iets van media op gaat plaatsen dan kun je dat dus beter via een computer doen en hem daarna aan de router hangen 😂
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.