Beste, vandaag een mooi pakket in ontvangst mogen nemen waarmee de “oude” Huawei HG659 vervangen gaat worden door de “nieuwe” Zyxel T-56.
Via onderstaande link is te zien hoe de thuis situatie aan elkaar geknoopt zit. Dit omdat de Huawei TV 2x TV-poorten en 2x Ethernet-poorten heeft.
Nu blijkt, volgens mij juist vergaarde informatie, dat de Zyxel-T-56 4x combi poorten heeft waarmee het niet meer uit maak in welke poort een PC of TV-box (MediaBox) wordt aangesloten.
Graag verneem ik van een kenner of de kabels 1:1 overgezet kunnen worden.
Geen zin om heel de installatie te veranderen.
Eerdere post over het creëren van een VLAN verdeling
Huawei HG659 vervangen door Zyxel T-56
Beste antwoord door Michel_1970
Hoi allen
gisteren alles losgekoppeld van de oude Huawei modem en 1:1 alle kabels aangesloten
op de Zyxel T-56. Grote verwachtingen dat het voor de woonkamer goed zou gaan.
Ik was meer gespannen over het resultaat van de slaapkamer maar wonderbaarlijk ging dit ook goed, zeker met het gegeven dat aan de instellingen van de switchen niets is veranderd.
De pc boven draaide meteen nadat de Zyxel modem was opgestart.
2 TV Mediaboxen zijn inmiddels draaiende. Ook was hierbij de installatie een fluitje van de een cent.
Updates binnen halen, rebooten en opstarten.
Wat wel verassend was bij de 2e Mediabox installeren, was dat het systeem met de melding kwam, maximaal 4 boxen aangemeld mogen zijn. Blijkbaar staan de oude TV-boxen nog in het systeem. Na de mededeling krijg je de mogelijkheid de oude TV-boxen te verwijderen wat weer ruimte biedt voor de nieuwe. Dus……….weet dit (als jij diegene ben ook deze aanpassingen te willen doen).
Ook leuk en handig om erbij te vermelden is, is dat zonder de afstandsbediening van de Mediabox te koppelen met een TV deze toch reageert op de geluidsinstellingen (harder en zachter). Toch weer handig als je van zender wisselt en direct het geluid wenst aan te passen.
Voor nu even weer genoeg, nu maar even genieten van al het nieuwe……..
groetjes van hier
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.