Beste Odido Community,
Ik ben inmiddels woedend en totaal verbijsterd over hoe Odido met klanten omgaat. Op 7 mei 2025 kreeg ik per e-mail van medewerker Sjoerd de bevestiging dat een oude vordering van Tele2 onterecht was en dat mijn betaling van €840 zou worden teruggestort. Er werd zwart-op-wit beloofd dat dit binnen 14 dagen zou gebeuren.
Dat is nu meer dan 6 weken geleden. Het geld is er nog steeds niet.
Wat er sindsdien is gebeurd, tart elke vorm van professionaliteit:
- Op 20 en 27 mei stuurde ik herinneringen per e-mail. Geen enkele reactie.
- Meerdere keren gebeld met de klantenservice. Niemand kon mij vinden in het systeem. Niemand wist wie Sjoerd was. Ik werd zelfs doorverbonden met Bos Incasso, die mij uiteraard weer terugverwees naar Odido.
- Uiteindelijk kreeg ik op 3 juni een e-mail van een andere medewerker, Ali Warsame, met de belofte dat de betaling binnen een week zou plaatsvinden. Ook dit gebeurde niet.
- Op 10 juni stuurde ik een formele e-mail met een renteclaim (volgens de wettelijke rente van 6%). Geen reactie.
- Op 12 juni had ik eindelijk een medewerker aan de lijn die écht zijn best deed. Hij vond na ruim een half uur zoeken mijn dossier, en bevestigde dat Ali Warsame op 9 juni intern had aangegeven dat de betaling “binnen 1 week” zou worden uitgevoerd. Hij zei letterlijk: “Als Ali het zegt, dan gebeurt het ook.”
- Tot slot probeerde ik nu net (16 juni) voor de zoveelste keer telefonisch contact op te nemen maar jullie raden het al, het telefoonnummer is buiten bereik…..
We zijn nu op 16 juni. Er is nog steeds niets betaald.
Ik heb inmiddels:
- 6 weken gewacht
- 5 e-mails gestuurd
- Meerdere keren gebeld
- Drie keer een toezegging gekregen van Odido zelf
- Nog steeds geen geld, geen betalingsbewijs, geen enkele opvolging
Dit is niet alleen klantonvriendelijk, het is onacceptabel en juridisch laakbaar. Odido houdt onterecht geld vast, komt afspraken niet na, en laat klanten verdwalen in hun eigen chaos.
Ik eis per direct:
- Terugbetaling van het volledige bedrag (€840 + inmiddels opgelopen rente)
- Een schriftelijke bevestiging met betalingsbewijs
- Een verklaring voor deze structurele fouten en het gebrek aan opvolging
Zijn er anderen die dit herkennen? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik overweeg inmiddels juridische stappen.
Met vriendelijke groet,
Sian Houwaart