Skip to main content
Beantwoord

Maandbedrag abonnement klopt niet met contract!

• is een Top Poster
  • 9 reacties

Goedemorgen,

Ik heb een contract getekend met daarin een maandbedrag á 45 euro exact. Daar gaat vervolgens exact 10 euro Unlimited Plus-korting vanaf. Dat betekent dus een maandbedrag van 35 euro exact. Dan nu het probleem.. want wat incasseert Odido… 35,01 per maand. Dit klopt dus niet. Ik heb hierover een klacht ingediend, maar Odido weigert om te leveren/doen wat contractueel is overeengekomen. 

Dit is het zoveelste issue dat ik met jullie heb gehad en ik wil géén compensatie voor een rommelige administratie aan jullie kant, maar een wijziging van het abonnementstarief in jullie systeem zodat e.e.a. klopt met wat er contractueel overeengekomen is.

Hier het bewijs:

Ik zie graag de door mij gewenste oplossing tegemoet.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@jvrbn 

Wat ik ooit heb gelezen van een moderator is dat de werkelijke korting €9,99 is maar Odido rondt dit af naar €10,00.

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • Antwoord
  • 14 mei 2025

Hallo ​@jvrbn 

Wat ik ooit heb gelezen van een moderator is dat de werkelijke korting €9,99 is maar Odido rondt dit af naar €10,00.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@jvrbn 

Dan moet Odido op het contract maar 9,99 neerzetten en niet 10,-.. En ja ik doe dan dus moeilijk over 0,01 cent, maar daar gaat het even niet om. De administratie klopt niet.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 14 mei 2025

Je kunt vast voor 2 jaar lang het verschil vergoed krijgen,  maar dit IT systeem aanpassen gaan ze niet doen. Wacht even een moderator af, die kan vast een creditfactuur maken.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@jvrbn wat leuk dat je bij ons een nieuw abonnement hebt afgesloten, daar zijn we erg blij mee! Het verschil heeft inderdaad te maken met de afronding. In mijn systeem zie ik dat de korting € 9,99 betreft, maar in je contract zie ik dat het wordt afgerond op € 10,00. Als je wilt kan ik het verschil van € 0,01 voor je vergoeden voor de gehele looptijd van je contract. Ik zie dat je een tweejarig contract hebt, je zou dan uitkomen op € 0,01 x 24 = € 0,24. Zou je dat willen? 

Als je me akkoord kan geven, maak ik het direct voor je in orde! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 mei 2025

@Pharwin van Odido Dank voor je reactie.

Van afronding is gewoonweg geen sprake, dat maakt Odido ervan omdat het systeem iets anders doet dan zou moeten. Het is een excuus voor iets dat onjuist is ingericht en het zou jullie sieren om dat in orde te maken. Feit is dat andere klanten die hier niet scherp op zijn, meer betalen dan contractueel overeengekomen. 

Je stelt een compensatie voor gedurende de looptijd van het contract. Betekent dit een maandelijkse compensatie van -0,01 op de abonnementskosten? Of een eenmalige verrekening van 0,24 cent?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 16 mei 2025

Er wordt dan 1 malig een creditfactuur gemaakt van € 0,24 en met de eerstvolgende factuur verrekend. Je krijgt dus de compensatie vooraf uitbetaald! Akkoord?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@jvrbn, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Yes, het gaat om een éénmalige credit, die in mindering zal worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Op deze manier heb je het teveel bedaalde bedrag van € 0,01 over de gehele contractperiode in 1x vergoed gekregen. 

Laat je weten of ik het voor je in orde kan maken? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 20 mei 2025

@Pharwin van Odido ik zie graag maandelijks een compensatie van -0,01 terug op mijn factuur. Is dit mogelijk en zo nee, waarom niet?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@jvrbn, ik had dat graag voor je in orde willen maken, maar een maandelijkse compensatie van € 0,01 laat het systeem niet toe, sorry! Vandaar dat ik het als een éénmalige credit voor je wil verwerken. 

Als je me akkoord kunt geven, ga ik direct voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 mei 2025

@Pharwin van Odido ik ben akkoord… dank.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@jvrbn dank voor de bevestiging! Ik heb zojuist de credit voor je in orde gemaakt. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen