Skip to main content

Onterechte kosten voor Apple One-abonnement

• is een Master Poster
  • 14 reacties

Onlangs heb ik via mijn telefoonabonnement bij Odido een iPhone aangeschaft. Bij dit abonnement zat een promotie van drie maanden gratis toegang tot Apple One, Apple Music en Apple TV.

Tot mijn verbazing zag ik op mijn laatste factuur dat er kosten in rekening zijn gebracht voor het Apple One-abonnement, terwijl ik deze dienst nooit geactiveerd of gebruikt heb.

Ik verzoek u vriendelijk om dit bedrag te corrigeren en mij terug te betalen voor het onterecht afgeschreven bedrag.

Graag ontvang ik een bevestiging van de annulering van het abonnement en de terugbetaling.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Uitgelichte reactie

8 mei 2025

Goedemorgen sdogan, tof dat je voor een nieuwe iPhone bent gegaan. Hoe bevalt 'ie? En heb je genoten van Apple One? 😄 Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. Als je de 3 maanden gratis Apple One activeert moet je 'm ook zelf weer opzeggen. Anders blijft het automatisch doorlopen. Ik zie dat je de eerste 3 maanden netjes gatis gebruik hebt kunnen maken en dat er op de 4e maand inderdaad kosten in rekening zijn gebracht. Ik kan de kosten van de 4e maand Apple One niet vergoeden, omdat je gebruik hebt kunnen maken van Apple One en het onder je eigen verantwoordelijkheid valt om het op tijd na de 3 gratis maanden weer op te zeggen. Excuses voor dit ongemak. Ik heb Apple One in ieder geval per vandaag geannuleerd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 

19 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen sdogan, tof dat je voor een nieuwe iPhone bent gegaan. Hoe bevalt 'ie? En heb je genoten van Apple One? 😄 Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. Als je de 3 maanden gratis Apple One activeert moet je 'm ook zelf weer opzeggen. Anders blijft het automatisch doorlopen. Ik zie dat je de eerste 3 maanden netjes gatis gebruik hebt kunnen maken en dat er op de 4e maand inderdaad kosten in rekening zijn gebracht. Ik kan de kosten van de 4e maand Apple One niet vergoeden, omdat je gebruik hebt kunnen maken van Apple One en het onder je eigen verantwoordelijkheid valt om het op tijd na de 3 gratis maanden weer op te zeggen. Excuses voor dit ongemak. Ik heb Apple One in ieder geval per vandaag geannuleerd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 8 mei 2025

Neem je echt de moppen met mij, denk je dat ik je lieg? Ik stuur je een schermafbeelding, kijk goed en zie of ik dit geactiveerd heb of niet.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 8 mei 2025

U neemt mij echt niet serieus. Ik vertel de waarheid en ik vind het onacceptabel dat ik moet betalen voor een dienst die ik nooit heb geactiveerd of gebruikt. Ik ben me volledig bewust van wat het Apple One-abonnement inhoudt, en ik heb dit abonnement absoluut nooit geactiveerd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sdogan, ik neem het stokje even over van mijn collega! Laten we voorop stellen dat we niet denken dat je liegt. We nemen ook altijd iedereen serieus, excuses als je het gevoel hebt gekregen van niet. Mijn collega geeft alleen door, wat hij in onze systemen ziet en ook op de facturen van je abonnement. Ik heb het dubbelgecheckt en ik zie dat je bij het afsluiten van je abonnement ook de bundel Apple One erbij had genomen. Dit was destijds via onze parner Mobiel.nl afgesloten. We zien ook terug dat je de bundel hebt geactiveerd en er gebruik van hebt gemaakt. Op de eerste 3 facturen kan je ook terugzien dat de bundel geactiveerd staat, maar dat je er niet voor hebt betaald. De korting is namelijk ook verwerkt, want je hebt er 3 maanden gratis gebruik van kunnen maken. Vandaar dat de kosten nu ook in rekening zijn gebracht en kunnen we deze ook niet vergoeden. Sorry! Na de actieperiode betaal je € 19,95/mnd. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden en de bundel op tijd stop te zetten. Dit is ook terug te vinden op onze website. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 9 mei 2025

Op de foto die ik heb gestuurd, staat dat drie producten drie maanden gratis zijn. Ik heb van deze producten Apple TV en Apple Music geactiveerd en heb ze 2 of 3 dagen vóór het einde van de drie maanden opgezegd. Maar Apple One is nooit geactiveerd en op mijn telefoonscherm staat nog steeds “Probeer het nu”, dus u heeft het mis. Ik moet u nogmaals waarschuwen: wat u doet is absoluut niet correct. Er kan een fout in uw systeem zitten, maar ik ben niet verplicht te betalen voor iets dat ik niet heb gebruikt. En zelfs als ik het wel had gebruikt en vergeten was op te zeggen, zou ik u nooit op deze manier een bericht sturen. Denk u dat ik eruitzie als een idioot? Hoe kan ik iets opzeggen dat niet actief is als ik naar het abonnementengedeelte in de instellingen van mijn telefoon ga?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • 9 mei 2025

Hoi ​@sdogan 

Apple one is de combinatie van Apple TV, Apple music en nog wat andere Apple diensten. De promotie was dat je Apple ONE 3 maanden gratis kreeg, en dus de onderliggende diensten kon gebruiken.

Kijk eens op de eerste drie factuur. Staat daar: Apple TV voor 0 euro en Apple music voor 0 euro of staat daar Apple ONE voor 0 euro.  In dat laatste geval liep Apple one, ook de diensten die jij niet gebruikte, gewoon door na je beeindiging van die twee diensten die je wel gebruikte. 

Het aanbod van Apple was: De trial Apple ONE voor 3 maanden voor 0 euro en moest dus als Apple ONE door je bij Apple worden opgezegt. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 9 mei 2025

U lijkt het niet te willen begrijpen: hoe kan ik een abonnement opzeggen dat niet actief is? Als ik het abonnement niet zie, ben ik dan helderziend?

Ik zou u met alle bewijzen moeten melden bij de consumentenautoriteit, want dit is echt onacceptabel.

Wat u doet is niet correct en absoluut niet eerlijk.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • 9 mei 2025

Je had dus wel Apple.ONE abonnement acrief. Dat staat op de factuur en blijkt uit het feit dat jij diverse onderdelen van Apple ONE ook actief hebt gebruikt. Een printscreen van een willikeurige telefoon zegt mij verder niet zoveel. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Ik heb het gevoel dat u mij misschien niet goed wilt begrijpen, of dat er een misverstand is. U blijft aangeven dat ik lieg, terwijl ik zeker weet dat ik als klant eerlijk mijn situatie uitleg.

Ik ben een ervaren technologiegebruiker en weet zeker dat ik dit abonnement niet heb afgesloten. De abonnementen die ik wél heb afgesloten, heb ik drie dagen vóór de einddatum geannuleerd.

Dit is duidelijk te zien op de screenshot die ik eerder heb gedeeld. Daarop is te zien dat ik Apple Music en Apple TV op tijd heb stopgezet. Apple One heb ik nooit geactiveerd.

Ik hoop dat dit nu duidelijk is en dat we elkaar beter kunnen begrijpen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Jullie zijn echt een bedrijf dat mensen bedriegt en erop uit is om hun geld af te pakken. Er is geen dienst zo walgelijk als die van jullie. Ik zal zo snel mogelijk stoppen met jullie diensten en overal vertellen hoe afschuwelijk jullie bedrijf is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Stuur mij onmiddellijk een document waarin staat dat ik het Apple One-abonnement heb geactiveerd. Als ik dit abonnement echt heb geactiveerd, stuur mij dan een officieel document hierover en ik zal het accepteren. Maar ik weet dat u dit document niet kunt sturen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • 10 mei 2025
sdogan schreef:

U blijft beweren dat ik lieg, terwijl ik een klant ben. Ik begrijp echt niet of u dit niet kunt bevatten. Ik ben een klant en ik walg van u, ik haat u omdat u mensen beschuldigt van leugens. 

Hallo ​@sdogan , dit is een forum waar je met andere klanten praat. Ik ben dus ook een andere klant. Dat je mij haat zal ik bij de moderators rapporteren. Dit is tegen de forum regels hier. Dit is geen Facebook of zo!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Ik zeg niet dat ik een hekel aan jou heb, ik bedoelde Odido zelf. Ik wist niet dat u ook een klant bent.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Mod edit: taalgebruik niet toegestaan

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 85 reacties
  • 10 mei 2025

Goedemorgen ​@sdogan,

Dank je wel voor je berichten. We willen je graag serieus helpen en nemen jouw situatie zeker serieus. Wel wil ik even iets heel duidelijk maken. Eric is, net als jij, een klant. Hij zit hier op de community om anderen te helpen, op vrijwillige basis. Eric heeft je in dit gesprek ook geen 1 keer uitgemaakt voor ‘leugenaar'. Persoonlijke aanvallen of beschuldigingen zoals “ik haat jullie”, zijn absoluut niet oké en passen niet binnen de richtlijnen van deze community. We vragen je vriendelijk om daar rekening mee te houden.

Over je situatie zelf: Je hebt je abonnement via onze partner Mobiel.nl afgesloten. Daarbij heb je ook gekozen voor een bundel waarin Apple One was inbegrepen. Dit is als totaalbundel op je facturen zichtbaar, en niet als losse diensten. We zien inderdaad terug dat Apple Music en Apple TV geactiveerd zijn geweest, dat betekent dat de Apple One-bundel als geheel actief was, ook al heb je niet alle onderdelen gebruikt.

Zodra je bij ons een bundel activeert (zoals Apple One), is het jouw eigen verantwoordelijkheid om de diensten ook op je toestel te activeren én tijdig op te zeggen, mocht je er niet mee door willen gaan. De activatie en opzegging lopen namelijk via Apple zelf. Wij kunnen dat vanuit Odido niet automatisch regelen of stoppen voor je.

We begrijpen dat het verwarrend kan zijn als je niet alle onderdelen van een bundel gebruikt hebt, maar het is technisch wel zo dat de bundel als geheel is gestart. En dat zie je ook op je eerste facturen, waarop je drie maanden korting hebt ontvangen. Daarna is het maandbedrag in rekening gebracht.

We hopen dat dit nu helder is. We nemen je absoluut serieus, maar in dit geval is er simpelweg geen sprake van een fout aan onze kant. Je kunt je natuurlijk nog altijd richten tot Apple voor verdere onderbouwing over je activaties en gebruik. Als je nog vragen hebt over andere zaken, help ik je graag verder.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

“Je had dus wel Apple.ONE abonnement acrief. Dat staat op de factuur en blijkt uit het feit dat jij diverse onderdelen van Apple ONE ook actief hebt gebruikt. !!!! Een printscreen van een willikeurige telefoon zegt mij verder niet zoveel. “ !!!!!

Kunt u mij alstublieft uitleggen wat die bovenstaande zin betekent? Tegen wie zou ik iets met haat gezegd hebben?

Ik begrijp niet waarom u steeds beweert dat alles mijn fout is.

Dit bewijst voor mij alleen maar dat er nooit meer iets bij u – Odido – gekocht moet worden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

Als de abonnementen op de factuur als één geheel worden weergegeven, waarom moeten ze dan afzonderlijk worden afgesloten?

En waarom kon ik dit niet zien toen ik het abonnement wilde opzeggen?

U beantwoordt alleen de vragen die u zelf wilt.

U blijft zeggen dat de annulering rechtstreeks door Apple wordt gedaan.

Ik heb contact gehad met Apple en ik zal u de documenten sturen die dat bewijzen, zodat u zult zien dat u ongelijk hebt.

Maar eerst ga ik een klacht indienen bij de consumentenbescherming.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 10 mei 2025

De uitdrukking “screenshot van een willekeurige telefoon” is, misschien niet in uw logica, maar in mijn beleving hetzelfde als zeggen dat ik een afbeelding van iemands anders telefoon heb gedeeld.

Dat betekent gewoon dat u insinueert dat ik lieg.

Dit is eigenlijk een heel simpele en universele beschuldiging!

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1343 reacties
  • 10 mei 2025

Hallo ​@sdogan ,

U heeft de telefoon en het abonnement met actie bij een ander besteld, zoals ​@Demy van Odido ook al duidelijk aangeeft. Voor dit soort acties zal je, je dus tot hen moeten richten. Odido voert alleen uit, wat Mobiel.nl aan Odido vraagt. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen