Skip to main content
Beantwoord

Odidio - Dynafix Klacht

iPhone 15 Pro garantie: Slechte ervaring met Odido reparatieservice

Beste Odido Community

Ik heb ik mijn iPhone 15 Pro in een Odido winkel (Utrecht) afgeleverd vanwege technische problemen: de batterij oververhitte en het toestel bleef spontaan herstarten. Dit is een bekend probleem bij de iPhone 15 Pro. Aangezien het toestel 1,5 jaar oud is, valt het nog onder de Europese wettelijke garantie van twee jaar. Waaraan Apple zich moet voldoen.

Mijn klachten:

1. Onduidelijke reparatieprocedure en verlies van Apple-garantie

• Ik kon niet rechtstreeks bij Apple terecht omdat Odido als officiële koper geregistreerd staat. Bij inlevering werd mij niet medegedeeld dat de reparatie door een externe partij zou worden uitgevoerd. Deze externe partij “Dynafix” heeft online zeer negatieve beoordelingen
  • Door ingreep van een niet-gecertificeerde partij vervalt mogelijk mijn resterende Apple-garantie Waarom wordt de reparatie niet door Apple zelf uitgevoerd, aangezien zij conform de wettelijke garantie verantwoordelijk zijn voor hun producten?

2. Dynafix Reparatie tracking link:

• De link die Dynafix mij stuurt om de reparatie te checken is en was ongeldig vanaf het begin.

3. Niet-gecommuniceerde onderzoekskosten

• Er werden mij vooraf geen onderzoekskosten van €45 medegedeeld, welke verschuldigd zijn ongeacht of het toestel daadwerkelijk wordt gerepareerd. Niet de grootste zorg maar wel slordig.

Dit alles is toch behoorlijk teleurstellend. Als klant verwacht ik:

• Transparante communicatie over reparatieprocedures 
  • Professionele afhandeling door gecertificeerde partijen
  • Behoud van fabrieksgarantie waar mogelijk

Beste antwoord door eric

Alle grote providers in Nederland sturen de toestellen naar Dynafix. Zij moeten ook Apple certified zijn omdat je anders geen originele onderdelen van Apple kriigt.

Als er geen sprake is van garantie geldt altijd een onderzoekkosten component. 

De klachten over Dynafix moet je eerst tegen de enorme hoeveel reparaties zetten en zijn vooral van mensen waar de reparatie niet onder garantie valt. Dat gebeurd helaas vaker dan je denkt. Zeker Apple is heel strict wat zij onder garantie repareren, als er maar 1 waterdetectie sticker in de telefoon een indicatie geeft moet Dynafix het afwijzen.

Zo'n reparatie bedrijf krijgt immers hun kosten van de fabrikant betaald, en die eisen dus veel "bewijs" dat het garantie is volgens protocollen. 

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9709 reacties
  • 19 juni 2025

Hoi ​@VraagOpService ,

Dynafix is een van de weinige (en grootste) telefoon reparatie bedrijven in Nederland. 

Zij hebben contracten en zijn dus gecertificeerd om (garantie) afhandeling en reparaties te doen voor de meeste telefoon fabrikanten. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 19 juni 2025

Bedankt voor de response ​@eric 
Dynafix staat volgens mij niet op de lijst van Apple Authorized service locations ? (zie:  https://getsupport.apple.com/repair-locations?locale=en_NL)

Hierdoor verlies ik dus alsnog de 2-jarige wettelijke garantie die Apple mij moet bieden aangezien een ongeautoriseerde provider mijn telefoon repareert. Waarom gaat Odido niet direct naar Apple zelf en wordt er niet vooraf gecommuniceerd dat er door een partij (met een 2.4 / 5 score) wordt gewerkt?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9709 reacties
  • Antwoord
  • 19 juni 2025

Alle grote providers in Nederland sturen de toestellen naar Dynafix. Zij moeten ook Apple certified zijn omdat je anders geen originele onderdelen van Apple kriigt.

Als er geen sprake is van garantie geldt altijd een onderzoekkosten component. 

De klachten over Dynafix moet je eerst tegen de enorme hoeveel reparaties zetten en zijn vooral van mensen waar de reparatie niet onder garantie valt. Dat gebeurd helaas vaker dan je denkt. Zeker Apple is heel strict wat zij onder garantie repareren, als er maar 1 waterdetectie sticker in de telefoon een indicatie geeft moet Dynafix het afwijzen.

Zo'n reparatie bedrijf krijgt immers hun kosten van de fabrikant betaald, en die eisen dus veel "bewijs" dat het garantie is volgens protocollen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen