Ik ben ten einde raad, en heb overal al aan de bel getrokken maar niemand kan of wilt mij helpen.
Ik probeer via Belsimpel een verlenging af te sluiten met een nieuw toestel. Ik zit al jaren via belsimpel, en ook bij Odido.
Ik heb nooit een betalings achterstand gehad of zelfs een rekening te laat betaald.
Nu word mijn verlenging met toestel afgewezen. Volgens Belsimpel is het de Odido BKR check die niet goed gaat.
Ik heb met BKR gebeld, en die gegaranderen mij dat ik 100% kredietwaardig ben, maar dat er wel eene “Maikel of Michael” op mijn adres geregistreerd zou staan waardoor ik niet door de kredietcheck heen kom.
Dit kan niet, want dit pand waar ik in woon is 3 jaar geleden pas gebouwd, en ik ben de eerste inwoner op dit adres. Tenslotten ben ik de enige die hier woont en is die andere persoon niet bekend.
Vervolgens bel ik met Odido klantenservice die heel erg veel moeite heeft gedaan om het voor mij uit te zoeken maar had uiteindelijk het antwoord dat het mijn probleem is, en dat ik het zelf moet gaan oplossen, terwijl het Odido’s probleem is, en die het mijn probleem maakt.
Ik zou een formulier moeten gaan uitprinten (wie heeft nou nog een printer?), invullen en dit moeten opsturen en 2 weken afwachten op antwoord, omdat het niet meer via de telefoon of digitaal zou kunnen. Dit is onbegrijpelijk, waarom moet ik jullie rommel gaan opruimen? Ik mag verlengen, ik ben kredietwaardig tot een veel hoger bedrag dan wat Odido mij voor afwijst. Waarom word dit op mijn schoot geschoven?
Ik zou in het formulier moeten vermelden;
“risico onderzoek focum preventel
iemand heeft een negatief uitslag, waardoor ik een onterecht verwacht risico heb.”
Is dit nou echt hoe het werkt? Zo ja, ben ik klaar met Odido en zeg ik mijn mobiel en thuis internet op en stap ik over.