Skip to main content
Beantwoord

Retour iPhone 16 nog steeds “sorteren” – geen duidelijkheid

Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik mijn toestel (per ongeluk een iPhone 16 in plaats van de 16 Pro) teruggestuurd naar Odido via DHL. Sindsdien staat de status op “sorteren door DHL”.

Ik heb inmiddels meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice. Iedere keer wordt mij verteld dat ik het moet afwachten, dat het inderdaad weken kan duren voordat de status verandert. Maar eerlijk gezegd begin ik hier mijn twijfels over te krijgen. Ik krijg geen concreet antwoord op mijn vragen.

Wanneer ik vraag of er een pakketonderzoek kan worden gestart of wat er gebeurt als het pakket kwijt blijkt te zijn, krijg ik te horen dat ik nog moet wachten. Niemand lijkt echt te kunnen zeggen wat er aan de hand is of wat de vervolgstappen zijn.

Ik ben al jarenlang klant bij Odido en heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik voel me nu vooral onwetend en een beetje in de kou gezet. Ondertussen ontvang ik wel al e-mails over de start van mijn abonnement en lijkt het erop dat ik straks ga betalen voor een toestel dat ik niet eens heb.

Is er iemand die dit herkent of weet wat ik het beste kan doen? Moet ik me zorgen maken of is dit “normaal”?

Beste antwoord door miriam1699

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@miriam1699 ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat je iPhone bij ons binnen is en dat je verlenging zal worden geannuleerd! Ik heb het gecheckt bij je abonnement en ik zie dat je nieuwe verlenging is geannuleerd. Zie je dit ook terug in je account? 

Ik hoor het graag van je! 

Hi Pharwin, hij is inmiddels inderdaad verwerkt! Dankjewel :)

Bekijk origineel

7 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@miriam1699, van harte welkom op onze community! Dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor! Ik snap heel goed dat je meer duidelijkheid wilt hebben over de status van je retournerning, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik wil graag met je meekijken wat hierover terug te vinden is en wat de status is van je toestel. Om je meer duidelijkheid te kunnen geven, moet ik eerst een verificatie doen op je gegevens. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven in dit topic wanneer je het hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 juli 2025

Hi Pharwin, dank voor je berichtje. Het is aangepast!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@miriam1699 dank voor het delen van je gegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie dat er op 13 juni een retourprocedure is gestart voor jouw iPhone. Ik zie dat deze momenteel op de status '’in progress'’ staat. Ik heb meteen navraag voor je gedaan bij een collega om het e.e.a. helder te krijgen. Zodra ik meer weet, laat ik het je meteen weten in dit topic! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9748 reacties
  • 4 juli 2025

Hoi ​@miriam1699 ,

Had je per ongeluk een Iphone 16 besteld maar wilde je eigenlijk een Iphone 16 Pro bestellen? Dan heb je dus in eerste instantie gehad wat he besteld hebt.

Als je een IPhone 16 Pro had besteld en je stuur nu een standaard Iphone 16 terug, dan zullen ze nog wat extra checks moeten doen want dan past dat niet bij de levering die op papier een PRO zal zijn geweest.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@miriam1699 ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat je iPhone bij ons binnen is en dat je verlenging zal worden geannuleerd! Ik heb het gecheckt bij je abonnement en ik zie dat je nieuwe verlenging is geannuleerd. Zie je dit ook terug in je account? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 14 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi Pharwin, hij is inmiddels inderdaad verwerkt! Dankjewel :)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@miriam1699 fijn dat het allemaal in orde is! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen