Skip to main content

Met spoed BKR verwijderen - Slechte hulp bij de klantenservice

• 19 augustus 2024
  • 7 reacties
  • 386 Bekeken

Hypotheek afgewezen omdat jullie een oud krediet weigeren uit BKR te halen om mij vervolgens enorm slecht te behandelen op de klantenservice.

Vorige week heb ik wel 7x gebeld en uiteindelijk kreeg ik een mailtje dat her verzoek is doorgestuurd i mijn oude krediet uit BKR te halen.
Door een fout van ODIDO staat deze er nog in terwijl dit zoals gezegd een oud krediet is die er allang niet meer in hoort te staan.

Ruim een uur aan de telefoon gehangen waarbij ik van kastje naar de muur ben gestuurd. 
Ze geven aan dat het aangemeld is om het uit BKR te halen. Ik heb gevraagd om hier minimaal per mail een verklaring van te krijgen aangezien mijn hypotheek geweigerd wordt door jullie toedoen!

Ik heb gezegd dat ik minimaal een verklaring dat het verwijderd wordt. Dat kan tot uiterlijk morgen anders ben ik mijn hypotheek kwijt. Zelfs een simpele verklaring kunnen ze me niet geven. 

De klantenservice is het enige wat te bereiken is. De incasso afdeling gaat erover krijg ik te horen, ik kan niet worden doorverwezen want ze zijn telefonisch niet bereikbaar. 

Ik heb verschillende mensen gesproken van Odido klantenservice en ben uiteindelijk na 55 minuten simpelweg opgehangen en kreeg ik te horen dat ik het af moet wachten en dat ik niet geholpen kan worden. Schandalig!!

Kortom, als jullie een klant nog normaal willen behandelen dan verwacht ik dat dit serieus opgepakt wordt en passend opgelost wordt.

Uitgelichte reactie

23 augustus 2024

Hoi Danny, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Wanneer heb je precies contact opgenomen en via welk kanaal? Ik zie namelijk pas op 14 augustus de eerste melding over je BKR-registratie. Ik zie dat je e-mail inmiddels bij de juiste afdeling Incasso ligt. Ze hebben momenteel een verwerkingstijd van 14 dagen, maar ik heb mijn collega gevraagd om jouw case (72598862) met spoed op te pakken. Of dit gaat lukken durf ik op dit moment niet te zeggen (omdat de meeste BKR-cases spoed hebben). Ik hoop in ieder geval dat hij snel aan je case toekomt. Als ik iets hoor, laat ik het je weten. Anders neemt hij sowieso per mail contact met je op.

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 19 augustus 2024

Hoi @danny.kn ,

Ik kan je frustratie als een hypotheek niet lukt best begrijpen. Maar dat allemaal in de schoenen van de kredietverstrekker te schuiven gaat dan wel wat ver.

De lening die jij bent aangegevaan voor het afbetalen van een mobiele telefoon heb je gedaan met aanvaarding van de kredietverstrekking wetgeving. Deze schrijft voor dat een lening > 250 euro bij het BKR moeten worden geregistreerd. Als je vervolgens door wat voor reden dan ook dit krediet niet tijdig betaald wordt deze achterstand bij het BKR gemeld. Nadat je de achterstand hebt ingelopen wordt dit door Odido weer gemeld en plaatst het BKR een H(erstel) in hun registers voor de periode van 5 jaar waarna de totale registratie wordt verwijderd.

Blijkbaar zijn die 5 jaar nog niet verstreken. Een goede hypotheek adviseur had ook bij aanvang van je traject dit nog eens onder je aandacht moeten brengen c.q. een BKR check kunnen doen. Door nu 5 over 12 bij Odido aan te kloppen is dan echt te laat. Er bestaat namelijk een mogelijkheid om registraties eerder te verwijderen, maar dat is geen verplichting. Als Odido je hierin tegemoet wilt komen dan zal dat via een speciale afdeling moeten lopen. Dat kost gewoon tijd binnen Odido, maar ook binnen het BKR. Er komen ook verder geen verklaringen of toezeggingen per mail, dit gaat om gevoelige informatie. Jij had dit verzoek gewoon eerder moeten opstarten en moet blij zijn dat Odido meegaat in de eerdere dan de wettelijke verwijdering.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 augustus 2024
eric schreef:

Hoi @danny.kn ,

Ik kan je frustratie als een hypotheek niet lukt best begrijpen. Maar dat allemaal in de schoenen van de kredietverstrekker te schuiven gaat dan wel wat ver.

De lening die jij bent aangegevaan voor het afbetalen van een mobiele telefoon heb je gedaan met aanvaarding van de kredietverstrekking wetgeving. Deze schrijft voor dat een lening > 250 euro bij het BKR moeten worden geregistreerd. Als je vervolgens door wat voor reden dan ook dit krediet niet tijdig betaald wordt deze achterstand bij het BKR gemeld. Nadat je de achterstand hebt ingelopen wordt dit door Odido weer gemeld en plaatst het BKR een H(erstel) in hun registers voor de periode van 5 jaar waarna de totale registratie wordt verwijderd.

Blijkbaar zijn die 5 jaar nog niet verstreken. Een goede hypotheek adviseur had ook bij aanvang van je traject dit nog eens onder je aandacht moeten brengen c.q. een BKR check kunnen doen. Door nu 5 over 12 bij Odido aan te kloppen is dan echt te laat. Er bestaat namelijk een mogelijkheid om registraties eerder te verwijderen, maar dat is geen verplichting. Als Odido je hierin tegemoet wilt komen dan zal dat via een speciale afdeling moeten lopen. Dat kost gewoon tijd binnen Odido, maar ook binnen het BKR. Er komen ook verder geen verklaringen of toezeggingen per mail, dit gaat om gevoelige informatie. Jij had dit verzoek gewoon eerder moeten opstarten en moet blij zijn dat Odido meegaat in de eerdere dan de wettelijke verwijdering.

Hi Eric, 

Volgensmij begrijp je het punt niet helemaal. Het is een krediet die al maanden geleden afgemeld had moeten zijn. Een ieder is op e hoogte dat een oud krediet 5 jaar nog zichtbaar is in mijn BKR maar dan wel onder vermelding beëindigd. Dit is niet het geval want hij staat nog steeds vermeld als Lopend. Wellicht dat je mijn punt nu wel begrijpt. 

Ik verwacht niet dat de melding van een oud krediet verdwijnt want dat deze zichtbaar is dat is een normale gang van zaken maar ik mag wel verwachten dat deze in het systeem staat als afgerond als dit al maanden het geval is en ik al weken vraag om dit in orde te maken. 

Alvast bedankt voor het begrip en ik ga ervan uit dat dit dus in orde gemaakt kan worden. Dit lijkt mij niet meer dan logisch.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 augustus 2024
danny.kn schreef:
eric schreef:

Hoi @danny.kn ,

Hi Eric, 

Volgensmij begrijp je het punt niet helemaal. Het is een krediet die al maanden geleden afgemeld had moeten zijn. Een ieder is op e hoogte dat een oud krediet 5 jaar nog zichtbaar is in mijn BKR maar dan wel onder vermelding beëindigd. Dit is niet het geval want hij staat nog steeds vermeld als Lopend. Wellicht dat je mijn punt nu wel begrijpt. 

Ik verwacht niet dat de melding van een oud krediet verdwijnt want dat deze zichtbaar is dat is een normale gang van zaken maar ik mag wel verwachten dat deze in het systeem staat als afgerond als dit al maanden het geval is en ik al weken vraag om dit in orde te maken. 

Alvast bedankt voor het begrip en ik ga ervan uit dat dit dus in orde gemaakt kan worden. Dit lijkt mij niet meer dan logisch.

Toevoeging hierop is dat je spreekt over een achterstand die er niet is geweest. Ik heb gewoon mijn krediet keurig netjes afgerond dus hoort deze als beëindigd in BKR te staan. Dat is toch wel het minste wat ik mag verwachten lijkt me.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 19 augustus 2024

Dat klinkt inderdaad anders. Als er geen achterstand is geweest, dan zou na betaling van de laatste termijn het krediet inderdaad moeten worden verwijderd. Blijft helaas dat een gewone klantenservice medewerker alleen een ticket kan maken voor een backoffice.  Zo'n BKR check is eigenlijk iets wat kredietverstrekkers aan het begin van een traject moeten doen. Eenmaal een woning gevonden wil je hier niet tegenaan lopen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 augustus 2024

Precies, het had dus verwijderd moeten zijn. Daarbij hadden we de BKR check vroegtijdig gedaan en zoals gezegd ben ik al wekenlang bezig met ODIDO om dit te verwijderen en niet nu pas… Kortom, moet met spoed nu eruit gehaald worden.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Uitgelichte reactie

Hoi Danny, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Wanneer heb je precies contact opgenomen en via welk kanaal? Ik zie namelijk pas op 14 augustus de eerste melding over je BKR-registratie. Ik zie dat je e-mail inmiddels bij de juiste afdeling Incasso ligt. Ze hebben momenteel een verwerkingstijd van 14 dagen, maar ik heb mijn collega gevraagd om jouw case (72598862) met spoed op te pakken. Of dit gaat lukken durf ik op dit moment niet te zeggen (omdat de meeste BKR-cases spoed hebben). Ik hoop in ieder geval dat hij snel aan je case toekomt. Als ik iets hoor, laat ik het je weten. Anders neemt hij sowieso per mail contact met je op.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Danny, daar ben ik weer. Ik begreep zojuist van mijn collega dat jouw case woensdag al met spoed is opgepakt en dat de codes inmiddels zijn verwijderd. Er zijn geen bijzonderheden meer. Ik hoop dat alles nu goed gaat met je hypotheekaanvraag! 😄

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen