Skip to main content
Beantwoord

Prepaid geblokkeerd

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Mijn T Mobile pre paid nummer is geblokkeerd en ik kan niet inloggen buj ODIDO omdat ik de sms met de code niet kan lezen omdat mijn nummer is geblokkeerd 

Beste antwoord door eric

Als je zelf nooit een sms hebt gestuurd, een uitgaand gesprek hebt gemaakt of data hebt verbruikt de afgelopen 6 maanden, dan is het nummer uit gebruik genomen. 

Je kunt dat zelf nog even controleren door met een andere telefoon dat nummer te bellen. Als je hoort “nummer niet in gebruik” dan is het daadwerkelijk weg en niet meer terug te zetten.

Bekijk origineel

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9930 reacties
  • 8 juli 2025

Is de simkaart geblokkeerd (pin/puk vergeten) of kun je wel de pin invoeren maar komt er geen netwerk verbinding tot stand? In dat laatste geval, heb je de prepaid de afgelopen 6 maanden nog wel eens gebruikt om zelf te bellen/data/sms te versturen? Want na 6 maanden inactiviteit wordt een prepaid nummer geblokkeerd/opgeheven.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 juli 2025

Het kaartje met de puk heb ik. 

Ik denk dat ikzelf  ( ik ontvang wel regelmatig SMS) de laatste 6 maanden inactief ben geweest.

Ik zou het fijn vinden als het nummer geactiveerd wordt. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9930 reacties
  • Antwoord
  • 8 juli 2025

Als je zelf nooit een sms hebt gestuurd, een uitgaand gesprek hebt gemaakt of data hebt verbruikt de afgelopen 6 maanden, dan is het nummer uit gebruik genomen. 

Je kunt dat zelf nog even controleren door met een andere telefoon dat nummer te bellen. Als je hoort “nummer niet in gebruik” dan is het daadwerkelijk weg en niet meer terug te zetten.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 juli 2025

verbuisterend

Ik gebruik dit T Mobile nummer al 10 jaar en zonder enige aankondiging heft ODIDO het op ??????

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22706 reacties
  • 8 juli 2025

Hallo ​@ReneBA 

Als het goed is kreeg je een maand vóór afsluiting een sms dat je prepaid aansluiting stopt over een maand.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 juli 2025

ik heb geen SMS ontvangen  !?

ik wist ook niet dat T Mobile overgegaan is naar ODiDO

het verbaasde me, ik was gewend een SMS te krijgen voor het opwaarderen etc

vervelend dat ik de laatste tijd wel inkomend verkeer heb gehad en te weinig uitgaand

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9930 reacties
  • 10 juli 2025

@ReneBA ,

ga eerst eens na of het nummer echt beeindigt is. Bel eens met een andere telefoon naar jouw nummer. Wat hoor je dan? Als je bijvoorbeeld je voicemail krijgt, dan kan er iets mis zijn met de aansluiting / sim / hardware-telefoon.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rene, superleuk dat je al zolang bij ons bent met je Prepaid! Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer in je profiel? Geen zorgen, alleen moderators kunnen deze informatie zien. Dan kijk ik graag met je mee om te zien of je Prepaid nog actief is! Wat ​@eric en ​@Waqqas zeggen klopt helemaal. Heb je de laatste tip van Eric ook al geprobeerd? En geef je me een seintje als je je gegevens hebt ingevuld? Dan hebben we binnen no time meer duidelijkheid! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen