Skip to main content
Beantwoord

Mobiele abonnement afkopen

  • 24 november 2024
  • 21 reacties
  • 411 Bekeken

Als ik het mobiele abonnement laat eindigen op 1 januari 2025, hoeveel is dan de afkoopsom van het abonnement met als laatste 2 cijfers eindigt op 69?

Beste antwoord door eric

Dit kan niet meer via de community.  Bel hiervoor 0800-0092. Het bedrag zal zijn 1 maand 100% voor opzegtermijn,  daarna alle overige maanden binnen je contract 50% + eventueel nog resterende toestelbetalingen. 

Bekijk origineel

21 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9310 reacties
  • 24 november 2024

HOi ​@Arnout-232 

Je kunt dit zelf uitrekenen

  1. Zorg dat je geen toestel aflossing meer hebt
  2. Er is 1 maand opzegtermijn, dus zeg de maand December 2024 betaal je 100% kosten
  3. Dan zijn de resterende maanden van je contract (en de laatste pro rato) 50%.

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 24 november 2024

Het nummer wil ik dan graag meenemen naar mijn nieuwe provider. Deze neemt dan per 1 januari het nummer over.

Wanneer kan ik dan mijn nieuwe provider laten weten dat zij het mobiele nummer mogen overnemen?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21671 reacties
  • 24 november 2024

Hallo ​@Arnout-232 

Wat is de einddatum van je contract? Indien je vervroegd beëindigd en je nummer wilt meenemen dan kan je het beste je abonnement omzetten naar prepaid en pas daarna dat nummer meenemen 


renetje6
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 24 november 2024

Je kan nu al bij je nieuwe provider een overstap met nummerbehoud aanvragen onder 'Early Termination' dat is vakjargon voor zo snel mogelijk, waarbij je volgende provider een verzoek zal indienen bij Odido waarna je van Odido een eindfactuur zou ontvangen ; maandkosten × resterende maanden op het contract


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 25 november 2024
Waqqas schreef:

Hallo ​@Arnout-232 

Wat is de einddatum van je contract? Indien je vervroegd beëindigd en je nummer wilt meenemen dan kan je het beste je abonnement omzetten naar prepaid en pas daarna dat nummer meenemen 

Einddatum van het contract is 31 december 2025


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Arnout-232, als je je abonnement wilt afkopen, betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je deze hebt). Na een maand opzegtermijn, kan je nummer worden overgenomen door je nieuwe provider. Je kunt dit overigens ook via je nieuwe provider regelen. Als je kiest voor Nummerbehoud en zo snel mogelijk, zullen zij het verzoek aan ons doorgeven. Je hebt altijd een maand opzegtermijn bij ons en vanaf dan kunnen zij je nummer overnemen. De afkoop zald dan automatisch bij ons in orde worden gemaakt. 

Mocht je willen dat ik met je meekijk en de afkoop voor je in orde maak, vul dan gerust je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer in in je profiel. Dan kan ik met je meekijken en ook checken hoe veel dit precies voor je zou kosten! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025

Hoi, kan iemand mij helpen met t afkopen van mijn mobiele abonnement? Toestel krediet is afbetaald


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

???


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Ugurrrrr, welkom op onze Community, daar kan ik je bij helpen! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog in contract zit tot en met 15-5-2026. Bij afkoop betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden. Ik kan het abonnement op zijn vroegst voor je stopzetten op 09/02/2025 wegens een maand opzegtermijn. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en je betaald dan een afkoopsom van € 109,34. Als je hiermee akkoord gaat, moet ik alleen nog een extra verificatie uitvoeren. Ik heb een code per sms naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen, kan ik de opzegging voor je verwerken! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Ugurrrrr, welkom op onze Community, daar kan ik je bij helpen! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog in contract zit tot en met 15-5-2026. Bij afkoop betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden. Ik kan het abonnement op zijn vroegst voor je stopzetten op 09/02/2025 wegens een maand opzegtermijn. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en je betaald dan een afkoopsom van € 109,34. Als je hiermee akkoord gaat, moet ik alleen nog een extra verificatie uitvoeren. Ik heb een code per sms naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen, kan ik de opzegging voor je verwerken! 

Hoi Pharwin, hartstikke bedankt! Verificatie code is: 8303267


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Ugurrrrr, dank voor de code! Ik heb zojuist de opzegging voor je verwerkt. Het abonnement zal worden stopgezet op 09/02/2025 en de bijbehorende afkoopsom is € 109,34. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 januari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Ugurrrrr, dank voor de code! Ik heb zojuist de opzegging voor je verwerkt. Het abonnement zal worden stopgezet op 09/02/2025 en de bijbehorende afkoopsom is € 109,34. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 

Heel erg bedankt ​@Pharwin van Odido 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Ugurrrrr geen dank en graag gedaan! Als je nog andere vragen hebt, dan weet je me te vinden. Fijne dag gewenst en we hopen je in de toekomst nog bij ons terug te zien - weet dat je altijd van harte welkom bent! 🙌


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 26 april 2025

Het mobiele abonnement wil ik graag afkopen. Het nummer wil ik graag meenemen naar mijn nieuwe provider. Hè gaat om nummer [verwijderd door moderator, plaats a.u.b. geen privégegevens openbaar]. Stuur mij via de mail de afkoopsom.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9310 reacties
  • Antwoord
  • 26 april 2025

Dit kan niet meer via de community.  Bel hiervoor 0800-0092. Het bedrag zal zijn 1 maand 100% voor opzegtermijn,  daarna alle overige maanden binnen je contract 50% + eventueel nog resterende toestelbetalingen. 


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 29 april 2025

Op 29 april wordt mijn mobiele nummer vrijgegeven. Echter mijn nieuwe provider neemt het nummer op 3 mei over. Nu is mijn vraag blijft het mobiele nummer dan nog even bij jullie totdat de nieuwe provider het overneemt?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Arnout, niet leuk dat je ons gaat verlaten, maar ik kijk met alle plezier met je mee! Ik zie dat we je nummer inderdaad vanaf 29 april vrijgeven, maar als je nieuwe provider heeft bevestigd dat zij het nummer op 3 mei overnemen, dan loopt je huidige abonnement bij ons inderdaad tot 3 mei. Dus geen zorgen, je blijft tot die tijd gewoon verbonden! 😄


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 7 mei 2025

Wanneer ontvang ik de factuur voor de Afkoopsom? En wordt deze dan gestuurd naar: XXX ?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Arnout-232, deze laatste factuur ontvang je rond het eind van de maand op het e-mailadres dat bij ons gekoppeld stond aan je abonnement. Dit was het e-mailadres a***2@gmail.com. Gezien de datums van je voorgaande facturen verwacht ik dat de factuur eind volgende week is opgemaakt. Je kan 'm dan ook vinden op deze pagina in Mijn Odido: Facturen | Odido. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen?


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 9 mei 2025

Het e-mail adres kan ik dat wijzigen in:

[verwijderd door moderator, plaats a.u.b. geen privégegevens openbaar] 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Arnout-232 dat kan zeker! Je kunt je e-mailadres heel gemakkelijk zelf wijzigen via je MijnOdido account. Ik heb je e-mailadres verwijderd, het is niet handig om dit openbaar te hebben. Plaats privégegevens altijd in je profiel, zodat het afgeschermd blijft en alleen wij het kunnen inzien. Ik heb gekeken bij je abonnement en ik zie dat deze op 03/05/25 is stopgezet. Je simkaart is ook niet meer actief. Is er een specifieke reden dat je nog het e-mailadres bij je abonnement wilt wijzigen? Als het niet lukt om dit zelf te wijzigen, kan ik het voor je in orde maken.  Ik zal dan wel een extra check bij je moeten doen. Hiervoor zal ik een verificatiecode per mail naar je versturen. Daarnaast moet ik ook een '’Strenge ID-check'’ doen, om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. 

Kun je antwoord geven op de onderstaande vragen: 

  • verkooppunt waar het toestel/contract is aangeschaft 
  • merk en type toestel 
  • precieze bedrag van de laatst afgeschreven factuur 
  • telefoonnummer waar je veel naar belt

Ik heb 3 goede antwoorden van je nodig. Als je bijvoorbeeld 1 vraag niet weet, kun je het nog redden door de andere vraag te beantwoorden. Sorry voor al het ongemak, maar deze vragen moet ik stellen, zodat ik zeker weet dat jij de juiste persoon bent. Let op: je hoeft dit alleen te doen als het niet lukt om zelf je e-mailadres te wijzigen. 

Ik hoor het graag van je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen