Skip to main content
Beantwoord

Geen bevestiging na omzetten abonnement naar Prepaid


Hallo community,

Ik heb vorige week telefonisch via de klantenservice mijn mobiele abonnement omgezet naar een prepaid.

Helaas heb ik hier tot nu toe nog geen bevestiging van gekregen of in de app gezien.

Kan iemand mij vertellen hoe en wanneer je bericht krijgt van zo een wijziging?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door eric

Een abonnement kent een opzegtermijn van 1 maand. Na die periode wordt het abonnement dus stopgezet en wordt het nummer omgezet naar de prepaid omgeving.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9313 reacties
  • Antwoord
  • 9 januari 2022

Een abonnement kent een opzegtermijn van 1 maand. Na die periode wordt het abonnement dus stopgezet en wordt het nummer omgezet naar de prepaid omgeving.


  • 0 reacties
  • 9 januari 2022

Aha. OK. Dus je krijgt geen bevestiging van de wijziging en je kan nergens zien dat er een wijziging is gemaakt, maar die gaat dan automatisch in na de 1 maand opzegtermijn.

Dan wacht ik de komende maand af :-)

Dank je wel voor je snelle reactie. Much appreciated!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9313 reacties
  • 9 januari 2022

Je zou even in je mijn T-Mobile omgeving kunnen inloggen of er al een einddatum bij je abonnement staat.


  • 0 reacties
  • 9 januari 2022

Thanks. Daar heb ik inderdaad al verschillende keren gekeken, maar in My T-mobile staat nog de originele eind datum van mijn contract (2 april), terwijl de wijziging in zou moeten gaan per 4 feb. volgens de klantenservice. Ik heb mijn contract eerder moeten omzetten naar prepaid ivm verhuizing naar het buitenland.

Ik zal dus waarschijnlijk moeten wachten tot na 4 feb om een wijziging te zien.

bedankt voor je hulp


  • 0 reacties
  • 3 februari 2022

Ik heb vandaag gecheckt in My T-mobile aangezien vandaag de omzetting van abonnement naar prepaid zou ingaan.

Tot mijn grote verbazing zie ik dat het abonnement gewoon weer een maand doorloopt en er geen enkele wijziging te zien is.

Hoe kan dit nu? Ik kreeg vorige maand via de telefonische klantenservice toch echt te horen dat het abonnement was omgezet naar prepaid.

Heeft iemand een idee hoe ik dit in my t-mobile kan checken? of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?

alvast bedankt voor jullie reacties


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 3 februari 2022

Hallo @Viemo1 

Volgens mij is de wijziging niet juist doorgevoerd, wacht even op de reactie van een moderator die dit kan uitzoeken voor je.


  • 0 reacties
  • 3 februari 2022

Hallo @Waqqas,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Ik wacht een bericht van een moderator af, maar vind het erg vreemd dat een wijziging door de telefonische klantenservice niet goed is doorgevoerd.

Het gaat om het beëindigen van een abonnement! Om het daarna om te zetten naar prepaid.

Als het niet goed is gegaan, zou dat betekenen het abonnement niet is stopgezet en dat ik dus weer een maand moet betalen.

Hopelijk kan een moderator hier wat in betekenen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 3 februari 2022

@Viemo1 

Staat de einddatum van je contract ook nog op 2 april? Als het goed is moet je de resterende maanden dan ook afkopen dus de factuur na het doorgeven van je wijziging is hoger.


  • 0 reacties
  • 3 februari 2022

@Waqqas 

ja, klopt. de eind datum staat nog op 2 april.

terwijl telefonisch was afgesproken dat het abonnement op 2 februari zou eindigen en ik de resterende maand zou afkopen.

Het resterende bedrag is ook telefonisch genoemd door de klantenservice, dus ik ging ervan uit dat het geregeld was. En dat ik nog 1 maand moest wachten (de opzegtermijn zoals jij hierboven al aangaf).

Maar nu blijkt er dus helemaal niets te zijn geregeld.

Ik wacht het bericht van de moderator af om te horen hoe nu verder.


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 3 februari 2022

Hi @Viemo1 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en de omzetting naar PrePaid staat ingepland voor 04-02-2022. Dus morgen kan je de omzetting verwachten. Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid!


  • 0 reacties
  • 3 februari 2022

Hoi @Hajar 

Dank je wel voor het uitzoeken!

Wel vreemd at het omzetten niet op de ingangsdag van een nieuwe abonnements periode is ingegaan.

Maar ik ben blij te lezen dat de omzetting wel goed in jullie systemen staat.

bedankt voor de snelle en duidelijke service!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21681 reacties
  • 3 februari 2022

@Viemo1

Ik dacht dat het vandaag 4 februari was 😅

De dagen van de maand waarin je geen gebruik kan maken van je abonnement daar zul je ook niet voor betalen.


  • 0 reacties
  • 3 februari 2022

@Waqqas 

:-) no worries. de maand is al zo kort :-)

ik ben blij met je hulp en snelle reactie.

Dank je wel!


  • 0 reacties
  • 4 februari 2022

@Waqqas@Hajar 

Bedankt voor jullie hulp en uitzoek werk.

Vandaag inderdaad zoals bedoeld omgezet van abonnement naar prepaid.

Nu alleen de laatste factuur nog ff afwachten.

Super service van jullie!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen