Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen service in het buitenland

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben momenteel in het buitenland en mijn simkaart werkt niet, er staat geen service en ik heb zo ongeveer alle oplossingen geprobeerd. Er staat wel dat er gezocht word en dat de sim word geactiveerd maar dat duurt al bijna meer dan een uur? Weet iemand wat ik hieraan kan doen.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Jimnoa, van harte welkom op onze community en wat heerlijk dat je in Indonesië bent! Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Maak je gebruik van een fysieke simkaart? Zou je deze eruit kunnen halen en opnieuw kunnen plaatsen? Voor de zekerheid zou ik je vragen om (nogmaals) dit uit te voeren: zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten? Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis in je profielgegevens alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Ook zie ik dat de geboortedatum niet overeenkomt. Zou je de juiste gegevens willen invullen? Geef mij een seintje in dit topic, kijk ik daarna meteen met je mee!

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 19 juni 2025

Hallo ​@Jimnoa 

Misschien wordt de simkaart niet goed gelezen? Ben je al langer in het buitenland of was je gisteren nog in Nederland en deed hij het daar wel bijvoorbeeld?

Kan je de simkaart testen in een andere telefoon of eventueel in de andere simslot?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 19 juni 2025

Hi,

Dit is de tweede dag in indonesie. Ik heb een simkaart van hier gekocht maar die deed het niet omdat het lokaal was, kreeg ik te horen. Hierna heb ik mijn eigen kaart er weer in gedaan en sindsdien heb ik geen bereik en kan ik dus ook geen E-SIM meer toevoegen. Ik heb de netwerksetting gereset telefoon opnieuw opgestart, vliegtuigmodus. Maar het blijft hangen op geen service.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 19 juni 2025

@Jimnoa 

Een lokale simkaart zou gewoon moeten werken. Heb je een betalingsregeling lopen waardoor je mogelijk een blokkade voor gebruik in het buitenland hebt?

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 19 juni 2025

Ik ben vorige maand naar Thailand geweest en daar deed mijn E-sim het wel gewoon. Ik zal de gegevens verder invullen, Dank.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 19 juni 2025

@Jimnoa 

En als je in de instellingen bij mobiele netwerken, handmatig de andere providers probeert?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4383 reacties
  • Antwoord
  • 20 juni 2025

Hoi ​@Jimnoa, van harte welkom op onze community en wat heerlijk dat je in Indonesië bent! Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Maak je gebruik van een fysieke simkaart? Zou je deze eruit kunnen halen en opnieuw kunnen plaatsen? Voor de zekerheid zou ik je vragen om (nogmaals) dit uit te voeren: zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten? Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis in je profielgegevens alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Ook zie ik dat de geboortedatum niet overeenkomt. Zou je de juiste gegevens willen invullen? Geef mij een seintje in dit topic, kijk ik daarna meteen met je mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen