Skip to main content
Beantwoord

Geen internet in het buitenland

Goedemorgen! ik zit hier te genieten van mijn vakantie maar weer zonder internet sinds ik vorig jaar m'n abonnement heb verlengd bij odido heb ik die probleem al en paar keer alle tips geprobeerd niets helpt. Voor zover ik weet heb ik ook geen blokkades ben afgelopen donderdag nog in de winkel geweest en er werd mij aanbevolen een echte simkaart erin te doen ik had een e-sim. Nu werkt dit nog steeds niet en ik zou toch wel graag internet en service willen want er wordt mij gezegd bel de klantenservice maar dat kan niet. Hopelijk kan dit voor vrijdag worden opgelost. 

Beste antwoord door NikkiWestrik2311

Pharwin van Odido schreef:

Goedemiddag ​@NikkiWestrik2311 je bericht was goed aangekomen. Echter, duurt het soms even voordat we bij je terug kunnen komen. We helpen namelijk iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt. Zo kunnen we iedereen zo goed mogelijk helpen! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat de Roaming blokkade op de één of andere manier is blijven hangen. Geen idee hoe of waarom. Maar geen zorgen, ik heb de blokkade nogmaals handmatig voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou het moeten werken!

Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

heel erg bedankt ondertussen heb ik normaal internet fijn dat het is geregeld en de blokkade er af is. 

Bekijk origineel

14 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 28 april 2025

@NikkiWestrik2311 Goedemorgen, is de simkaart al geactiveerd?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 28 april 2025

als het goed is heeft je collega dat gedaan is er een mogelijkheid dat jullie dit kunnen checken?

Cristien schreef:

@NikkiWestrik2311 Goedemorgen, is de simkaart al geactiveerd?

Ik denk dat je collega dit heeft gedaan hoe kan ik dit checken???

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 28 april 2025

Hallo ​@NikkiWestrik2311 

Deed de simkaart het in Nederland?

Zorg dat mobiele data en roaming aan staan.

Kijk ook eens of het helpt om handmatig een andere netwerkprovider te selecteren.

Indien je verder geen openstaande betalingen of een betalingsregeling hebt vul dan alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

Waqqas schreef:

Hallo ​@NikkiWestrik2311 

Kijk ook eens of het helpt om handmatig een andere netwerkprovider te selecteren.

Indien je verder geen openstaande betalingen of een betalingsregeling hebt vul dan alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

ja in nederland deed die het als het goed is heb ik alles ingevuld en kan er mee gekeken worden. en alles staat aan en ja ik heb alles al geprobeerd want anders stuur ik geen bericht ik wil ff dat er gekeken wordt of die simkaart is geactiveerd en of ik geen blokkade op m'n roaming heb

NikkiWestrik2311 schreef:
Waqqas schreef:

Hallo ​@NikkiWestrik2311 

ja in nederland deed die het als het goed is heb ik alles ingevuld en kan er mee gekeken worden. en alles staat aan en ja ik heb alles al geprobeerd want anders stuur ik geen bericht ik wil ff dat er gekeken wordt of die simkaart is geactiveerd en of ik geen blokkade op m'n roaming heb

heb je nog andere ideeën of is er iemand van odido die hier na kan kijken

is er iemand van ​@Odido die mij hiermee kan helpen

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 28 april 2025

@NikkiWestrik2311 De moderators helpen op volgorde van binnenkomst berichten.

Ik zal deze topic doorgeven maar geen garantie dat ze tijd kunnen maken.

Ik doe mijn best. (Oké doorgegeven) ook op Facebook en Twitter X is een team aanwezig. Op Twitter werken ze altijd iets langer. @odidonederland  Probeer het vast daar als hier geen hulp komt.

PS. De volgende keer niet meer schreeuwen (hoofdletters) dat is tegen de regels en helpt echt niet! 
Ik ga voor je duimen dat het gaat lukken.👍🍀
Helaas zijn de moderators erg druk nu. Koop voor nu een data kaartje op vakantieadres. Meestal is dat erg voordelig 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Nikki, ik hoop dat je van je vakantie geniet! En bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat je een betalingsregeling hebt. Dit zorgt voor een blokkade op internationale roaming. Deze heb ik meteen voor je opgeheven. Het moet nu lukken om (handmatig) verbinding te maken met een netwerk. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht het niet meteen lukken, zet je telefoon dan helemaal uit en opnieuw aan. In welk land ben je? Dan kijk ik graag met welke netwerken je verbinding kan maken! 😊

Goedemiddag,

ik ben op vakantie in Spanje maar het gaat niet alleen om het internet ik heb helemaal geen service dus ik krijg het satelliet in beeld dus kan ook niet bellen. Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft. 

Graag hoor ik moet het doen van wifi dus reageer niet te snel. 

Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen Nikki, ik hoop dat je van je vakantie geniet! En bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat je een betalingsregeling hebt. Dit zorgt voor een blokkade op internationale roaming. Deze heb ik meteen voor je opgeheven. Het moet nu lukken om (handmatig) verbinding te maken met een netwerk. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht het niet meteen lukken, zet je telefoon dan helemaal uit en opnieuw aan. In welk land ben je? Dan kijk ik graag met welke netwerken je verbinding kan maken! 😊

Goedemiddag ik weet niet of m'n vorige bericht is aangekomen maar ik heb helemaal geen netwerk ik krijg geen connectie met de server heb m'n telefoon al opnieuw opgestart maar ook dit handmatig zoeken werkt niet. Ik kan dus niet bellen of sms binnen krijgen. 

graag hoor ik of jullie hieraan nog kunnen zien wat er aan de hand is. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@NikkiWestrik2311 je bericht was goed aangekomen. Echter, duurt het soms even voordat we bij je terug kunnen komen. We helpen namelijk iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt. Zo kunnen we iedereen zo goed mogelijk helpen! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat de Roaming blokkade op de één of andere manier is blijven hangen. Geen idee hoe of waarom. Maar geen zorgen, ik heb de blokkade nogmaals handmatig voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou het moeten werken!

Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 30 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

heel erg bedankt ondertussen heb ik normaal internet fijn dat het is geregeld en de blokkade er af is. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@NikkiWestrik2311 fijn dat het is gelukt, daar zijn we blij mee! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. De Community is er voor je! Voor nu wens ik je nog heel veel plezier op je vakantie! ☀️

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen