Skip to main content
Beantwoord

Internet only abonnement maar geen internet in buitenland

  • 30 juli 2024
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Hi,

Wij reizen door Duitsland en Frankrijk en tot op heden hebben wij op ons internet only abonnement geen bereik. Roaming staat aan, blokkades staan uit en voor zo ver ik weet heb ik geen betalingsachterstand. Bovendien werkte alles in Nederland prima! In de app staat ook dat de 50gb buitenland niet beschikbaar is?.. 

Beste antwoord door LoesdeBruin24

Anouk van Odido schreef:

Hi Loes,

Heerlijk zeg dat jullie samen op reis zijn. Klopt het dat hier om nummer eindigend op **2811 gaat? Vanuit onze kant ziet alles er goed uit, geen blokkades of betaalachterstanden die dit kunnen veroorzaken. Wat mij wel opvalt is dat het toestel nog geen verbinding heeft gemaakt met het buitenlandse netwerk, de simkaart denkt hierdoor dat je nog in Nederland bent. Dit verklaart meteen dat je in de App ziet staan dat de buitenlandbundel niet beschikbaar is.

Gebruik je de simkaart in een tablet of in een telefoon? Zou je in beide gevallen eens opnieuw willen opstarten en daarna de automatische netwerkselectie willen uitschakelen? Onze toestelhulp kan hier eventueel bij helpen: Toestelhulp | Krijg hulp met je apparaat | T-Mobile. Nadat je de netwerkselectie hebt uitgeschakeld, moet je zelf kunnen kiezen voor een netwerk.

Als je in Duitsland bent, kies dan voor: Telefonica, Telekom of Vodafone. Ben je inmiddels in Frankrijk? Kies dan voor: Bouygues, SFR of Orange. Je kunt door te wisselen tussen de netwerken uitvinden welke het beste werkt. 

Laat je mij weten of het gelukt is?

 

Hi Anouk, bedankt voor de hulp! Met het handmatig selecteren is het gelukt! Groeten, Loes

Bekijk origineel

3 reacties

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator | Mobiel
  • 125 reacties
  • 30 juli 2024

Hi Loes,

Heerlijk zeg dat jullie samen op reis zijn. Klopt het dat hier om nummer eindigend op **2811 gaat? Vanuit onze kant ziet alles er goed uit, geen blokkades of betaalachterstanden die dit kunnen veroorzaken. Wat mij wel opvalt is dat het toestel nog geen verbinding heeft gemaakt met het buitenlandse netwerk, de simkaart denkt hierdoor dat je nog in Nederland bent. Dit verklaart meteen dat je in de App ziet staan dat de buitenlandbundel niet beschikbaar is.

Gebruik je de simkaart in een tablet of in een telefoon? Zou je in beide gevallen eens opnieuw willen opstarten en daarna de automatische netwerkselectie willen uitschakelen? Onze toestelhulp kan hier eventueel bij helpen: Toestelhulp | Krijg hulp met je apparaat | T-Mobile. Nadat je de netwerkselectie hebt uitgeschakeld, moet je zelf kunnen kiezen voor een netwerk.

Als je in Duitsland bent, kies dan voor: Telefonica, Telekom of Vodafone. Ben je inmiddels in Frankrijk? Kies dan voor: Bouygues, SFR of Orange. Je kunt door te wisselen tussen de netwerken uitvinden welke het beste werkt. 

Laat je mij weten of het gelukt is?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 31 juli 2024
Anouk van Odido schreef:

Hi Loes,

Heerlijk zeg dat jullie samen op reis zijn. Klopt het dat hier om nummer eindigend op **2811 gaat? Vanuit onze kant ziet alles er goed uit, geen blokkades of betaalachterstanden die dit kunnen veroorzaken. Wat mij wel opvalt is dat het toestel nog geen verbinding heeft gemaakt met het buitenlandse netwerk, de simkaart denkt hierdoor dat je nog in Nederland bent. Dit verklaart meteen dat je in de App ziet staan dat de buitenlandbundel niet beschikbaar is.

Gebruik je de simkaart in een tablet of in een telefoon? Zou je in beide gevallen eens opnieuw willen opstarten en daarna de automatische netwerkselectie willen uitschakelen? Onze toestelhulp kan hier eventueel bij helpen: Toestelhulp | Krijg hulp met je apparaat | T-Mobile. Nadat je de netwerkselectie hebt uitgeschakeld, moet je zelf kunnen kiezen voor een netwerk.

Als je in Duitsland bent, kies dan voor: Telefonica, Telekom of Vodafone. Ben je inmiddels in Frankrijk? Kies dan voor: Bouygues, SFR of Orange. Je kunt door te wisselen tussen de netwerken uitvinden welke het beste werkt. 

Laat je mij weten of het gelukt is?

 

Hi Anouk, bedankt voor de hulp! Met het handmatig selecteren is het gelukt! Groeten, Loes


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Loes, superfijn dat het is gelukt via het handmatig selecteren en uiteraard graag gedaan namens Anouk. Ik wens jullie nog een hele fijne reis en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar! ðŸ˜Š


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen