Skip to main content
Beantwoord

Esim downloaden geeft geen toegang pagina


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik heb zojuist in mijn Odido een esim aangevraagd. Vervolgens staat er in mijn account een mooie tekst met knop ‘esim downloaden’. Echter als ik daar op klik dan wordt ik doorgestuurd naar een 'geen toegang’ pagina.

Ik kan dus niet de QR code inzien in Mijn Odido om de esim te activeren op mijn telefoon.

Ik heb het in verschillende browsers geprobeerd maar helaas geen succes. Iemand een tip?

Beste antwoord door IvoH3

Pharwin van Odido schreef:

@IvoH3 hier was ik al bang voor! Van het weekend heeft er namelijk onderhoud plaatsgevonden en daardoor was het niet mogelijk om een eSIM te koppelen en te activeren. Het activeren is inmiddels gelukt en dat zie ik ook terug in je account. Probeer je de pagina te bereiken via de app? Zou je het anders via een browser/dekstopversie willen proberen? Ik heb namelijk met je meegekeken in je account via een browser: https://www.odido.nl/my/esim-download en ik zie dat ik de QR-code wel te zien krijg. Echter, kan ik deze niet op een andere manier naar je versturen, het kan dus echt alleen via je Mijn Odido account. 

Ik zie graag een update van je tegemoet! 

 Uiteindelijk is het via een fysieke Odido winkel gelukt met een nieuwe esim. Zelf is het mij dus nooit gelukt online en de mevrouw aan de telefoon zei dat de storing nog niet verholpen was blijkbaar.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Bekijk origineel

14 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @IvoH3, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het klopt dat het afgelopen weekend niet lukte om je eSIM te downloaden en ook te activeren. Dat had te maken met een update die plaatsvond in de app en ook in onze systemen, vandaart dat het niet mogelijk was. Vanaf vandaag kun je weer via je Mijn Odido account de eSIM downloaden en ook activeren! Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een desktopversie. 

Ik verneem graag van je of het is gelukt! 


  • 2 reacties
  • 18 maart 2024

Dit werkt nog steeds niet.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 maart 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hallo @IvoH3, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het klopt dat het afgelopen weekend niet lukte om je eSIM te downloaden en ook te activeren. Dat had te maken met een update die plaatsvond in de app en ook in onze systemen, vandaart dat het niet mogelijk was. Vanaf vandaag kun je weer via je Mijn Odido account de eSIM downloaden en ook activeren! Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een desktopversie. 

Ik verneem graag van je of het is gelukt! 

Hi Pharwin, Ik heb zojuist gekeken in mijn account en de knop om de esim te downloaden is nu verdwenen en ik bij de kop 'bestel een esim’ staat nu ‘Er zijn geen producten beschikbaar.‘

Zou je mij kunnen helpen met dit weer rechtzetten in mijn account? Zoja, wat heb je daar voor nodig?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @IvoH3, ook voor jou; welkom op onze Community! Je e-mailadres in je profiel is voldoende en hiermee heb ik je nummer kunnen vinden. Als het goed is, gaat het om dit nummer dat eindigt op ****2351? Ik heb direct een nieuwe eSIM voor je klaargezet. Deze kun je nu terugvinden in je account! 

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 maart 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hallo @IvoH3, ook voor jou; welkom op onze Community! Je e-mailadres in je profiel is voldoende en hiermee heb ik je nummer kunnen vinden. Als het goed is, gaat het om dit nummer dat eindigt op ****2351? Ik heb direct een nieuwe eSIM voor je klaargezet. Deze kun je nu terugvinden in je account! 

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag! 

Hi Pharwin, goed bezig we zijn weer een paar stappen verder! Ik heb de melding gekregen van de esim en in mijn account heb ik de esim geactiveerd. Echter als ik de esim wil downloaden via de knop ‘esim downloaden’ dan kom ik weer op de ‘geen toegang’ pagina terecht.

We zijn er dus bijna! Ik heb alleen nog de QR code nodig om de esim op mijn telefoon te downloaden :)

Bedankt sowieso voor de hulp tot zo ver.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@IvoH3 hier was ik al bang voor! Van het weekend heeft er namelijk onderhoud plaatsgevonden en daardoor was het niet mogelijk om een eSIM te koppelen en te activeren. Het activeren is inmiddels gelukt en dat zie ik ook terug in je account. Probeer je de pagina te bereiken via de app? Zou je het anders via een browser/dekstopversie willen proberen? Ik heb namelijk met je meegekeken in je account via een browser: https://www.odido.nl/my/esim-download en ik zie dat ik de QR-code wel te zien krijg. Echter, kan ik deze niet op een andere manier naar je versturen, het kan dus echt alleen via je Mijn Odido account. 

Ik zie graag een update van je tegemoet! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2024
Pharwin van Odido schreef:

@IvoH3 hier was ik al bang voor! Van het weekend heeft er namelijk onderhoud plaatsgevonden en daardoor was het niet mogelijk om een eSIM te koppelen en te activeren. Het activeren is inmiddels gelukt en dat zie ik ook terug in je account. Probeer je de pagina te bereiken via de app? Zou je het anders via een browser/dekstopversie willen proberen? Ik heb namelijk met je meegekeken in je account via een browser: https://www.odido.nl/my/esim-download en ik zie dat ik de QR-code wel te zien krijg. Echter, kan ik deze niet op een andere manier naar je versturen, het kan dus echt alleen via je Mijn Odido account. 

Ik zie graag een update van je tegemoet! 

 Uiteindelijk is het via een fysieke Odido winkel gelukt met een nieuwe esim. Zelf is het mij dus nooit gelukt online en de mevrouw aan de telefoon zei dat de storing nog niet verholpen was blijkbaar.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@IvoH3 superfijn dat het in de winkel is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag toegewenst! 😄


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 november 2024

Het werkt niet. Alweer.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi @R S, welkom! Het is niet de bedoeling om in meerdere topics te '’spammen'’ over hetzelfde onderwerp. Op deze manier wordt het onoverzichtelijk voor ons. Dit staat ook in onze huisregels vermeld: 

1 reactie in een topic is meer dan voldoende of start gerust je eigen topic. Ik zag dat je al een eigen topic hierover had aangemaakt, daar zal ik zo snel mogelijk bij je terugkomen met een reactie! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 januari 2025

Ik heb een uur geleden een e-sim aangevraagd alleen krijg als ik hem wil downloaden dan krijg ik de melding geen toegang pagina.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@JordHaan1988 welkom op onze Community! Wel zo fijn als je je eSIM kunt activeren, laten we samen naar een oplossing kijken! Krijg je deze melding alleen in de app of ook via een browser/laptop te zien? Kun je je volledige naam,  postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken in je account! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 januari 2025

Dag Pharwin, het is al gelukt het lijkt of die wat tijd nodig had. Dankjewel voor je reactie.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@JordHaan1988, fijn dat het is gelukt! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen