Skip to main content
Beantwoord

Geen sms met verificatiecodes ontvangen buiten EU

  • 26 februari 2024
  • 1 reactie
  • 501 Bekeken

Hi!

 

Ik verblijf op dit moment in het buitenland en het lukt helaas niet om verificatiecodes te ontvangen via sms voor accounts zoals Outlook en Instagram. De komende maanden verblijf ik nog in het buitenland (Australië) en zou ik daarom heel graag een oplossing zien om wel van verschillende apps/portalen gebruik te kunnen blijven maken. 
 

Mijn telefoon heb ik meerdere malen aan/uit gezet, ik heb geprobeerd met een vervangende (E-)sim een sms te ontvangen, de netwerkinstellingen heb ik hersteld, maar helaas verhelpt dit het probleem niet en blijf ik geen verificatiecodes via sms ontvangen. 

 

Kunnen jullie mij verder helpen? 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Shan, allereerst van harte welkom op de Community! Australië klinkt heerlijk. Ik hoop dat je daar voor een leuke reden bent. Goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd. Heb je verder wel gewoon een netwerkverbinding (bellen, SMS en internet) en ben je verbonden met de netwerken Optus of Telstra? Ik kan geen oplossing garanderen, maar ik ga wel m'n uiterste best voor je doen om de verificatiecodes per SMS toch te ontvangen.

Je hebt nu helemaal geen toegang tot Outlook en Instagram denk ik? Zou je toch kunnen kijken of je het volgende kan controleren: of er een oud 06-nummer geregistreerd staat. Een andere mogelijke oplossing kan zijn dat je +31 van je nummer moet maken i.p.v. 06. Mocht je ergens toegang toe hebben, dan kan je een tijdelijk 06-nummer invoeren om te zien of je de verificatiecodes dan wel ontvangt.

Hebje bovenstaande gecontroleerd en werkt het nog steeds niet, dan laat ik het graag voor je onderzoeken. Stuur me dan even de volgende gegevens:

  • De naam van de dienst
  • Datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht

En gaat het om een (jouw) telefoonnummer met 09 op het eind? Ik zie je reactie graag tegemoet! 😄

Bekijk origineel

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Shan, allereerst van harte welkom op de Community! Australië klinkt heerlijk. Ik hoop dat je daar voor een leuke reden bent. Goed dat je e.e.a. al hebt geprobeerd. Heb je verder wel gewoon een netwerkverbinding (bellen, SMS en internet) en ben je verbonden met de netwerken Optus of Telstra? Ik kan geen oplossing garanderen, maar ik ga wel m'n uiterste best voor je doen om de verificatiecodes per SMS toch te ontvangen.

Je hebt nu helemaal geen toegang tot Outlook en Instagram denk ik? Zou je toch kunnen kijken of je het volgende kan controleren: of er een oud 06-nummer geregistreerd staat. Een andere mogelijke oplossing kan zijn dat je +31 van je nummer moet maken i.p.v. 06. Mocht je ergens toegang toe hebben, dan kan je een tijdelijk 06-nummer invoeren om te zien of je de verificatiecodes dan wel ontvangt.

Hebje bovenstaande gecontroleerd en werkt het nog steeds niet, dan laat ik het graag voor je onderzoeken. Stuur me dan even de volgende gegevens:

  • De naam van de dienst
  • Datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht

En gaat het om een (jouw) telefoonnummer met 09 op het eind? Ik zie je reactie graag tegemoet! 😄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen