De eerdere problemen zijn opgelost.
Een aantal van onze klanten kan op dit moment problemen ervaren met de diensten iMessage en Facetime. In onderstaand topic houden we je op de hoogte. Excuses voor het ongemak.
[Update 30-06-2025 12:30 uur] De problemen zijn opgelost. Deze problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk.
Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten.
Recente updates 25-06-2025
[Update 10:30 uur] De oorzaak is gevonden. Op dit moment speelt er een probleem in de systemen die mobiel internet mogelijk maken. Hierdoor kun je mogelijk minder tot geen bereik ervaren met als gevolg beperkt toegang tot mobiel internet. Nooddiensten blijven uiteraard gewoon bereikbaar. We werken nog hard aan een oplossing. Zodra er een update is, laten we het je weten in dit topic.
[Update 11:13 uur] De problemen zijn opgelost! Mocht je nog problemen ervaren met je mobiele netwerk dan dien je je toestel te herstarten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor jullie geduld.
[Update 12:30 uur] Op dit moment speelt er opnieuw een probleem in de systemen die mobiel internet mogelijk maken. Hierdoor kun je mogelijk minder tot geen bereik ervaren met als gevolg beperkt toegang tot mobiel internet. Nooddiensten blijven uiteraard gewoon bereikbaar. We werken nog hard aan een oplossing. Zodra er een update is, laten we het je weten in dit topic.
[Update 13:40 uur] Er is impact geweest op andere delen van het netwerk. Op dit moment werkt ons mobiele netwerk niet overal. Excuses voor het ongemak. We werken hard om dit probleem op te lossen. Zodra er een update is, melden we dat op onze storingspagina en in dit topic houden we je uiteraard op de hoogte.
[Update 15:30 uur] We brengen onze diensten geleidelijk weer online. Mocht je nog problemen ervaren dan wil het vaak helpen om je toestel uit- en aan te zetten.
[Update 17:43 uur] Vanochtend ervaarden we problemen op ons mobiele netwerk waardoor mobiel internet niet of minder mogelijk was. Dat probleem leek verholpen, maar onverhoopt hebben die maatregelen tot overbelasting gezorgd op andere delen van het netwerk. Daardoor ervaarden klanten deze middag ook problemen met het mobiele netwerk.
Inmiddels hebben we oplossingen voor deze problemen in het mobiele netwerk geïmplementeerd. Daarmee brengen we iedereen terug op ons netwerk. Het merendeel van onze klanten kan inmiddels weer gebruik maken van ons mobiele netwerk. We werken momenteel hard om het netwerk stabiel te houden.
[Update 26-06-2025 07:30 uur] De oplossingen die we hebben geïmplementeerd in ons mobiele netwerk zijn succesvol. We hebben de problemen die ervoor zorgden dat sommige mensen nog niet konden verbinden verholpen. De situatie op ons netwerk is op dit moment stabiel. We blijven continue monitoren en doen onderzoek naar de oorzaak.
[Update 27-06-2025 12:15 uur]
De problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:
- Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
- iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.
We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. We willen benadrukken dat we op dit moment geen aanwijzingen hebben dat de problemen zijn veroorzaakt door externe factoren. Deze problemen staat ook los van de problemen die onze klanten vorige week mogelijk hebben ervaren op ons netwerk.
Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten.
[Update 27-06-2025 20:40 uur] De problemen met VoWiFi zijn opgelost. Mocht je naar aanleiding van onze eerdere update je VoWiFi hebben uitgezet dan kan je deze weer aanzetten. Ervaar je daarna toch nog problemen? Herstart je toestel.