Skip to main content

Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?

Mijn modem geeft een rood lampje, wat nu?
Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Ik ervaar problemen met mijn internetverbinding en zie een rood lampje branden op het modem! Wat kan ik doen?

 

Soms kan het zijn dat er bij internetproblemen een rood lampje brandt op het modem. Het rode lampje brandt bij het ‘wereldbolletje’. Het rode lampje op het modem geeft aan dat er op dat moment geen diensten mogelijk zijn. Dat kan komen door een probleem van buitenaf, maar kan ook komen doordat de bekabeling niet goed zit. Met de volgende stappen zorgen we voor een oplossing. 

 

Stap 1: Check het storingstopic

Toon inhoud

Misschien is er een storing in jouw regio? Dan zijn er twee plaatsen waar je dit kunt controleren. Gaat het om een algemeen probleem, dan plaatsen we een melding in het storingstopic:​​​​​ Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community

 

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. 

 

 

Stap 2: Check de kabels

Toon inhoud

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel het glasvezelkastje er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

 

Stap 3: Haal het modem (en eventueel het glasvezelkastje) van de stroom

Toon inhoud

Herstart modem
Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

Herstart het glasvezelkastje 
Het kan helpen om ook het glasvezelkastje te resetten.

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit het glasvezelkastje.
  2. Haal het glasvezelkastje voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met het glasvezelkastje door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Onze verschillende glasvezelkastjes: 

Hide content

 

Heb je een glasvezelkastje met schakelaars?

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: ​​​​​Mediaconverter dipswitches aanpassen | Odido community

 

Stap 4: Fabrieksreset modem (en eventueel het glasvezelkastje)

Toon inhoud

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem en het glasvezelkastje nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem en het glasvezelkastje indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: ​​​​​

Reboot modem | Odido community

 

 

Ervaar je alsnog problemen met je verbinding? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Internet | Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie | Volg deze stappen om je beeld te verbeteren.
Vast Bellen | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

46 reacties

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 oktober 2022

Ik heb bovenstaande stappen allemaal doorlopen, maar het werkt helaas nog steeds niet. Nog steeds een rood bolletje. Net een maand internet afgesloten en nu helaas alweer zonder :( 

 

Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10757 reacties
  • 28 oktober 2022

Hoi @MonikaL, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Op de Media Converter zitten kleine, witte schakelaars in een rood, rechthoekig vlak. Die zien er ongeveer zo uit:

Normaliter staan de switches op 1 en 6 of 3 en 4. Je kunt deze omdraaien zodat ze op 3 en 4 of 1 en 6 staan. Doe dit wel pas wanneer je zowel de converter, als het modem van de stroom gehaald hebt en ze nog niet aangesloten zijn. Zodra de switches geschakeld zijn, kun je beide apparaten weer aanzetten.

Mocht ook dit niet werken, dan wil ik je vragen een foto van beiden in dit topic te plaatsen en ga ik checken of ik nog hulp op afstand kan aanbieden, of dat onze techneuten ernaar moeten gaan kijken. Het gaat hersteld worden! 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 oktober 2022

Hi Jason,

Dank voor je bericht.. Ik heb dit kastje nog niet eerder gezien, dus ik moet even checken thuis of we zo’n kastje wel hebben met dat rode vlakje en die schakelaartjes.. Ik kom erop terug!

Dank!


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 28 oktober 2022

Hi @MonikaL, top dat je dit gaat checken! 😊 Ik kijk uit naar je volgende update. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 oktober 2022

Nog steeds niet :( 

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 oktober 2022

Is er nog iets anders wat ik nu kan doen? Want dit is echt waardeloos. Ik heb nu unlimited internet op m’n telefoon (dat zou dan vervangend moeten werken), maar een hotspot werkt helemaal niet. Geen enkel apparaat kan mijn hotspot ‘vinden’. 
 

Daarbij, er is hier vorige maand een monteur geweest om alles aan te sluiten en toen werkte alles gewoon. Van de een op de andere dag lag het er weer uit. Hoe kan dit nou? En dan duurt het 5 werkdagen voordat dit opgepakt kan worden door de back office.. Om eerlijk te zijn is dit niet wat ik gewend ben van T-Mobile en ben ik wel teleurgesteld in hoe zaken nu gaan. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10757 reacties
  • 31 oktober 2022

Hoi @MonikaL, bedankt voor je update en het proberen van de dip switches. We gaan het nu over een andere boeg gooien: heb je toevallig al contact gehad met onze Klantenservice? Indien dit niet zo is, wil ik graag voorstellen om het via de technische dienst op te laten lossen. Kun je me een privébericht sturen met daarin het MAC-adres en serienummer van het modem (Zyxel T54) én het serienummer van de converter, alsjeblieft? Dan check ik nog een laatste punt en ga ik daarna voor je aan de slag.


@MonikaL Ik denk ook dat het komt vanwege een paar weken terug. Toen waren er actiedagen. Ik zit zelf sinds donderdag zonder internet. Heb zelf ook het idee dat het wellicht een gigantische drukte is achter de schermen van Guidion en T-mobile. Heb zelf ook het idee dat Guidion te veel afspreken heeft en dan het niet bij kan houden. Die van mij is donderdag even geweest voor de nieuwe converter. Kon geen connectie krijgen. Ging weer weg, en nu ik maar wachten en wachten. Hoop op deze week. Fingers crossed! Hoop dat het bij jou ook snel goed komt! Succes!


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 oktober 2022

Hi @Jason ,

Ik heb je een PB gestuurd met de info.

groet,

monika


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10757 reacties
  • 31 oktober 2022

@MonikaL Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook hier:

Na nogmaals een check te hebben gedaan, heb ik ervoor gekozen om Guidion aan te sturen. Ik weet bijna zeker dat het probleem in de converter zit en niet daarbuiten. Met een swap moet dit verholpen zijn; je ontvangt zo een afspraaktool per sms en e-mail. Daarmee kun je een afspraak inplannen.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 oktober 2022

Ik heb de afspraak met Guidion ingepland. 
Hopelijk kunnen zij het oplossen! Bedankt voor de moeite. 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 1 november 2022

Hi @MonikaL, super dat je een afspraak hebt ingepland! ik ben heel blij dat ze morgen al bij jou langs kunnen komen. Geef je ons hier een korte update na het bezoek van de monteur? Dan maak ik namelijk graag een vergoeding voor jou in orde. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 november 2022

Hier precies hetzelfde probleem, alles doorlopen, wel een paar keer maar geen verbinding.

Ik ben thuiswerker, heb het internet nodig.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 13 november 2022

Hallo @Loentje48 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je ook gekeken in my T-mobile of er misschien een storing bekend is?

Indien je glasvezel hebt welke lampjes zie je branden, knipperen of uit op de mediaconverter?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10757 reacties
  • 13 november 2022

Hoi @Loentje48, aan de lijnmeting te zien, ben je sinds vanmorgen weer online - klopt dat? 😄 Zo ja: zou je met de Community willen delen wat de oplossing bleek? Zo kunnen we hier allemaal van leren - thanks alvast!


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 1 mei 2023

Help !! 

Sinds Overtap van afgelopen maandag nog steeds geen internet aanwezig !!

De overstap van kpn naar jullie heeft me tot nu toe nog geen internet opgeleverd.

Ik bel nu al 6 dagen in de hoop dat we geholpen worden.

Netwerkbeheer kpn zegt dat er geen probleem aanwezig is ..Tmobile blijft zeggen dat het toch bij kpn zit.

Wie moet ik nu nog gaan geloven ??  Kpn heeft vrijdag aangegeven dat ze nog geen ticket van jullie hebben ontvangen om het probleem te kunnen oplossen...NOG NOOIT ZOVEEL SPIJT GEHAD VAN MIJN OVERSTAP !!  

Moderator edit - persoonsgegevens verwijderd: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

Wie helpt me te verlossen van dit probleem ???


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 mei 2023

Hoi @toontje1968, heel goed dat je aan de bel trekt, hier moeten en gaan wij snel een oplossing voor vinden! Inmiddels heb ik al gereageerd in het topic dat je hiervoor hebt opgericht, namelijk: Nog steed Geen internet na overstap en installatie. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één topic te openen per vraag zodat het antwoord helder en adequaat is.

Wij houden de druk hoog, dit komt goed!


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 1 mei 2023

Mijn huisregel is actief internet ipv het kastje naar de muur te worden gestuurd en te wijzen naar kpn terwijl kpn naar jullie verwijst. Inmiddels heb ik reeds contact gehad met jullie directie-lid intern..en was er totasl niet over te spreken.


Ik ben verhuisd naar een nieuw huis en heb 11 dagen geleden een overplaatsing naar het bedrijf aangevraagd, ik heb geen internet ontvangen

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 13 mei 2023

Hallo @Abdulrazaq Zabateh 

Gaat dit om een DSL aansluiting?

Is de verbinding al actief dus heb je een sms gekregen dat je in de loop van de dag de modem kan installeren en is deze aangesloten op het KPN iSRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?


Ja, de modem was correct geïnstalleerd, maar ik kreeg geen signaal van het bedrijf, ik denk dat het internet moet worden geactiveerd van het bedrijf T-Mobile


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @Abdulrazaq Zabateh, het gaat om een glasvezelaansluiting zie ik. Ik vermoed dat je een tweede, nieuwe aanvraag hebt gedaan voor jouw nieuwe adres en geen directe verhuizing via jouw vorige abonnement, kan dat kloppen? Ik kom namelijk alleen een aansluiting tegen die al een paar jaar actief is.


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 20 juni 2023

Cały dzień nie mam internetu próbowałam wszystkiego bez skutku, pali się czerwona lampka kontrolna na modemie jest to irytujące 


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 20 juni 2023

Ik heb de hele dag geen internet, ik heb van alles geprobeerd zonder succes, het rode lampje op de modem brandt, het is vervelend


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 21 juni 2023

Hi @Mija53, welkom op onze Commuity!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden zodat ik dit met zoveel mogelijk informatie door kan zetten naar onze techneuten. Zij gaan dan voor jou aan de slag en hopelijk ben je snel weer online!

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen