Skip to main content

Zyxel wifi punt WAP6807

• Doet lekker mee
  • 4 reacties

Ik heb wifi punt in huis, het werkt niet meer draadloos. Ik heb Zyxel wifi punt WAP6807 en een Zyxel T-50

Jaren ging het goed tot paar dagen geleden. Het ‘link’ lampje (middelste lampje) brand niet meer. Het maakt niet uit waar ik hem neerzet, dichtbij of verder weg van het modem. 

Als ik hem rechtstreeks op het modem T-50 aansluit met kabel gaat het lampje wel groen branden. Ik heb hem ook een paar keer gereset en de installatie procedure opnieuw gedaan en meerdere keren herhaalt. Dus stap 1 en 2 in de handleiding en video. Dit gaat goed. Lampje brand dan oranje. 

Ik haal het van mijn modem af, zet het in m’n woonkamer op dezelfde plek waar hij jaren staat. Ik zet de kabel in de stopcontact en middelste lampje brandt niet. Meer dan 10 min gewacht. Nogmaals, heb dus alle stappen meerdere malen herhaald. 

Waar kan het aan liggen?

Uitgelichte reactie

13 mei 2025

Hallo ​@Hakis 

Vul alle prive velden in je community profiel in, een moderator kan dan een nieuwe WiFi 6 router en WiFi plus opsturen. Hopelijk gaat het daarmee beter 

7 reacties

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 13 mei 2025

Nog even een aanvulling op bovenstaande: wanneer ik wifi punt en bij modem wps heb aangeklikt maakt het nu naast mijn modem nu draadloos verbinding. Dan is het de afstand niet eens 1 meter. Wanneer ik dus naar m’n woonkamer zet (oude plek of andere plek) binnen 5 meter dan brandt het lampje niet 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22222 reacties
  • 13 mei 2025

Hallo ​@Hakis 

Vul alle prive velden in je community profiel in, een moderator kan dan een nieuwe WiFi 6 router en WiFi plus opsturen. Hopelijk gaat het daarmee beter 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 14 mei 2025

Goedemiddag,

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb de gegevens ingevuld. Zou u willen controleren of dit akkoord is? Fijn dat jullie zo meedenkend zijn en nieuwe gaan opsturen.

Gr. Hakan  

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14952 reacties
  • 15 mei 2025

Hey ​@Hakis, welkom op onze Community!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en wat goed dat je al zoveel zelf hebt geprobeerd. Ik kan me voorstellen dat het onhandig is als je wifipunt ineens niet meer draadloos wil verbinden, zeker als dit jarenlang probleemloos werkte. Ik ben er gelijk voor je ingedoken en heb je apparatuur direct vervangen voor een nieuwer T-56 modem en een bijpassend wifipunt, de WX5600. Deze zijn een stuk krachtiger en sluiten beter aan bij je verbinding. Zodra je deze nieuwe set in huis hebt, kun je de installatie eenvoudig volgen via de meegeleverde handleiding. Alles is plug & play, en mocht je tegen iets aanlopen, dan help ik je natuurlijk graag verder. Laat je even weten zodra alles binnen en aangesloten is? Dan kijken we samen of alles weer naar wens werkt!

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 15 mei 2025

Beste Tommie,

Super bedankt voor de service en meedenken! Zodra binnen, zal ik aansluiten en testen. Uiteraard zal ik ook jullie laten weten of het probleem is opgelost. 

Gr. Hakan 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 19 mei 2025

Beste ​@Tommie van Odido binnen, geïnstalleerd en werkt perfect! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14952 reacties
  • 20 mei 2025

Hi ​@Hakis, wat top om te horen zeg! 🎉 Dankjewel voor je snelle terugkoppeling, daar word ik blij van. Mocht je in de toekomst nog iets nodig hebben of vragen hebben, je weet me te vinden!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen